Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 18:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia.
Jeg har nu røget hash 4-6 gange om ugen i ca. 3-4 uger fordi jeg fik en hel del virkelig lækker hash gratis af en god ven. Nu har jeg kun en god joint tilbage med en ristet smøg og 0.6 gram hash som jeg gerne vil dele med min ven. Kan ikke lide tanken om ikke at have mere hash snart men så på den anden side gider jeg heller ikke rigtigt købe det. Mit spørgsmål til jer: Hvordan stopper jeg med at ryge hash uden at jeg føler jeg "mangler" noget. Jeg elsker virkelig at ryge hash og er faktisk træt af at skulle stoppe. Den eneste måde jeg rigtigt kan slappe af på er ved at ryge hash. Jeg føler mig normalt konstant stresset og nogle gange ensom hvis jeg ikke ryger hash i en dag. :roll:

Jeg håber i kan hjælpe og jeg håber også at i har en super god ferie derude! :D

Senest rettet af i420 22 dec 2013 18:29, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Hej! :D
Mit bedste råd er at finde noget andet at lave, du kan gå op i. Det er lidt ligemeget hvad det er, så længe du elsker det.
Hvis din hverdag kun består af at lave meningsløse ting, så er det klart at hashen kan virke lokkende.

God Jul! :)

Medlem
Brugeravatar

Det bedste du kan udfylde "tomrummet" med, er imo motion og/eller en kæreste :)

Junior medlem

Hej! :D
Mit bedste råd er at finde noget andet at lave, du kan gå op i. Det er lidt ligemeget hvad det er, så længe du elsker det.
Hvis din hverdag kun består af at lave meningsløse ting, så er det klart at hashen kan virke lokkende.

God Jul! :)

Altså jeg har skiftet skole (for cirka et halvt år siden) fordi jeg har meget slemt koncentrationsbesvær så det med at være sammen med venner kan godt være lidt svært. De fleste af mine venner er på min gamle skole og jeg orker aldrig at være sammen med dem. Jeg kan bedre lide at være alene for det meste! Jeg spiller meget guitar, det går meget af min tid med og det nyder jeg rigtig meget! Men det sidste halve år har tingene bare været lidt sværere end det plejede hvilket hash virkelig hjælper på! Tak for rådet og skal nok tage det til mig. Jeg skal bare have nogle flere ting at gå op i.

God jul til dig! :D

Junior medlem

Det bedste du kan udfylde "tomrummet" med, er imo motion og/eller en kæreste :)

Jeg har en super sød kæreste som jeg bruger en del tid på. Jeg er vel sammen med hende ca. 2 gange om ugen. Det med motion er også en super god idé. Jeg dyrkede engang meget motion men har desværre en skade i min højre fod lige for tiden hvilket gør det svært at løbe.

Tak for rådet og super god jul til dig! :mrgreen:

Senest rettet af i420 22 dec 2013 18:58, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej
Du skal passe på med at selvmedicinere dig med hash. Hvis du ryger for ikke at føle dig ensom, eller fordi du konstant er stresset, så er hash ikke en måde at løse de problemer. Det vil kun gøre det værre, for når du ryger glemmer du dine problemer ... lige indtil du ikke rygere længere, så kommer de tilbage for fuld styrke, og du har spildt din tid ved ikke at tage fat i roden til problemet i stedet for. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort, men jeg synes nogle af de ting du skriver, lyder som ting, der meget let fører til misbrug. Hvad er det der stresser dig i din hverdag?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Du kunne begynde at dyrke lidt cannabis - hvis du holder den på nogenlunde amatør stadie vil du ikke få de store mængder og du vil ikke bruge de store penge på det - og så evt kun ryge sit eget hjemmedyrk, det sjovt og så har du noget at lave og noget at glæde dig til i tiden du ikke ryger. men det er under ingen omstændighed en særlig god ide at ryge flere dage i træk, prøv at stop med det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Nu da du alligevel bruger så meget tid på at spille guitar, hvad så med at optage noget af alt det du spiller og så gå klippe klistre amok?! Eller evt. købe en loop-pedal og begynde at lege med den slags, det plejer der at kunne komme timers sjov ud af :)

