Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Shit min bacon brænder på....10 sek...Havde helt glemt at sætte æg over. Nå, men...

Havde en kammerat som blev stoppet af nogle pansere med en lille hashpibe...politiet konfiskerede den.

Havde en anden kammerat som blev stoppet med en chillum...politiet grinede lidt over at den stadig var brandvarm og skred.

Hvad må de egentligt gøre? Hvad skal de gøre? Nogen som ved noget?

Back to the bacon.

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jeg snakkede faktisk med en politimand om det, fordi jeg også var i tvivl, og han sagde at det var lovligt at have rygeinstrumenter på sig, sålænge de ikke er blevet brugt...(!).. Men ellers kan man vel bare desinficere dem(?) Anyway TROR jeg heller ikke at nogen politimænd vil kneppe dig for at gå rundt med en bong eller pibe.. Men jeg er på den anden side heller aldrig blevet taget! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
-Mathias..

Medlem

Geografisk sted: Hillerød... ar ska li æde e´n kix...
Politiet tænker osse på alderen hvis man er 11 til 15 år så ville de sikkert tage de ryge redskaber man har på sig. Men ikke alle politimænd tænker ens så der ville være nogle hårde og der ville være nogen der er lige glade...

VH batt

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
ohhhh drugs ohhh drugs i want drugs!!!

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
da rygeindtrumenter også kan bruges til at ryge andet end tjald er de fuldt lovlige.

ved dog ikke om der gælder andre regler hvis den stinker(eller dufter [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) langt væk af tjald.

hvorfor blev han stoppet? havde han også tjald på sig? hvis de konfiskerer tjald _mener_ jeg også at de må tage den - men er ik helt sikker.

Dedikeret medlem

principielt er det fuldt ud legalt, om de stinker af hash eller ikke er irrelevant i sammenhængen, da det ikke er ulovligt at indtage hash, men kun at besidde det.
at der man så tit støder ind i pansere med en underlig form for humør er så et helt andet problem........

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Gamle hippie-betjente er seje :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Loven foreskriver,som Creatif siger"hvis de ikke er blever brugt".
Min erfaring siger,at det betyder alt hvilken attityde du har overfor panserbassen.Hvis man er stille og rolig,og "taler ham lidt efter munden" kan man opnå helt utrolige ting.
Det er kun de unge jydedrenge der som regel ska spille med musklerne.

Mange af de lidt mere erfarne,ser også på sådan noget som alder.Hvis en knægt på 14-15 år render rundt med en enorm chillum,vil de sikkert tage den selvom den faktisk ER lovlig.

Der er dumme svin alle steder,også inden for Politiet.Men der er fandme også fine gutter ind i mellem.
En gang blev jeg overrumblet af en razzia.Det var mens jeg var hooked på Heroin.Det var en fyr der hed *** ,han er sikkerheds chef hos DINMOR idag.Da de var færdige med at ransage,havde han fundet ca et halvt gram Hero.Ingen af de andre havde set det.Ham og jeg kendte hinanden fra Istedgade og Nørrebro,så vi snakkede lidt sammen,og jeg forklarede ham,at det vitterligt VAR min dope,og at det ville blive brugt af mig alene.
Da alle var gået,stak han lige hovedet ind,og kastede plastic posen hen til mig,mens han lagde en finger over læben(shh).Se han var en rigtig fed fyr.Han vidste,at hvis han tog det dope,skulle jeg ud på gaden og skaffe nyt,inden jeg kunne gå hjem og lægge mig til at sove.
Sorry,det var lidt of topic. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ikke nævne kilder, arbejds pladser m.m. Respektere folks privat liv!

