Bull Lee skrev:
Det ville omtrent blive ligeså meget Absinth, som vodka med sukker i ville være rom....
Absinth er, når den fremstilles ordentligt en dejlig drik, med en kompleks smag et sted midt i mellem næsten bittert skarp og meget blød. der findes desværre uendeligt meget lort på markedet, jeg vil skyde på at 90% af hvad der bliver solgt som absinth er på grænsen til det udrikkelige, eller i bedste fald noget sødt sprøjt med en høj alkoholprocent og tilsat grøn farve.
For nogle år tilbage gik jeg meget op i absinth, både den historiske baggrund og refferencerne i kunsten, men i høj grad også jagten på "den ægte" absinth. Der findes enkelte producenter, oftest små og idealistiske, der lægger liv og sjæl i at fremstille et produkt der er historisk korrekt. At drikke den "ægte" er en sjov oplevelse, mest fordi man kan mærke historiens vingesus og nyde det pudsige ritual der er forbundet med drikken. For mig er det vaskeægte europæiske dekadence, hvilket desværre også afspejles i prisen på de gode mærker. Jeg gav gerne omkring 500-600,- for en flakse god absinth...
Når du køber må du endelig ikke lade dig lokke af løfter om extra høj thujone procent. De fleste af disse mærker er det rene kattepis. Gå istedet efter en producent der har historisk interesse. Grænseværdien for thujone i drikkevare er i dag ikke lavere end at man sagtens kan producere et produkt der matcher det, de europæiske kunstnere forlystede sig med for hundrede år siden.
Hvilket mærke Absinth skal man så gå efter, kan du eventuelt komme med et billede af eddiketten/flasken?