Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har fået noget urt af en kammerat, der ligner pot, men lugter af te. Jeg kan ikke huske hvad han sagde det var. Jeg ved det er en urt man kan blive høj af, men jeg tør ikke prøve den før jeg ved lidt mere.
Hvis det er salvia hvor meget skal man så tage?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Hvordan ligner det pot, det er grønt planteagtigt og tøret? Det kan jo være hvad som helst..... Kamillethe?
Hvis det er Salvia kan du e.v.t bruge det som kryderri. Hvis det er Salvia Devinorum skal du ryge det, og du bliver ikke høj, men blæst ind i en anden dimension.... Hvis det er kratom skal du lave the af det. Du bliver lidt høj, men det har intet med hash og gøre, og det har også en afslappende effekt.

Det er jo helt umuligt at sige noget fornuftigt om indtagelse og dose, når du ikke ved hvad det er :roll:

Det smarteste ville nok være at spørge ham du har fået det af.
Men du kan jo e.v.t søge på nettet og se hvad du synes det ligner mest, eller tage et billede..... Så er der da i det mindste lidt stører chance for at identificerer det.

Senest rettet af Åndsamøbe 28 sep 2006 19:00, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
og hvis han ikke svare så lad være at bruge det, ukendte urter kan være alt muligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
post evt. et billede :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Problemet er at han ikke er i DK lige PT. Jeg ved det ikke er te. Men jeg tager et billede så snart der er lidt strøm på kameraet igen.

Senest rettet af Pony 28 sep 2006 19:15, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hvis det er salvia (ekstrakt, i hvert fald), plejer det at have en sort farve og en lidt te-agtig lugt. Men som udgangspunkt skal du finde ud af, hvor stærkt et ekstrakt det er. Der er unægteligt væsensforskel på 5X og 20X.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er ikke ekstrat, men i form af tørrede blade

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
er det hele blade?
Det gør det unægteligt lidt lettere, men pas på, har selv en gang kommet til at bytte rundt på salviablade og pigæbleblade, ikke så fedt at opdage når hovedet er røget i bund... :oops: :cry:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BabyBoy skrev:

Du kan ikke generelt købe ekstrakt af Salvia Divinorum. Det der normalt sker er at nogen laver et ekstrakt af f.eks. 90 gram blade og så lader man de resterende 10 gram blade opsuge tinkturen fra de 90 gram. Og vupti: du har Salvia Divinorum 10x, der altså vægtmæssigt er 10 gange så stærkt som de naturlige, ubehandlede blade fra planten.

Meget rene ekstrakter eller (næsten) rene krystaller er praktisk talt umulige at dosere og bør simpelthen ikke sælges eller gøres tilgængelige for normale mennesker.

Pas i alt fald på. Salvia D. lugter rigtig meget ligesom grøn te (jeg har selv noget hjemmebrygget 11x, som jeg ikke rigtig har turdet gøre noget ved endnu ;) )

Se Erowid doseringsvejledning. Du kan godt nok ikke bruge det direkte, da du ikke aner hvilket stof du har, men det kan fortælle dig hvor sindssygt forsigtig du skal være. Du kunne jo prøve at brænde en grotesk lille smule af bladene af og så smage om det er mint-agtigt. Salvia D. smager mintagtigt. Men ADVARSEL: har du noget 20x Salvia D. så skal du edderkrapylemig bruge en ordentlig narkovægt til at veje din "ubetydelige mængde" af med. ;)

Titel:
Psychedelia Sponsor

Og dog er en overdosis SD dog relativt harmløs. Fysisk skadelig dosis finder du vist først hvis du ligefrem stopper så mange blade i halsen at du ikke kan trække vejret. Du bliver bevidstløs og vågner op fem minutter efter. (Temmelig rundt på gulvet vel at mærke) Det værste ved at indtage for meget er at man ikke er i stand til at huske hvad der er sket. - Og naturligvis er der risiko for at man tosser rundt og går ind i ting, hvis man ikke har en sitter med. (Det er Level 6, jeg snakker om. Se herunder:)

SALVIA SKALAEN

S-A-L-V-I-A

Niveau S
”S” står for Svag effekt. Dette niveau kendetegnes ved at ”noget” sker, men det er svært at sige hvad. Afslapning og øget hengivelse til sanseindtryk forekommer. Niveauet egner sig godt til meditativ praksis og sex.

