Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 02:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i den mørke skov
Ey alle...

nu har jeg hørt det nogen gange efter hånden, folk der ser syner efter de har røget alm. thc. mmmm er det muligt ell. er det blot noget de siger ?..

har aldrig selv oplevet det på kun thc, så ja =) vil bare gerne vide om folk lyver eller om det virkelig er muligt !!....

Titel:
Dedikeret medlem

Måske hvis de har en psykose.. men det kan også godt være det kan ske ved høje doser?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i den mørke skov
ingen af dem har/havde psykoser ?!...

jamen nu har jeg selv været et rimelig stor pothead hvor jeg røg en DEL store doser men har stadig aldrig oplevet det....

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Cannabis er et psykedelika, og det er muligt at opnå Visuals. Open eyed visuals sker meget sjællent, hvorimod closed eyed visuals er noget jeg forholdsvist tit oplever ved cannabis.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Syner? Højst sandsynligt ikke. Altså ægte hallucinationer

Det sker dog på høje doser at man misforstår det man ser, så et skilt kan ligne en tynd mand eller lign. Men det er bare hjernen der spiller dig et pus

Visuals kan forekomme hos nogen der åbenbart er særlige modtagelige, såsom mig. CEVs har jeg altid, OEVs en sjælden gang imellem.
Lige for tiden har jeg dog OEVs 24/7 grundet en grum omgang HPPD :roll:

Men pas nu på, det er diskuteret en mia. gange. Prøv at søge, der har været nogle heftige diskutioner :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig fået deciderede visuals. Har kun prøvet at se på fx et træloft, hvor det begynder at forme sig som nogle forskellige dyr og sådan. Slet ikke noget tydeligt.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg husker det ikke særligt tydeligt eftersom det skete for 4 år siden, men tror det er som Xpert nævner at hjernen spiller en et puds, jeg så de der dimser i busserne hvor der var stopknapper på som lange sorte slanger i et splitsekund. Det gik ret hurtigt og det føltes ærlig talt kun lidt plat :S

Oralt har jeg oplevet en meget, meget lille form for farveændring/bevægelse i mønstre - meget lille. CEV's i form en smule farver.
Desuden tror jeg forskellige tankemønstre har ført til at jeg har set hvad jeg helst vil beskrive som "bullshit på nethinden". Det er ikke andet end små figurer, personer eller måske madretter der ændrer sig hele tiden. Jeg har svært ved at sige hvorvidt det er CEV's eller blot mit hoved der fucker med mig men det er altid underholdende at se på.

Der er et emne hvor der heftigt bliver diskuteret hvorvidt canna kan være visuelt. Der var vist to rødder der ikke mente at det kunne være psykedelisk og visuelt for nogle eftersom det ikke var for dem :S

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
Især i starten fik jeg CEVs og sommetider OEVs...
Er nok som det også bliver nævt mere bullshit på nethinden. Er tit jeg ser lidt ud af øjenkrogen hvis jeg er tilpas skæv, men aldrig desiderede halluer med thc alene.

Titel:
Medlem

Hvis jeg ryger en god skunk, får jeg tit en fornemmelse af at farver bliver meget mere klare, og at nogle farver ændrer "tone", altså fra mørkegrøn til lysegrøn f.eks. Deruduver kan mønstre se ud somom at de bevæger sig. Men jeg oplever det kun på skunk eller meget god pot. Ikke på hash.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
D|(@ skrev:
Hvis jeg ryger en god skunk, får jeg tit en fornemmelse af at farver bliver meget mere klare, og at nogle farver ændrer "tone", altså fra mørkegrøn til lysegrøn f.eks. Deruduver kan mønstre se ud somom at de bevæger sig. Men jeg oplever det kun på skunk eller meget god pot. Ikke på hash.

Det er også logisk nok grundet et formodentligt bedre forhold mellem THC og andre cannabioder, ihvertfald hvis man leder efter en mere psykedelisk oplevelse

Har aldrig nogensinde oplevet noget visuelt eller auditive halluer på dårlig hash, mens en blanding af dansk sativa dom. pot/skunk og god pollen giver den bedste efffekt udover ICE og nol selvf.

