Ok, jeg har ikke prøvet peruvianus men gik ud fra at Erowids doser passede. Jeg stoler da på dig hvis du siger at de ikke gør det og du har erfaring med det. Jeg skriver jo også at jeg fandt det på erowid ikke?
Til det næste, jeg synes på ingen måde at ethnoplanet burde sælge kaktus. Der er ingen information på deres side om denne kaktus og dens virkning (der er lidt, men ikke noget jeg kan bruge som køber af produktet) som der dog er på diverse hollandske. Det medfører at folk der køber den må søge deres imformationer om fx. dosis og virkning andre steder, fx. erowid, og der har du jo lige fortalt at der er fejlinfo og det kan blive farligt. Du får heller ingen informationer om virkning, så folk kan tro at de får en mild pot-agtig placebo effekt som de kan få fra nogen af de andre ting ethno sælger.
Ethno sælger også en del andre produkter som er stimulerende/afslappende/mild psykedeliske og det kan måske være meget godt. Men når de begynder at sælge kaktus og sidestiller det med disse produkter så kan det ende i de forkerte hænder. En del folk kan faktisk finde på at købe et stof de ved giver en virkning og så putte det i hovedet uden at tænke sig om. Se bare på den seneste GHB-historie fra sønderjylland. Hvis vi forestiller os at en flok bønder køber og æder en masse kaktus uden at vide noget om det, så kan det gå meget galt. Og dette er en god grund til at forbyde kaktus, ligesom diverse folk der er freaket ud på svampe fordi de tager det som et feststof eller ikke aner noget om det. Ethno tjekker ikke engang alder, helt unge kunne købe kaktus og komme galt afsted.
Jeg synes ikke din post er negativ og jeg er ikke sur over dit svar. Det her er bare min holdning. Se evt. din egen signatur [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
-Fenriz
|