Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 20:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere between A and B
har sgu søgt hele natte... (kl. er sgu 01:30) og er kun blevet mere forvirret over alt det med div. opskrifter og smør osv!

og nu sidder jeg her med min lav QuiCK muffins hvor der står jeg kun skal tilsætte vand og margarine... og så har jeg en dej.. som skal bages i oven...

men hvor tilsætter jeg min tjald?
og da der er til 9 muffins og vi er 3 mennesker som har tænkt os at prøve det, så passer det jo fint med 3 muffins til hver =) men hvor mange gram vil så passe fint?

håber i kan give nogle klare svar, er sgu ved at blive træt af forvirring!

wist-

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

wist skrev:
men hvor tilsætter jeg min tjald?
og da der er til 9 muffins og vi er 3 mennesker som har tænkt os at prøve det, så passer det jo fint med 3 muffins til hver =) men hvor mange gram vil så passe fint

Du smækker magarinen på en pande, tænder op under panden, ser på den smeltende magarine, mixer din hash ud i det flydende magarine. Herefter gør du bare som instruksionen fortæller dig du skal gøre med magarinen.
I øvrigt sker der næppe noget ved at benytte smør i stedet - hvis I ikke lige har magarine ved hånden...

Mht. mængden af hash, så er det svært at sige. Det afhænger af hvor erfarne i er, og ikke mindst styrken på jeres hash.
Når jeg laver hashkager, bruger jeg dog som regel 50-100 % af hvad jeg normalt ville smække i en joint - er I to om at dele kagen, skal det selvfølgelig være en joint til to. :)
Eventuelt kunne I bruge 100%, og så starte ud med at æde to hver, vente på virkningen og så æde den sidste efter behov.

Som sagt er det svært at sige, men øvelse gør mester. Prøv jer frem, det jo nok alligevell ikke sidste gang I skal lave kage...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Du smækker magarinen på en pande, tænder op under panden, ser på den smeltende magarine, mixer din hash ud i det flydende magarine. Herefter gør du bare som instruksionen fortæller dig du skal gøre med magarinen.

nogle steder har jeg læst at man skal lade magarinen stivne først.. eller er det lige meget??

Titel:
Dedikeret medlem

det er hvis du vil lave hampesmør

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ahh okey tark Søren Putte. men vil det så sige at du har normalt smør med THC :D mmmm morgenmad er det eneste jeg tænker på lige nu :D

Titel:
Dedikeret medlem

hehe nej nej jeg syntes også det bliver for besværligt så ;) jeg plejer bare at hælde kakao over i det smeltede hash/smør hehe men har kun drukket det en gang i en mild dosis, så næste gang smider jeg en stor nol i, og går mig en lang tur evt med et par joints ;D

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
hvordan ville du iøvrigt også blandet stivnet smør i resten af dejen???

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tiffany du har sgu en pointe =)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
For lige at kneppe fluer, så er der faktisk adskillige typer dej hvor der skal bruges smør/margarine i sin faste form :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DeHades hmm tjaa... der er sgu at kneppe fluer :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
wist skrev:

Overhovedet ikke! Et godt lager af gode kageopskrifter er da helt essentielt når man er skæv! Det har løst mit æder-problem mange gange efter fastfood stedernes lukketid.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

wist skrev:

Yup, men (næsten) alle levende væsener har et naturligt behov for sex :D

Jeg kan varmt anbefale en banan/chokolade-kage med hash i, det smager fortrinligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DeHades skrev:
Jeg kan varmt anbefale en banan/chokolade-kage med hash i, det smager fortrinligt.

haved overvejet drømmekage :D:D men hva tror i der evt. kunne bedst betale sig?

1. hashsmør i dejen til kagen
2. smuldre tjalden ud i toppen (den der kokos søde snask)
eller begge =)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Put din hash i smørret, det vil give den bedste fordeling af det, og jeg er ret sikker på at det vil smage bedre på den måde...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
DeHades skrev:
For lige at kneppe fluer, så er der faktisk adskillige typer dej hvor der skal bruges smør/margarine i sin faste form :D

så mine 42 uger på husholdningskole er spildt? :D
mener du hvor det skal smuldres? for der er det faktisk meningen det skal være meget blødt... :) er mere i gærdeje da varmen ødelægger det ellers... var der mere du ville? :D

mht drømmekage ville jeg personligt ikke putte det i det øverste snask selvom det nok ville være nemmest og bedst. er så også bare mig der bedst kan lide snasket. tror tjalden ville ødelægge smagen en del.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nord Sjælland
Du skal ikke ødelægge snasken på drømmekagen! Det er rent blasfemi. Jeg har lavet muffins med omkring 6 gram hash i et færdig mix. Jeg var ret væk.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

haved nu tænkt mig at smuldre skunk i toppen af kagen så det har en ca. samlingnin med de der kokos stykker der er??

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kom til at tænke på.... når man nu tilsætter tjalden til smøret kommer det så ik til at lugte(dufte) af tjald i hele huset?? og hvad når man nu bager sin kage??? lugter(dufter) det så ik os??

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
wist skrev:
kom til at tænke på.... når man nu tilsætter tjalden til smøret kommer det så ik til at lugte(dufte) af tjald i hele huset?? og hvad når man nu bager sin kage??? lugter(dufter) det så ik os??

Har i ikke en emhætte? Bare sæt den på fuld knald og åben vinduet... Så tro jeg sgu ikke mutter og fatter kan lugte noget når de kommer hjem dagen efter.... Hvis det da overhovedet lugter.... :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Mr.Ambient skrev:
wist skrev:

Har i ikke en emhætte? Bare sæt den på fuld knald og åben vinduet... Så tro jeg sgu ikke mutter og fatter kan lugte noget når de kommer hjem dagen efter.... Hvis det da overhovedet lugter.... :D

Det lugter stort set ikke imo. men gør overstående, luk døren til køkkenet, og åben et vindue, så er det ikke noget problem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]