Niveau A
”A” står for Anderledes virkelighedsopfattelse. Farver og former bliver mere udtalte og oplevelse af musik bliver intensiveret. Rum og afstande kan blive opfattet som om de er mere eller mindre dybe. Tre dimensioner kan virke som to og omvendt. Der er ingen visioner på dette niveau. Tankerne bliver legende og mindre logiske, og der kan måske observeres en forringelse af korttidshukommelsen.

Niveau L
”L” står for Lette visioner. Med lukkede øjne vil man opleve fraktale-lignende billeder, geometriske figurer og lignende som regel to-dimensionelt. Hvis visioner med åbne øjne forekommer vil de være svage og forbigående. Dette niveau svarer meget til det hypnagogiske, som også opleves lige inden søn indtræder. Oplevelserne her er flotte, men man forveksler dem ikke med hverdags-virkeligheden.

Niveau V
”V” står for Visioner. Her opleves klare tre-dimensionelle og realistiske syner. Nogle gange også med lyd. Med åbne øjne vil kontakten til hverdags-virkeligeheden stadig være til stede, men med lukkede øjne glider man fuldstændigt ind i et drømmelignende sceneri. Her begynder shamanistiske rejser, meget realistiske oplevelser af at besøge fjerne steder, blive andre personer eller ligefrem leve et helt liv som en anden person et andet sted til en anden tid. På dette niveau opløses tid og sted og oplevelserne er klare og opfattes stærkt som virkelige på niveau med hverdags-virkeligheden.

Niveau I
”I” står for Immateriel eksistens. Her er man ikke længere bevidst om at have hverken en krop eller personlighed. Bevidstheden er stadig tilstede, og man vil opleve sammensmeltninger med Guder/Gudinder, universet eller i form af bizarre sammensmeltninger med objekter som eksempelvis et hus eller en sofa. Kontakt til andre verdener og væsener er normalt. På dette niveau er det umuligt at fungere i hverdags-virkeligheden. Desværre er det også her at nogle begynder at vandre rundt og derfor er det meget vigtigt at have en sitter med, når dette stadie opnås. Den påvirkede person kan ikke kontaktes og bør ikke tales til, men kan sagtens ledes til en stol eller seng med et venligt tag i hånden. Alt fra dette niveau kan huskes bagefter og som regel meget udfordrende både følelsmæssigt og erkendelsesmæssigt.

Niveau ”A”
”A” står for Alt Alt ALt for meget af de gode. På dette sjette niveau mister man helt bevidstheden og det er umuligt at huske noget bagefter. Man falder om og ligger bevidstløs hen i de ca. 5 minutter oplevelsen varer. Når man vågner vil det som regel være på niveau I som meget hurtigt aftager.
Niveau ”A” er ikke attraktivt fordi intet opleves og intet kan erindres.

Titel:
Medlem

Jeg har set mange steder hvor man kan købe ekstrakt 5.10.15% af salvia!?

Malkavian skrev:
BabyBoy skrev:

Du kan ikke generelt købe ekstrakt af Salvia Divinorum. Det der normalt sker er at nogen laver et ekstrakt af f.eks. 90 gram blade og så lader man de resterende 10 gram blade opsuge tinkturen fra de 90 gram. Og vupti: du har Salvia Divinorum 10x, der altså vægtmæssigt er 10 gange så stærkt som de naturlige, ubehandlede blade fra planten.

Meget rene ekstrakter eller (næsten) rene krystaller er praktisk talt umulige at dosere og bør simpelthen ikke sælges eller gøres tilgængelige for normale mennesker.

Pas i alt fald på. Salvia D. lugter rigtig meget ligesom grøn te (jeg har selv noget hjemmebrygget 11x, som jeg ikke rigtig har turdet gøre noget ved endnu ;) )

Se Erowid doseringsvejledning. Du kan godt nok ikke bruge det direkte, da du ikke aner hvilket stof du har, men det kan fortælle dig hvor sindssygt forsigtig du skal være. Du kunne jo prøve at brænde en grotesk lille smule af bladene af og så smage om det er mint-agtigt. Salvia D. smager mintagtigt. Men ADVARSEL: har du noget 20x Salvia D. så skal du edderkrapylemig bruge en ordentlig narkovægt til at veje din "ubetydelige mængde" af med. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]