harnz skrev:
Malkavian: Du har helt sikkert ret i det du siger med at oplevelsen bliver mere intens hvis man spiller med på trippet. Det kan være en del af forklaringen. På den anden side så er et stof som salvinorin så heftigt at det ikke giver dig noget valg, man har ikke muligheden for bevidst at kontrollere graden af trippet eller at flyde med.
Der vil helt sikkert være forskelle fra stof til stof, og jeg medgiver at salvinorin-a er i en klasse for sig.
Generelt vil jeg sige, at de stoffer jeg har prøvet har været utroligt fint "dose-responsive" - altså større virkning jo større dose.
Samtidig betyder min familiaritet med stoffet også en del for hvor meget genialitet jeg er i stand til at vride ud af stoffet. Jeg har f.eks. prøvet et 2,5 gram svampetrip, som jeg slet ikke realiserede potentialet i - jeg var samtidig utroligt ramt, men jeg var også alt for forvirret, alt for analytisk, og kunne ikke finde hoved og hale i det hele. Senere prøvede jeg et lignende 2,5 gram trip, som var helt utroligt, og endnu senere prøvede jeg et 1,5 grams trip, der nåede næsten ligeså langt op som det gode 2,5 grams trip
Salvinorin har efter min oplevelse været utroligt dose-responsive. Jeg har prøvet at tygge, tygge+ryge lidt normale blade, og så ryge stærkt ekstrakt. Det har været helt forudsigeligt (i niveau, ikke oplevelser, hvis du forstår). Og jeg er helt enig i, at det ikke nytter at gøre sig specielt klog på salvia. Den tager sgu bare én, overbeviser én om at den nye verden er den uforfalskede virkelighed, og så må man lege med - for man aner dårligt nok at man tripper, og det er nærmest umuligt at "hive sig op af rusen" (som man er vant til fra andre psykedelika).
Jeg ser det måske lidt anderledes, men det er sgu et sødt nok billede det med at planten "lægger spor ud"

Uanset hvordan man tilfældigvis ser det, så tror jeg resultatet er det samme, omend din version er mere poetisk end min

På en måde er det jo rigtigt nok. De første gange med et stof, lægges der jo små fodtrin alle mulige steder i følelser og hukommelse, og næste gang man betræder stien er den lige en tand mere klar.