Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Topskud
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Er der nogen der ligesom mig har undret sig over Stadens dealeres brug af navnet topskud for 100-røg?

Dealer "Det topskud det her"

OK, og hvor kommer det navn fra? Jamen det var da fordi det var lavet af topskud. Spurgte så hvad fanden det andet hash var lavet af, det kunne han ikke svare på :roll:

Tror jeg begynder at sælge hash i 0,2436g's klumper og kalder dem frø :roll:

Eller er der en der har fået en fyldestgørende forklaring på navnet? For jeg kan ikke komme i tanke om nogen. Udover at trichomes engang har siddet på nogle topskud

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Salgs trick.

Intet andet. Stadens pushere er skruppeløse.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

hehe det var sku en god en. der bustede han lige sig selv :D haha

Titel:
Medlem
Brugeravatar

FUCK hvor er jeg træt af mennesker der cutter, fusker og forlanger overpris for deres lorte stoffer!

Er der slet ingen moral tilbage hos folk?! :evil:

Og så på staden? Rend mig.

Titel:
Dedikeret medlem

Xpert skrev:
Eller er der en der har fået en fyldestgørende forklaring på navnet? For jeg kan ikke komme i tanke om nogen. Udover at trichomes engang har siddet på nogle topskud

Det lyder som om du godt selv ved det er bullshit?

Vil gætte på at pusheren er en af disse ting:
1. Dum og uvidende.
2. Et svin der tror du er dum og uvidende eller i hvert fald håber på det.
3. Begge dele.

Navnet kunne dog være opstået af... Jeg ved ikke, noget dumt?

Titel:
Medlem

Måske er han en af dem der normalt sælger standard lavet af 10% topskud +65% finthakket trim + 25% lort..

Off topis: Hvordan kan man overhovedet kalde "standard" for standard, det giver jo kun folk et totalt nederen indtryk af hash fyldt med hovedpine. Burde blive kaldt for minus eller sådan noget.............................................

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg kunne forestille mig, at det er skunk-hash - altså kommercielt drivhusskunk-ryst fra f.eks. Holland eller Belgien. Jeg ved det har floreret derude - og i flere kvaliteter :wink:
Er det ikke korrekt at smag/lugt er lidt "Kashmir-agtig"...eller i hvert fald ikke den traditionelle marok smag/lugt, men bedre?

Titel:
Junior medlem

Jeg spurgte også hvad det var for noget siden det hed topskud, men fik heller ikke andet svar end 'det var lavet af topskud'... da jeg så ovenikøbet også ville udsætte hans fine klump for 'xpert's lighter check' ;-) synes han jeg var lidt for smart :roll:
Tror nu mest det er på grund af den lidt skunkagtige lugt det har, at det bliver kaldt topskud. Iøvrigt ganske fin kvalitet de gange jeg har fået fingre i det...
De dealere der er på Staden for tiden aner ikke en skid om hvad det er de sælger. De fleste er sikkert ligeglade, men jeg vil gerne vide lidt mere om hvad jeg ryger end at det er en 100 kr. F. eks. ville jeg købe lidt skunk den anden dag, men han anede ikke hvor den stammede fra, hvornår den var høstet eller hvad det iøvrigt var for et strain. Men det var pissego' skunk sagde han hehe ;-)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jugg skrev:
Salgs trick.

Intet andet. Stadens pushere er skruppeløse.

Ja OK, var også min første tanke, men var også mere hvordan de finder på navnet?

Hvornår ser vi så pølser af hash solgt som grene, og skunk som blade?

Tenka skrev:
FUCK hvor er jeg træt af mennesker der cutter, fusker og forlanger overpris for deres lorte stoffer!

Er der slet ingen moral tilbage hos folk?! :evil:

Og så på staden? Rend mig.

Kvaliteten var så rigtig fin, se billederne i yndlings tjald, det er også "topskud"

Ayers Rock skrev:
Xpert skrev:

Det lyder som om du godt selv ved det er bullshit?

Vil gætte på at pusheren er en af disse ting:
1. Dum og uvidende.
2. Et svin der tror du er dum og uvidende eller i hvert fald håber på det.
3. Begge dele.

Navnet kunne dog være opstået af... Jeg ved ikke, noget dumt?

Haha jo...