Dedikeret medlem

hejsa! lyt til de andres gode råd! og husk du når du slukker jointen, stopper du jo i princippet; hver gang!
det er et spørgsmål om fremtids visioner, mentalt overskud og vilje (som oftest forsvinder i takt med misbrug) hvorvidt du selv vil kontrollere indtaget: hyppighed og mœngde, kval osv..
-so choose wisely!

go jul til alle på psy! :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Nedtrapning og/eller vende sig til lavere doser. Så får du ikke nær så mange psykiske abstinenser.

Junior medlem

Hej
Du skal passe på med at selvmedicinere dig med hash. Hvis du ryger for ikke at føle dig ensom, eller fordi du konstant er stresset, så er hash ikke en måde at løse de problemer. Det vil kun gøre det værre, for når du ryger glemmer du dine problemer ... lige indtil du ikke rygere længere, så kommer de tilbage for fuld styrke, og du har spildt din tid ved ikke at tage fat i roden til problemet i stedet for. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort, men jeg synes nogle af de ting du skriver, lyder som ting, der meget let fører til misbrug. Hvad er det der stresser dig i din hverdag?

Nej jeg ved godt det ikke er verdens bedste idé i længden. Men jeg tænker om man ikke kan have et nogenlunde sundt forbrug af hash? Altså måske en gang om måneden eller noget? Jeg må indrømme at jeg har nemt ved at blive for glad for ting. Sådan har jeg det med cannabis. Jeg har blandt andet angst efter nogle ubehagelige episoder da jeg var mindre og jeg har også dødsangst hvilket gør at ligemeget hvad jeg gør føler jeg at jeg spilder mit liv. Ligemeget hvad jeg render rundt og laver føler jeg at jeg kunne have brugt den tid til noget bedre. Det kommer også efter at en stor del af min familie er døde af kræft og sclerose. Jeg har fået professionel hjælp flere gange med mine forældre men det hjælper ikke rigtigt.

Tak for dit svar og god jul til dig!

Junior medlem

Du kunne begynde at dyrke lidt cannabis - hvis du holder den på nogenlunde amatør stadie vil du ikke få de store mængder og du vil ikke bruge de store penge på det - og så evt kun ryge sit eget hjemmedyrk, det sjovt og så har du noget at lave og noget at glæde dig til i tiden du ikke ryger. men det er under ingen omstændighed en særlig god ide at ryge flere dage i træk, prøv at stop med det.

Jeg har forsøgt på det før men da jeg ikke har kunne dyrke det indenfor er det eneste jeg har fået ud af det noget virkeligt dårligt pot som man skulle ryge ekstremt meget af før at kunne mærke det mindste! Det var ude i en skov og det var med nogle frø som min ven gav mig. De havde vidst lagt i en dåse med et eller andet væske eller sådan noget. Men efter nogle måneder blev de sådan okay flotte men bare dårlig kvalitet! Kunne godt tænke mig at prøve det når jeg har et sted at gøre det indenfor engang, super god idé!

Tak for hjælpen og god jul til dig! :)

Junior medlem

Nu da du alligevel bruger så meget tid på at spille guitar, hvad så med at optage noget af alt det du spiller og så gå klippe klistre amok?! Eller evt. købe en loop-pedal og begynde at lege med den slags, det plejer der at kunne komme timers sjov ud af :)

Jeg har lavet super meget dubstep og også indspillet guitar med min studiemikrofon. Det er super hyggeligt, det kunne godt være jeg skulle begynde på det igen. God idé!

