D|(@ skrev:
Hvis jeg ryger en god skunk, får jeg tit en fornemmelse af at farver bliver meget mere klare, og at nogle farver ændrer "tone", altså fra mørkegrøn til lysegrøn f.eks. Deruduver kan mønstre se ud somom at de bevæger sig. Men jeg oplever det kun på skunk eller meget god pot. Ikke på hash.
Det er også logisk nok grundet et formodentligt bedre forhold mellem THC og andre cannabioder, ihvertfald hvis man leder efter en mere psykedelisk oplevelse
Har aldrig nogensinde oplevet noget visuelt eller auditive halluer på dårlig hash, mens en blanding af dansk sativa dom. pot/skunk og god pollen giver den bedste efffekt udover ICE og nol selvf.
Har kun oplevet OEVs ved rygning et par gange, og det nærmer sig ikke rigtig psykedelika på nogen måde. Som D(* skriver, intensivering af farver, ting kan bevæge sig lidt, og lyset gløder eller blinker lidt. Der er visuelle effekter ved hashrygning, men det er svært at sætte en finger på. Verden ser lidt anderledes ud under min rus end uden.
De gange jeg har oplevet OEVs har det været et mønster over det hele, normalt rødt og bikubeformet som dækker mit synsfelt. Det bevæger sig svagt mod højre, og sætter sig overalt. Lidt som hvis der var en discokugle der smider bikubeformede svage røde mønstre ud over det hele. Ikke 100% tydeligt, men tydeligt nok til at man kan se det hvis man kigger godt efter
Men det er ikke noget der bare kommer, du skal selv lede tankerne derhen, ligesom du kan intensivere dit humør ved at tænke positivt og smile. Hvis du leder efter psykedeliske effekter, finder du dem med større sandsynlighed end hvis du farer rundt og står på hænder.
Virker bedst hvis du sidder i en god couch-lock og stener uden at bevæge dig, mens du kloncentrerer dig om rusen. Helst alene da folk der snakker og bevæger sig ødelægger den dybe del af rusen. Normalt kommer CEVs indenfor få minutter ved rygning, mens de bliver intensiveret omkring 30min-1½ time hvor OEVs kun foregår. Højst sandsynligt pga. omdannelsen fra THC-X? til THC-Y?
En anden effekt er at overføre CEVs til åbne øjne. Virker bedst med mørkt lokale, eller halvmørkt/tusmørke. Ved at koncentrere sig om CEVs med lukkede øjne, og langsomt åbne øjnene uden at lægge mærke til det, lidt svært at forklare. Opdagede det en dag hvor jeg nød mine CEVs i et halv-mørkt lokale, og opdagede at jeg havde halv-åbne øjne, og visualsene i midten af mit synsfelt opholdt sig i den del der ikke var lukket. Legede så lidt med det, meget sjovt
Men hash er ikke visuelt som svampe eller LSA/D, så hvis du vil se rigtige visuals skal du derudaf