Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 16:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

En bekendt har fortalt mig en tønde til skunk dyrkning (hydro)hvor lampen sidder placeret i midten således at hampen rotere omkring. han kunne naturligvis ikke huske linket :-) er der nogle der har set den side ??

ja det er rigtig nok har selv set det og læst om den .men kan hele ikke huske en skid hehe.....

Dedikeret medlem

[ 13 Juni 2003: Besked ændret af: eb ]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
The Cage, The Tube og The Coliseum er blot nogle af de navne et sådan system bliver kaldt...

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 09 Juni 2003: Besked ændret af: MoS ]

Medlem

Geografisk sted: Westside Brabrand
ja den har jeg set, ved bare ikke lige hvor, den hedder wheel of fortune, og den jeg har set er altså røv stor, måske 5 meter i diameter, den ruller i en hal frem og
tilbage, og lamperne er i midten af "røret", rødderne stikker ud, og suger selv det hydro de skal have, når den ruller hen over det.

Junior medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>The Cage, The Tube og The Coliseum er blot nogle af de navne et sådan system bliver kaldt...
MoS
<HR></BLOCKQUOTE>
>Mos tak for svaret
he he ja sådan en lovlydig medborger som dig frygter vel også at de skal komme og rode i din skraldespand [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
jeg mener sådan en satan koster en 12-14000 plus forsendelse fra usa eller canada

Medlem

Geografisk sted: DK
Sådan en HER?

[ 09 Juni 2003: Besked ændret af: Cornholio ]

Medlem

Geografisk sted: Westside Brabrand
Ok godt nok ikke lige sådan en jeg havde set, men den der er sgu fed. Wheel of fortune er meget vildere i størrelsen, også ruller den.

Junior medlem

tak for svarne !!

>Cornholio det ser da lidt ud som om at der må blive noget plads mangel med tiden !! men lysudbyttet må da vist være optimalt !!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
jeg så en engang på en norsk eller svensk side, jeg har lige prøvet at finde den men min tolmodighed randte op,

det var en side aka www.hydroponics.dk
de havde ihvertfald næsten de samme produckter,

men anyway de skal ihvertfald ikke være i vegativ i ret lang tid måske skulle man bare dyrkke clonnerne under lysstof rør førdst og bare bruge den fætter til at blomster med,

men designet er da fedt,
selv om jeg bedere kan li den med skabet

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
En 5-10 dage i veg max, ligesom et aero-system...

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

arghh nu har tanken om så en fætter eller 2 cirkueleret roundt oppe i mit hovdet de sidste per dage,

har set lidt på det
http://www.aristabc.com/cgi-bin/datacgi/database.cgi?file=Catalog&report=Product&Pr oduct=P1
http://www.thcbc.com/

nu hvor jeg tænker over det kommer planterne så ikke til at dekke over hihannen for lyset,
jeg havde regnet med at der var lys i midten med det er der jo ikke bare oppe i topen så det må jo være de øverste skud der bliver noget ved,

men så man jo skralde sin reflektor af og så la den hænge i ledningen

der står der inde at lys ikke er med i prisen, og at de anbefaler 2 lamper til sådan en fætter skal man så have en i bunden og en i toppen ?,
jeg har heller ikke regtik kunne finde nogle mål på den endnu,

hvor meget mon man for af udbytte i sådan en sven,

[ 12 Juni 2003: Besked ændret af: NOSTALIC ]

[ 12 Juni 2003: Besked ændret af: NOSTALIC ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
det er fandme mange penge at smide efter sådan nogle ting - overvej lige hvor meget man kan ryge for de penge - det er efter min mening kun for meget inkarnerede nørder på det område... (selvom det nu ser spændende ud!)

Junior medlem

mange tak for svarne. Det må være den. !!

jeg kan godt se det plads besparende i at det er en cirkel.
Men hvis lyset skal placeres i midten således at alle for lys. kræver det at den bliver mindst ca. 1.4 meter i diameter, hvis man regner med at lyset skal være mindst 40 cm fra planterne (hænger vertikalt) og at planterne ikke kommer til at rage mere end 30 cm ud.

Systemet er da meget nemt og bygge, ift. at skulle betale 10-12 kilo for det !!
ca. 20 orange pvc rør hver ca 1.2 meter lange stillet i en cirkel, fyldt med lega, og hvor der er limet skrå 6cm grå pvc. rør på, så passer det med de små sorte hul potter man kan købe i garta, (til kloner).
En gamel vaske maskine pumpe til at pumpe vand fordelt ud til de enkelte rør i systemet.
alså:
Et stk.400 w son-t + fatning/starter
et stk. vaskemask. pumpe og lidt gummi slange
Lega + akvarie pumpe (til iltning)
og så selvfølge lig de 24meter pvc rør. dem kunne man jo låne

Det kan da vist ikke løbe op i mere end 2000kr.