Tusinde tak for svaret og god jul til dig! :mrgreen:

Junior medlem

hejsa! lyt til de andres gode råd! og husk du når du slukker jointen, stopper du jo i princippet; hver gang!
det er et spørgsmål om fremtids visioner, mentalt overskud og vilje (som oftest forsvinder i takt med misbrug) hvorvidt du selv vil kontrollere indtaget: hyppighed og mœngde, kval osv..
-so choose wisely!

go jul til alle på psy! :-)

Jeg lytter også til de andres super gode råd og tager dem til mig. Jeg er super taknemmelig over at folk har brugt deres tid på at svare mig med nogle seriøse og gode bud! Hvis jeg gad at bruge penge på det ville jeg være konstant skæv tror jeg, men tror bare jeg vil begynde kun at ryge hvis jeg føler for det og hvis det er nogle jeg kender godt som spørger om jeg vil ryge med.

Tak for hjælpen og jeg håber du får en god jul! :D

Junior medlem

Nedtrapning og/eller vende sig til lavere doser. Så får du ikke nær så mange psykiske abstinenser.

Jeg ville gerne lave nedtrapning da jeg kender mange der har haft succes med det! Men har desværre bare ikke nok weed til at gøre det. Har kun en god joint tilbage som jeg gerne vil dele med nogle gutter. Hvad er en lille dose for dig? Jeg vejer normalt 0.15 - 0.3 gram hash af og tager en 1/2 - 3/4 ristet smøg. Så varmer jeg det op på en ligter og propper det ned i en lille metal grinder imens det stadig er varmt og blødt. Så sidder det ikke fast i grinderen og det bliver helt fint. Næsten ligesom pulver. Jeg kan godt blive skæv af 0.15 gram af den her ryger, betyder det at den er god kvalitet? 0.3 gør mig mega ristet hvilket er rart. Overvejer at skaffe mig et enkelt gram mere og så trappe ned med det. Er det en god idé? Kunne være rart at gøre det inden nytår!

Junior medlem

Tusinde tak for alle de virkelige gode bud indtil videre! Jeg er super glad og taknemmelig for at i har taget jer den tid til at hjælpe mig. Jeg respektere virkelig at i vil hjælpe andre når de har nogle små (eller store) problemer! :mrgreen:

Junior medlem

Jeg tager ned og henter et gram af den samme ryger idag. Så prøver jeg at trappe ned fra det og se om det hjælper. Altså det vil betyde at jeg gør det mere sjældent og at jeg ryger mindre doser. Jeg vil gerne stoppe inden nytår så jeg har lidt travlt. Hvis jeg får lyst til at ryge en fed må jeg bare spille noget guitar eller noget istedet for. God jul til jer allesammen og godt nytår når vi kommer så langt! Endnu engang tusinde tak for alle de gode svar, de har hjulpet en hel del! :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Drop nedtrapning. Det er kun hash, og dit misbrug har ikke været enormt. Hashabstinenser er psykisk, så jeg tvivler på, at en nedtrapning vil hjælpe særligt. Når du nedtrapper, udsætter du bare stoppet yderligere. Tag en koldtyrker og bid smerten i dig. Abstinenserne kan være særligt trælse, når du skal sove i den første uges tid, men så må du tage dig en spiller eller styrketræne et stykke inden sengetid.

Desuden synes jeg, at det ville være en god idé at stoppe med hashen i en stykke tid, nu hvor du har kørt rimelig hårdt på med rygeren. Jeg har lige haft en 1½ måneds pause, og det har været meget rart at holde en pause fra det.

Medlem
Brugeravatar

Nej der ingen grund til nedtrapning hvis du vil stoppe du har jo ikke haft et hæftigt forbrug overhovedet. Men det kan måske godt være lidt svært ikke at falde tilbage på en joint hvis du ikke har det ligeså fedt i hverdagen.. Jeg tror det er bedst at være ærlig over for sig selv på det punkt. Lad vær at lov dig selv du ikke ryger igen, hvis du ikke tror på det, men det hvis du stopper for folk der prøver at stoppe men ikke kan har det stramt.
Men altså en joint hver anden weekend med gutterne burde vel ikke være et problem, bare pas på det ikke bliver en hverdagsting hvis du gerne vil have noget ud af din uddanelse, og når du sikkert heller ikke kan finansiere det. Du har massere tid til at suge bong senere i livet..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]