Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Så har jeg endelig skaffet min guddommelige skat, salvia divinorum.

jeg har læst alt hvad der måtte være at læse om set og settings, set videoer af påvirkede personer, læst triprapporter og læst rundt i de forskellige emner om planten her på siden, men føler stadig en hvis usikkerhed med hensyn til dosering.

(det skal siges at jeg har læst om planten LÆNGE for jeg bestilte den, og at jeg respekterer dens "voldtage-psyke-potentiale)

det anbefales som sagt at starte au natural, eller ved 5x, som jeg også bestilte, men har nu modtaget 3 gr. 10x:D

hvilke erfaringer har i med doseringer af 10 x salvia? hører meget gerne fra jer, da jeg (og andre) gerne vil have det bedste ud af oplevelsen.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har kun prøvet det en enkelt gang med 20x, og som du nok kan se i min triprapport (som du måske har læst), skal du ikke tage det på bong :-)

Jeg har hørt flere, som har haft gode oplevelser ved at ryge det som joint blandet op med tobak. Husk stormlighter! En normal er ikke varm nok. På den måde kan du i og for sig dosere ret lemfældigt, for når du begynder at føle dig påvirket (og man rammes forholdsvist hurtigt), så kan du bare tage mindre sug derfra og evt. holde det i lungerne i kortere tid. Så tror jeg nok, det skal lykkes dig at få en ikke alt for voldsom effekt.

God rygning til dig!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
.

Senest rettet af Jack Bauer 25 okt 2010 22:07, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

kunne forestille mig at dosering i joint er nemmere, men måske også lidt upraktisk... Jeg har læst en del steder at mange overhovedet ikke opnår en effekt hvis ikke en meget svag hvis salviaen ikke ryges på et mere "hoved"-orienteret instrument (chillum, bong spand osv), og har desværre ikke købt en særligt stor forsendelse hjem.

tror jeg vil forsøge mig lidt frem så, og håbe på en god oplevelse.. selvom Salvia jo efter sigende skulle være mere skræmmende og intens end behagelig.

nå, men ingen enbefalet dosering? Ved godt at det varierer fra person til person, men det kunne jo være at en ca. dosering gik igen hos jer derude.

men tak for svarene, vil søge lidt videre.

god aften:)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Lig ud med 0.05 -0.10g. Ryg det på bong, brug en stormlighter og hold røgen inde i minimum 20-30 sek

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

okay, er der så nogle som ved om hvilken opbevaring det kræver??
er det skrøbeligt? har lagt det i køleskabet.

håber det er korrekt, da det først skal bruges om et par uger, da det skulle reagere negativt hvis man er på penicillin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Luca-main skrev:
jeg har læst alt hvad der måtte være at læse om set og settings, set videoer af påvirkede personer, læst triprapporter og læst rundt i de forskellige emner om planten her på siden, men føler stadig en hvis usikkerhed med hensyn til dosering.

Så mangler du at læse:

http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia_dose.shtml

Her burde du kunne omregne deres 5x eksempel til 10x, ikke sandt ;)

Luca-main skrev:
hvilke erfaringer har i med doseringer af 10 x salvia? hører meget gerne fra jer, da jeg (og andre) gerne vil have det bedste ud af oplevelsen.

Jeg har ikke røget specielt meget på min salvia 11x, men jeg kan afsløre at det giver udmærket virkning bare at ryge det i en pibe, hvor du trækker en flamme ned over - alm. lighter eller storm mener jeg ikke betyder så meget.

10x er potente sager, og jeg vil nok sige start med noget andet end bong. Du kan muligvis ramme et mere optimalt niveau uden.

Endelig: tag og mål din mængde op på en god vægt.

Det med bong vil jeg mene baserer sig på folk, der kun ryger almindelige blade (1x), og det giver vel sådan set også mening, når de skal ryge 10-20 så meget :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ville også helst starte ud med 5x da det lyder til at være det optimale (den ukoncentrerede plante skulle være flygtig), da 10x virker temmelig hidsig for en salvia noob.

hvilken metode har du iøvrigt brugt til at lave dit 11x?

og lige et random spørgsmål til jer trivial pursuit elskere:

hvor stor er temperaturfosrskellen forøvrigt imellem stormlighteres- og almindelige lighteres flamme? og ved en hvilken temeratur fordamper salvnorin A.? (bare for at underbygge/afkræfte stormlighter folkets påstand)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Luca-main skrev:
ville også helst starte ud med 5x da det lyder til at være det optimale (den ukoncentrerede plante skulle være flygtig), da 10x virker temmelig hidsig for en salvia noob.

hvilken metode har du iøvrigt brugt til at lave dit 11x?

