Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 07:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
hej alle. jeg ville holde ryge pause og det er vidst ottende dag uden hash, vil gerne nå op på 1-2 mdr.
Jeg drømmer helt sindsygt virkelige drømme nu, og kan ALTID huske hva jeg har drømt, i modsætning til da jeg røg.
Men kan sgu ike falde i søvn,- er konstant inde i en døsig verden og kan ikke konsentrere mig + mangel på energi. :?
Hva ska jeg gøre?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Jeg har ikke selv været storryger. Men jeg tror bare det er en periode du skal overstå .. Du skal nok få noget natsøvn.. på et tidspunkt :D bare bliv ved med at stramme balderne !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

mr. weed skrev:
hej alle. jeg ville holde ryge pause og det er vidst ottende dag uden hash, vil gerne nå op på 1-2 mdr.
Jeg drømmer helt sindsygt virkelige drømme nu, og kan ALTID huske hva jeg har drømt, i modsætning til da jeg røg.
Men kan sgu ike falde i søvn,- er konstant inde i en døsig verden og kan ikke konsentrere mig + mangel på energi. :?
Hva ska jeg gøre?

Det er helt normalt ved rygestop efter et højt forbrug. Abstinenserne vil i gennemsnit holde op efter ca. 10 dage +/- nogle dage - alt efter størrelsen af dit forbrug inden du stoppede. Det er dine receptorer, der er lidt for hærdede lige nu, men de vil helt sikkert opregulere sig selv med tiden.

Bare hold ud og det hele skal nok blive bedre.

Fra forsøg med rimelig tunge brugere af cannabis ved man, at de plejer at være tilbage ved deres fulde, normale kognitive evner efter en måneds tid.

Kan du slet ikke holde abstinenserne ud, så overvej lidt til at hjælpe på i de korte overgangsperiode: drik kratom te, ryge lidt ekstra smøger (hvis du allerede ryger), drik et par øl for at falde ned, tag lidt baldrian eller lignende. Alternativt kan din læge udskrive nogle ganske få sovepiller til de værste 2-3 dage, hvor du føler du måske har brug for det. Det er måske lidt idioti at medicinere sig ud af den ene medicinske afhængighed ved at tage en anden medicin. Men igen: verden ser sommetider lidt lysere ud og man virker bare bedre, når man har fået sin nattesøvn :)

Medlem
Brugeravatar

ok. tak for svaret, drikker bare lidt flere øl :D
lad det ene misbrug overtage det andet!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har slettet et par ligegyldigheder.
Prøv med promethazin eller benylan hvis du har svært ved at falde i søvn.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
og ja ved godt det ikke er smart det med at lade det ene misbrug overtage det andet.. men prøv med valium. de er gode at slappe af på .. de kan slå den hårdeste amf tur ned.. så mon ikk de også kan få dig til at sove om natten ?

evt bare en halv. altså 5 mg. Spørg hos den lokale om han ikke kan skaffe nogle..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det eneste jeg har liggende er baldrian, og synes ikke det virker medmindre jeg ryger det, og min hash pause går osse ud på ikke at udsætter lungerne for enhver slags røg. og har drukket rimelig meget idag, derfor se bort fra evt stavefejl...men holder ud :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg ved ikke om det direkte vil hjælpe, da jeg aldrig har prøvet at gå fra stor forbrug til intet forbrug, men jeg har ofte lignende problemer med søvn, dagene efter jeg har været på et psykedelika. Jeg plejer at løbe en aften tur, altså en til halvanden time før jeg skal sove, hvor jeg virkelig presser mig selv og prøver at nå helt i bund og få brugt alle mine kræfter. Det er ofte med virkende til, at jeg falder direkte i søvn så snart jeg nærmer mig dynen. Måske dette var et forsøg værd?

Du skal i hvert fald have et held og lykke herfra til dit "projekt"! Og så malkavian er inde på, er det jo bare et spørgsmål om dage før tingene bliver bedre herfra.

Titel:
Dedikeret medlem

bare luk øjnene og se på filmen der kører på den indvendige side af øjenlågene...

Eller har du droppet LSD???

:P

Men hvis jeg skulle give et seriøst bud... Du falder nok i søvn på et tidspunkt, du bliver bare nødt til at overleve med at skulle være vågen til 03:00 hver nat før du falder i søvn. Det går nok over snart. Du kunne selvfølgelig også købe nogle sovepiller eller indslumringspiller, men det synes jeg ville være dumt - dem kan man nemlig også blive afhængig af... og så kommer cirkus vel til byen endnu en gang! :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

mr. weed skrev:
ok. tak for svaret, drikker bare lidt flere øl :D
lad det ene misbrug overtage det andet!