Mariannes skrev:
Måske er han en af dem der normalt sælger standard lavet af 10% topskud +65% finthakket trim + 25% lort..

Off topis: Hvordan kan man overhovedet kalde "standard" for standard, det giver jo kun folk et totalt nederen indtryk af hash fyldt med hovedpine. Burde blive kaldt for minus eller sådan noget.............................................

Det er så imo det bedste af det bedste sted på Staden, og kvaliteten er i top.
Eller nederhash. Fordi man får neder på :)
Nu må jeg så sige at navnet standard heller ikke lyder som det bedste af det bedste

CannaChem skrev:
Jeg kunne forestille mig, at det er skunk-hash - altså kommercielt drivhusskunk-ryst fra f.eks. Holland eller Belgien. Jeg ved det har floreret derude - og i flere kvaliteter :wink:
Er det ikke korrekt at smag/lugt er lidt "Kashmir-agtig"...eller i hvert fald ikke den traditionelle marok smag/lugt, men bedre?

Du har måske fat i noget, det kunne sagtens være skunk-hash. Kvaliteten er ihvertfald skide god, og smagen ligeså.
Nu jeg tænker over det, smagen er lidt anderledes, lidt kashmir-agtigt, selvom jeg ikke tror det er kashmir. Så havde de vel også brugt den betegnelse

Smagen er yderst kraftig og fyldig selv med 0,2g til en smøg. Duften svinger lidt mellem den kold- og varmepressede, den kolde lugter af skunk, den anden lidt mere sort-hash agtigt

En pige til Skt. Hans mente at det var skodrøg (100kr/g) og det ihvertfald ikke var bedre end det hun plejde at ryge (standard)
Hun fik klumpen stukket op i næsen, hvorefter hun udbrød. aaaaadddd det lugter af sure sokker. :lol:
Magen til idiot. Hun måtte så give mig ret i at det var godt nok da hun knækkede sig 4 gange på 20 minutter efter ½g i en joint :lol: :lol:

cannabissen skrev:
Jeg spurgte også hvad det var for noget siden det hed topskud, men fik heller ikke andet svar end 'det var lavet af topskud'... da jeg så ovenikøbet også ville udsætte hans fine klump for 'xpert's lighter check' ;-) synes han jeg var lidt for smart :roll:
Tror nu mest det er på grund af den lidt skunkagtige lugt det har, at det bliver kaldt topskud. Iøvrigt ganske fin kvalitet de gange jeg har fået fingre i det...
De dealere der er på Staden for tiden aner ikke en skid om hvad det er de sælger. De fleste er sikkert ligeglade, men jeg vil gerne vide lidt mere om hvad jeg ryger end at det er en 100 kr. F. eks. ville jeg købe lidt skunk den anden dag, men han anede ikke hvor den stammede fra, hvornår den var høstet eller hvad det iøvrigt var for et strain. Men det var pissego' skunk sagde han hehe ;-)

Mht. lightercheck så evt. spørg om det er OK du varmer klumpen, og lad være med at ramme klumpen med flammen.

Men ja, det er bare sælgere derude. Har tit prøvet at få skunk-sort, hvilket jeg har fået et par gange.

Har mødt den seneste tid:

WW
Orange Haze
Orange Bud
Noget purple-sjov (rigtig godt, pro indedyrker kvali)
Noget skod
+ alle de andre, har kun to gange fået noget der smagte, lugtede og så ens ud

Kvaliteten på skunk svinger rigtig rigtig meget, det samme med vægt. Nogengange får man en zip der er 2/3 (2-2,5g)dele fyldt med medium-kvali skunk, og andre gange er den ved at sprænge pga. 3,5g purple-skunk.

Ryg godt derude...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Har kun hørt betegnelsen topskud brugt én gang før. Jeg tog ét enkelt hiv af joint og blev hammerblæst. Jeg vidste at det var skunk der var i, så spurgte jeg hvad det var for en type, og de sagde bare at det var topskud.

Uden at vide en skid om tænkte jeg bare med det samme, at det nok var det øverste af budsne på planten - har så senere fundet ud af, at et topskud er.....: et topskud; det er der THC'en sidder og der er ikke mere ét sted, end et andet :roll:

P.S. Det var før jeg læste hash-guiden! :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]