Det er lidt et spørgsmål om temperament, men jeg har efterhånden fået skaffet mig en god nok vægt til at jeg går ret meget op i selve styrken. Bare det kan afmåles i passende mængder. Men 20x er sgu kritisk for folk med hang til at bruge øjemål.

Den ukoncentrerede plante er IKKE mere flygtig end så meget andet, men det siger sig selv at det er en udfordring af ryge 5-10 gange så meget plantemateriale for at nå rusen.

Jeg har selv lavet mit 11x. Det var en simpel acetone ekstraktion, hvorefter jeg blandede den sidste smule ekstrakt (i flydende acetoneform) op med nogle 1x blade. Endelig ovntørrede jeg til allersidst ved ca. 50 grader for at få al acetonen ud.

Luca-main skrev:
hvor stor er temperaturfosrskellen forøvrigt imellem stormlighteres- og almindelige lighteres flamme? og ved en hvilken temeratur fordamper salvnorin A.? (bare for at underbygge/afkræfte stormlighter folkets påstand)

Jeg kender ikke de konkrete temperaturer, jeg ved bare, at jeg fik effekt af en almindelig lighter :) Men andre gider forhåbentlig grave det frem.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Jeg vil blot bekræfte at stormlighter gør en stor forskel. har du bestilt et ekstrakt, så er det ærgerligt at miste det meste i mislykkede forsøg. Køb en stormlighter.

Der kan være stor forskel på de forskellige ekstrakter, ligesom der er stor forskel på de enkelte planters potens. Derfor er du næsten nødt til at prøve dig frem hver gang.

Da jeg røg 5X med stormlighter var to solide inhaleringer holdt i 30 sekunder, mere end nok til at lave tyngdekraften om til violinspil og snakke med tiden selv :-)

Med en ukendt portion 10X vil jeg anbefale dig at tage en dyb inhalering på ca. 20 sek. og så en til, som du holder indtil det kicker.

Mht. opbevaring, så er salvinorin a yderst stabilt. Daniel Siebert fra Sage Wisdom anslår, at det kan holde sig i mange herrens år, hvis blot det opbevares tørt og mørkt.

Uanset hvad du gør, så vil jeg anbefale at du får fat i nogle ukoncentrerede blade og lærer at tygge dem. Det giver en ganske anden oplevelse, som er længere og mere intens - og desuden ikke har det voldsomme indledende spark ud over afgrundens rand.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja, som jeg nu har erfaret er salvia en led sæk:)

fik fat i en stormlighter, og brugte en pibe. min kompis som røg et hoved først, og som jeg indgående havde forklaret de uoverskuelige effekter m.m røg således et solidt hoved, og fik et ganske voldsomt gennembrud.

det resulterede i at jeg de næste 3 min skulle forsøge at holde en panikangst salvia freak i ro.

han havde fortalte bag efter at han slet ikke havde hørt efter alle de gange jeg havde forklaret ham om planten, og vist info.

min oplevelse var ganske udemærket, dog lidt intens, og en anelse ubehageligt. glæder mig til næste gang, men da tror jeg lige jeg vil gå en tand mere op i settings perfektion.

men tak for rådende. og ved ikke om stormlighter er et must, for disse blade virker ganske potente. det ville ikke gøre så meget hvis det var mindre overvældende:) men det er jo hvad man har hørt så mange gange før..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Luca-main skrev:
ja, som jeg nu har erfaret er salvia en led sæk:)

fik fat i en stormlighter, og brugte en pibe. min kompis som røg et hoved først, og som jeg indgående havde forklaret de uoverskuelige effekter m.m røg således et solidt hoved, og fik et ganske voldsomt gennembrud.

det resulterede i at jeg de næste 3 min skulle forsøge at holde en panikangst salvia freak i ro.

han havde fortalte bag efter at han slet ikke havde hørt efter alle de gange jeg havde forklaret ham om planten, og vist info.

min oplevelse var ganske udemærket, dog lidt intens, og en anelse ubehageligt. glæder mig til næste gang, men da tror jeg lige jeg vil gå en tand mere op i settings perfektion.

men tak for rådende. og ved ikke om stormlighter er et must, for disse blade virker ganske potente. det ville ikke gøre så meget hvis det var mindre overvældende:) men det er jo hvad man har hørt så mange gange før..