[ 12 Juni 2003: Besked ændret af: gehenna ]

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af gehenna:
mange tak for svarne. Det må være den. !!

jeg kan godt se det plads besparende i at det er en cirkel.
Men hvis lyset skal placeres i midten således at alle for lys. kræver det at den bliver mindst ca. 1.4 meter i diameter, hvis man regner med at lyset skal være mindst 40 cm fra planterne (hænger vertikalt) og at planterne ikke kommer til at rage mere end 30 cm ud.

Systemet er da meget nemt og bygge, ift. at skulle betale 10-12 kilo for det !!
ca. 20 orange pvc rør hver ca 1.2 meter lange stillet i en cirkel, fyldt med lega, og hvor der er limet skrå 6cm grå pvc. rør på, så passer det med de små sorte hul potter man kan købe i garta, (til kloner).
En gamel vaske maskine pumpe til at pumpe vand fordelt ud til de enkelte rør i systemet.
alså:
Et stk.400 w son-t + fatning/starter
et stk. vaskemask. pumpe og lidt gummi slange
Lega + akvarie pumpe (til iltning)
og så selvfølge lig de 24meter pvc rør. dem kunne man jo låne

Det kan da vist ikke løbe op i mere end 2000kr.

[ 12 Juni 2003: Besked ændret af: gehenna ]
<HR></BLOCKQUOTE>

hvis du køber en så vil jeg godt være med så vi evt kunne spare transporten,

men kunne vi vente lidt,
jeg bor i midtjylland kan du ikke lige sende mig en pm hvis det har interrasse,
'
man skal vist heller ikke bruge så stærke hps'er i den her så det gøre ikke noget at planterne kommer lidt tætter på end normalt,
planterne skal bare små så det sådan set kun er topskud man dyrker,

jeg ved godt man kunne hapse nogle pvc rør på en bygge plads og lave det noget billigere selv men tid er penge.
her er det samlet plus at det er designet til at kunne blive gemt,hvor i mod hvis man selv bakset noget sammen med nogle pvc rør vil det fylde meget mere,

jeg har sådan set 2 steder at bruge til det nu,
det ene er stort og er langt fra vel egnet og ikke klart gjort endnu og
det andet sted er det bare lige at gå i gang og det er der,
det her omtalte bur vil passe ind og så må jeg bruge det intil jeg for bygget noget halløjsa selv,

jeg thor som også det er godt nok,

spørgsmålet er bare hvilke hps'er man skal bruge måske 2 gange 200 waat eller måske 3/4 af 75 waats

hvis man har det i en tønde så er det jo nemt at ventilere og holder tempratur i orden,en køkken ventilator skulle kunne gøre tricket

go'e weekend

Junior medlem

med en tønde kunne man også blæse co2 der ind, og totalt kontrolere atmosfæren. 15-25%mere udbytte, uden at skulle bruge så meget. 15Lco2 *200bar=3000liter for 70 kr i leje pr. mrd. + en magnet ventil fra et svejse app. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Månen
Det her bliver helt sikkert osse mit første projekt når jeg engang får fat på en leglighed med enten kælder eller loft [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Det er jo genialt!!!!! Håber ikke d fylder alt for meget, for d ku da være for nice at bygge to... eller 4!!!!!!!!!

spørgsmålet er om lugten måske ville brede sig i bygningen og man derved blev bustet? Men ellers en genial idé, man kan jo have en mindre hampemark på et værelse!!!!!!!!!!!

Dedikeret medlem

lugten kan du isolere i en tønde,

hvis du fks har en indsugning og sætter en slange på og trækker den ned i bunden og så du sætter en køkken blæser i et hul ved siden af som så blæser ud så har du konstant ventalasion,og så er det også nemt at styre tempraturen oxo, og ja det giver mulighed for co2,

men hvilke hps'er vil være optimalt til skunk hvis man gøre det i en TØNDE

hva siger i til den er i klar på at lave et lille fælles indkøb,
jeg kunne godt forstille mig der randte en pen fragt på, men igen jeg har aldrig bestilt fra canada og jeg anere heller ikke hvad sådan en vejere.

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Sir Haze:
jeg mener sådan en satan koster en 12-14000 plus forsendelse fra usa eller canada<HR></BLOCKQUOTE>

i am out,

fuck mand jeg har været udsat for synsbedrag,

jeg ved ikke hvorfor min hjerne har registeret det beløb som 1200 istedet for 12000,

fuck det vil jeg over hovdet ikke ingen gang i nærheden af at betale damm.

så hvis nogen af jer skal købe sådan en fucker hjem så bliver det uden mig,

underligt hvordan jeg er blevet snydt,
måske var det fordi jeg så forkert til at starte med og så min hjerne fastlåste sig på det lave beløb måske,
ønske jeg at den skulle koste 1200 og så lave min venster hjerne halvdal en uigennemskulig illosion for

[img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]