Hehe, det er jo det :D Men seriøst så anser jeg det nu ikke for at være misbrug, hvis du bruger lidt medicin til afvænning fra hashen. Det er sgu fair nok, så længe man ikke begynder at bilde sig selv ind, at nu har man også brug for at tage 1 valium og 6 øl om dagen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er selv i gang med at forskubbe døgnrytmen efter en lidt heftig sommerferie-juli måned (og jeg taler ikke heftig ang. stort knarkindtag). Jeg er helt frisk indtil klokken bliver 03-04.00 og det er lige gyldigt hvornår jeg står op, jeg kan først falde hen når klokken nærmer sig det.

Jeg er i gang med at vende det, har gjort det før og det er bare med at være strict overfor sig selv. Jeg synes det hjælper at meditére sig selv hen, altså lukke alt ude og evt. fokusere på vejrtrækningen. Det er som regelt for høj tankeaktivitet der gør at jeg ikke kan slappe af.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det har jeg osse prøvet, men så ender det altid med at der er et eller andet der bryder det , evt hvis det begynder at klø og så må jeg starte forfra. haha :)

Junior medlem

mr. weed skrev:
Hva ska jeg gøre?

Hey jeg er selv i gang med det samme og sveder også som et svin når jeg ligger mig til at sove tror nogen gange jeg har pisset i sengen om morgen :(...
hva med ens hukommelse nogen der ved om den kommer igen??
er lige gået igang med min uddannlse det er grund til mit ryge stop
har suget bong i 4 et halv år

Titel:
Stodder
Brugeravatar

Kender helt sikkert det med at svede meget.

Hukommelsen bliver bedre efter en måneds tid.

Jeg synes den bedste fornemmelse efter at jeg droppede hverdagsbongen var, at jeg begyndte at have lyst til at tale med folk igen.
Når jeg ryger meget bong gider jeg kun ryge og se tv, bliver totalt asocial og indelukket.

Titel:
Junior medlem

leaf skrev:
Kender helt sikkert det med at svede meget.

Hukommelsen bliver bedre efter en måneds tid.

Jeg synes den bedste fornemmelse efter at jeg droppede hverdagsbongen var, at jeg begyndte at have lyst til at tale med folk igen.
Når jeg ryger meget bong gider jeg kun ryge og se tv, bliver totalt asocial og indelukket.

Helt sikker jeg har haft de samme problemmer med at blive indelukket og asocial og se for meget tv.
men har dog haft mange venner at ryge med.
men det ville være synd at sige det er de dybe samtaler vi har haft
føler mig tit total tom i mit hovede

Titel:
Stodder
Brugeravatar

Jeg har en ven som jeg røg utroligt meget bong med før i tiden.
Vi sad altid i min lejlighed og røg og jeg ved ikke hvor mange gange jeg har begyndt at tale til ham, for så at opdage at jeg havde glemt at han var gået hjem... :roll:
Man bliver så utroligt lam, men det var nok egentlig også det jeg søgte.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
@superfly. Bare rolig, det hele vender tilbage, der skal bare gå lidt tid, men du kan vel allerede nu mærke en forbedring?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Er på min 15 pause dag efter at have røget uafbrudt i 10år ! Men får beroligende så jeg kan sove ( truxal & nozinan ) Men føj nogen drømme eller lad os bare kalde dem mareridt jeg har.. Feks. I nat aflivede jeg min hund med en køkkenkniv :roll: thats fucked up shit :!:

Så hvis du har problemer emd at sove vil jeg råde dig til at gå til lægen og få noget til at tage de væreste søvnproblemer, for det er ikke fedt at ligge og vende og dreje sig hele natten i sit eget sved uden at få lukket et øje...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Da jeg skrev indlægget var der så gået otte dage, - nu er der gået 15..og har meget nemmere v at falde i søvn nu, eller dvs når jeg først falder i søvn kan jeg sove 8-10 timer efter behag...
og ths, nu vi snakker om drømme har jeg fundet ud af det ikke er ualmindeligt at have drømt at man har knebbet sin egen mor (ved godt det er lidt off-topic) men måtte lige få den ud idet mange (inklusiv mig selv da jeg fandt ud af det) vil blive lettede, dont deny it :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
mr. weed skrev:
ths, nu vi snakker om drømme har jeg fundet ud af det ikke er ualmindeligt at have drømt at man har knebbet sin egen mor (ved godt det er lidt off-topic) men måtte lige få den ud idet mange (inklusiv mig selv da jeg fandt ud af det) vil blive lettede, dont deny it :D

Der har jeg så ikke ( endnu ) :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]