Så kan han sgu lære det!!!
Men tag nu vare på dig selv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror salvinorin a fordamper ved 238-240 celsius. Hm...!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

..

Senest rettet af guldsky007 23 okt 2010 00:12, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Lala skrev:
- jeg må indrømme jeg er blevet yderst bange for følgende, følte næsten jeg havde været død et par minutter!

Også derfor nogle kalder det for "lille død".

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lala skrev:
[...] Det hele går så hurtigt (1min højst) og jeg begynder at blive klar i hovedet igen, men er fuldstændig ude af mig selv, da det eneste jeg husker var at jeg pustede røgen ud..

Hvad skete der? :? - jeg må indrømme jeg er blevet yderst bange for følgende, følte næsten jeg havde været død et par minutter!

sagewisdom.org findes denne salvia-skala:

Sagewisdom.org skrev:
The SALVIA Experiential Rating Scale

Level -1 "S stands for SUBTLE effects." A feeling that "something" is happening, although it is difficulty to say just what. Relaxation and increased sensual appreciation may be noted. This mild level is useful for meditation and may facilitate sexual pleasure.

Level - 2 "A stands for ALTERED perception." Colors and textures are paid attention to. Appreciation of music may be enhanced. Space may appear of greater or lesser depth than is usual. But visions do not occur at this level. Thinking becomes less logical, and more playful; short term memory difficulties are may be noted.

Level - 3 "L" stands for LIGHT visionary state." Closed eye visuals (clear imagery with eyes closed: fractal patterns, vinelike and geometric patterns, visions of objects and designs). The imagery is often two dimensional. If open eyed visual effects occur these are usually vague and fleeting. At this level phenomena similar to the hypnagogic phenomena that some people experience at sleep onset occur. At this level visions are experienced as "eye candy" but are not confused with reality.

Level - 4 "V stands for VIVID visionary state." Complex three dimensional realistic appearing scenes occur. Sometimes voices may be heard. With eyes open contact with consensual reality will not be entirely lost, but when you close your eyes you may forget about consensus reality and enter completely into a dreamlike scene. Shamanistic journeying to other lands, foreign or imaginary; encounters with beings, entities, spirits; or travels to other ages may occur. You may even live the life of another person. At this level you have entered the shaman's world. Or if you prefer you are in "dream time." With eyes closed you experience fantasies (dream like happenings, with a story line to them). So long as your eyes are closed you may believe they are really occurring. This differs from the "eye candy" closed eye imagery, of level 3.

Level - 5 "I" stands for IMMATERIAL existence." At this level consciousness remains and some thought processes are still lucid, but one becomes completely involved in inner experience and loses all contact with consensual reality. Individuality may be lost; one experiences merging with God/dess, mind, universal consciousness, or bizarre fusions with other objects real or imagined, e.g. merging with a wall may be experienced. At this level it is impossible to function in consensual reality, but unfortunately some people do not remain still but move around in this befuddled state. For this reason a sitter is essential to ensure the safety of someone voyaging to the inner levels. To the person experiencing this, the phenomenon may be terrifying or exceedingly pleasant; but to an outside observer the individual may appear confused or disoriented.

Level 6 - "A stands for AMNESIC effects " At this stage either consciousness is lost; or at least one is unable to later recall what one is experiencing. The individual may fall, or remain immobile or thrash around; somnambulistic behavior may occur; injuries can be sustained without pain being felt; on awakening the individual will have no recollection of what he/she did, experienced or said in level 6. People cannot ever recall what they experience in this very deep trance state. This is not a sought after level as later nothing can be recalled of the experience.

Min teori er at du har overdoseret væsentligt, og har ramt niveau "A" - og som følge deraf ikke kan huske dit trip.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]