[ 04 December 2002: Besked ændret af: Piercer ]

Nu har jeg arbejdet som Piercer i flere butiker der også solgte rygeudstyr, og så længe de er nye sælges de som pynte genstande m.m.
De kan med fuld ret tage en brugt pibe (lige meget hvad det er for en type) hvis de har mistanke, om at den er blevet brugt til at ryge hash på.
Hvis man skulde blive taget med en bong eller what ever på sig og man ikke har brugt den til at ryge hash på, men kun tobak (hvis der er nogen der kunne finde på det) Så kan man forlange at de skal sende den til undersøgelse og at man vi ha den tilbage når de har indersøgt den for rester af ulovlige stoffer eller hash. (det får man kun hvis de ikke finder noget - [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] som om det kunne ske for ret mange)

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS. Joint papir må de ikke tage fra dig, da det altid er nyt. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Jamen, hvorfor blev den ene taget og den anden ik'? Det var enda ham med den VARME chillum (som man vel ikke bruger til andet end fed)der fik sit rygeredskab frataget, ikke ham med en (kold) pibe.

Mystiske love....

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Fordi forskellige politibetjente har forskellige holdninger til tingende...
Et er teori (loven) noget andet er praksis (håndhævelsen).

Dedikeret medlem

I de størrer byer.. tager betjentene ikke piber ol. da det blt vil øge omsætningen for butikker der sælger piber helt lovligt...

ude på landet er betjentene ikke så meget inde i det med hash/narko, så de mener jo ofte at det er skadeligt for samfundet, og nakker din pibe.

og så lige en teori... hvis du er venligt . og giver dem dit shit, unden bøwhl. så er de også flinke overfor dig, så hvis du har ryge instrumenter på dig, lad være med at spille åndsvage fordi en eller anden panser nakker dit dope. så nakker de sgu også din pibe ...

Medlem

Geografisk sted: Hillerød... ar ska li æde e´n kix...
-*+[S3K]+*-
det vil jeg ikke give dig ret i for ude på landet, gør de ikke så meget det er mest i byen. Men det går helt an på betjentene...

VH batt

Junior medlem

Geografisk sted: Roskilde
det ville være rart hvis nogen af jer gad og fortælle hvor i har jeres oplysninger fra

Dedikeret medlem

Jeg har mine oplysninger fra mine egne og mine venners små skærmydsler med de kære i blåt....

men generalt kan politiet altidd stoppe dig og visitere dig, de skal bare opfinde en anmeldelse.......som regl ulovlig våbenbesiddelse, eller vold mod politiet...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: HaPpYlAnD
jeg var inde i en butik og kiggede på ryge instrumenter sammen med en af mine venner. Politiet kom ind fordi de skulle snakke med ham der ejede det eller sådan noget. Da de så at vi kiggede på ryge udstyr ville de visitere os for stoffer, for de mente at vi havde noget siden vi kiggede.
Men det havde vi ik, det købte vi lige efter. Men er det ikke diskrimation hvis de bare går hen og stopper en på gaden fordi de synes man ligner en ryger eller what ever??? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Dedikeret medlem

Du kan ikke få en bøde på 500 for at være i besiddelse af et ryge instrument der har været brugt til cannabisrygning.

Man får ikke en bøde første gang man overtræder lov om euf. indenfor 2-3år

batt> selvfølgelig kommer det an på betjentene, men der er flere betjente der har været i flere situationer med stoffer i byerne end betjentene ude på landet, og det er ofte sådan at, hvis en betjent er vant til at folk ofte laver disse forseelser, og det sker hele tiden, er det nemmere at se igennem fingre med det, så længe det er uskyldige små-forseelser, som besiddelse til eget forbrug, samt besiddelse af ryge instrumenter. Politiet jo ikke ude efter at knalde dit røg eller pibe, de er ude efter dem der sælger dig det, og derfor er det ofte fordi man har været uopmærksom, at man bliver bustet.

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jeeeg snaked md en polli betjnt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså, hvis de kan lugte, se eller på anden måde påvise cannabisrester, så er pipen i teorien ulovlig.

Hvis den lader til at være ren eller de ikke kan påvise at det er hash man har røget på den, kan de ikke gøre noget. I teorien kunne du jo ryge noget perfekt lovligt som tobak, hindbærblade eller Salvia på den [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

/Tias

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]