Har kun oplevet OEVs ved rygning et par gange, og det nærmer sig ikke rigtig psykedelika på nogen måde. Som D(* skriver, intensivering af farver, ting kan bevæge sig lidt, og lyset gløder eller blinker lidt. Der er visuelle effekter ved hashrygning, men det er svært at sætte en finger på. Verden ser lidt anderledes ud under min rus end uden.

De gange jeg har oplevet OEVs har det været et mønster over det hele, normalt rødt og bikubeformet som dækker mit synsfelt. Det bevæger sig svagt mod højre, og sætter sig overalt. Lidt som hvis der var en discokugle der smider bikubeformede svage røde mønstre ud over det hele. Ikke 100% tydeligt, men tydeligt nok til at man kan se det hvis man kigger godt efter

Men det er ikke noget der bare kommer, du skal selv lede tankerne derhen, ligesom du kan intensivere dit humør ved at tænke positivt og smile. Hvis du leder efter psykedeliske effekter, finder du dem med større sandsynlighed end hvis du farer rundt og står på hænder.
Virker bedst hvis du sidder i en god couch-lock og stener uden at bevæge dig, mens du kloncentrerer dig om rusen. Helst alene da folk der snakker og bevæger sig ødelægger den dybe del af rusen. Normalt kommer CEVs indenfor få minutter ved rygning, mens de bliver intensiveret omkring 30min-1½ time hvor OEVs kun foregår. Højst sandsynligt pga. omdannelsen fra THC-X? til THC-Y?

En anden effekt er at overføre CEVs til åbne øjne. Virker bedst med mørkt lokale, eller halvmørkt/tusmørke. Ved at koncentrere sig om CEVs med lukkede øjne, og langsomt åbne øjnene uden at lægge mærke til det, lidt svært at forklare. Opdagede det en dag hvor jeg nød mine CEVs i et halv-mørkt lokale, og opdagede at jeg havde halv-åbne øjne, og visualsene i midten af mit synsfelt opholdt sig i den del der ikke var lukket. Legede så lidt med det, meget sjovt

Men hash er ikke visuelt som svampe eller LSA/D, så hvis du vil se rigtige visuals skal du derudaf

Senest rettet af Xpert 12 jul 2007 15:25, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Hvis jeg ikke ryger i bare en uges tid og så ryger en god joint så får jeg altid CEVs i form af billeder og figurer med forskellige dybder. CEVs kommer for mit vedkommende næsten altid sidst i "trippet" dvs efter 2 timer hvor kroppen slapper lidt mere af og hjernen kører mere i frigear end lige efter indtagelse. Skønt IMO.

OEVs sker mere sjællent men det sker da. Især i meget mærke rum eller helt mørke rum, hvor CEVs effekten på en måde bliver lavet om til OEVs pga. en kasseeffekt det sorte rum har.

Det er sjovt at lege med, men man ser det kun hvis man selv leder efter det og sætter det igang.

Mvh Mikkel

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Xpert skrev:
En anden effekt er at overføre CEVs til åbne øjne. Virker bedst med mørkt lokale, eller halvmørkt/tusmørke. Ved at koncentrere sig om CEVs med lukkede øjne, og langsomt åbne øjnene uden at lægge mærke til det, lidt svært at forklare. Opdagede det en dag hvor jeg nød mine CEVs i et halv-mørkt lokale, og opdagede at jeg havde halv-åbne øjne, og visualsene i midten af mit synsfelt opholdt sig i den del der ikke var lukket. Legede så lidt med det, meget sjovt

Prøv den drenge, den er helt klart en sikker vinder!
Nyder meget af lige netop denne metode du omtaler i dit indlæg. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Som sagt et emne der har været oppe før. Ali har skrevet nogle velskrevede triprapporter hvor han beskriver OEV's hvor han kun er påvirket áf hash.

Selv har jeg svært ved at forstå at man skulle kunne hallucinere på røg, men fuckups i synsfeltet er ganske almindeligt hos mig, ligesom CEV's er det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]