Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg har hørt om nogle blomster frø som skulle have lidt samme virkning som lsd hvis man spiste dem.

kunne godt tænke mig at prøve dem, bla andet fordi det så ville være nemere at dosere i mindre doser.
men har glemt hvad de heder og kan ikke finde noget lignende nogle steder. det mange år siden jeg hørte om dem, men så vidt jeg husker skulle planten hede noget med blå snegle et eller andet, men kan godt være jeg tager fejl.

er der nogen der kan hjælpe med det?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Det lyder som Ipomoea violacea, i daglig omtale og på engelsk Morning Glory, forkortet MG, på dansk blå tragtsnerle.
Udover Morning Glory findes der i samme boldgade Argyreia nervosa aka Hawiian Baby Woodrose, forkortet HBWR.

Det aktive indholdsstof i begge frø er LSA, som navnet antyder ligner det kemisk LSD, om virkningen er den samme skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg synes at have læst nogle lidt modstridende udtalelser.

Vil du vide lidt mere om disse planter kan jeg anbefale dig at læse triprapporter om begge frø, de findes her på siden. Du kan også besøge http://Www.Erowid.Org, hvor du kan finde yderligere information om begge frø.

Titel:
Junior medlem

yes.. det var den jeg ledte efter..
tak for svaret dude

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
LSA og LSD ligger så langt fra hinanden i virkning at det eneste de har tilfælles må være LS. Jeg kan personligt ikke fordrage LSA, men elsker LSD. LSA er så stenet, dovent, mindre smukt og går ekstremt meget i tænkeren på mig. Ikke noget jeg vil vælge at trippe på, mere end den ene gang jeg har prøvet det.

Titel:
Insane psychedelia user!

Ikke desto mindre er både LSD og LSA psykotropisk... Du får det næsten til at lyde som om LSA er en slags nervemedicin :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Treasure skrev:
Ikke desto mindre er både LSD og LSA psykotropisk... Du får det næsten til at lyde som om LSA er en slags nervemedicin :P

Kan godt se hvad du mener, det var ikke hensigten. LSA er skam psykedelisk. Synes dog at svampe/LSD er langt mere.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvordan skal disse frø doseres? I gram eller antal, og hvilken dosis er god at begynde med?

Anders

EDIT: Fandt dosering på erowid, men er der nogen andre erfaringer mht. dosering herinde?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
HWBW er 8 vist normalt... måtte dog selv op på 11 sidst, selvom det var første gang jeg prøvede., har nok bare været uheldig med frøene..
Og umiddelbart vil jeg tro at de 1-4 frø som erowid skriver som "Threshold" er umulige at mærke... men kan da fortælle dig om et par timer om man kan mærke noget som helst på et enkelt frø :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ipomoea frøene er noget mindre end den anden, Argyreia Nervosa, men også noget mindre potente så du skal op i en 50-150 ved første gang.

Tjek eventuelt:
http://www.erowid.org/plants/morning_gl ... dose.shtml

Der står, hvis du er doven, at doseringen er:

Let 50 - 100 frø (1.5 - 3 g)
Middel 100 - 250 (frø 3 - 6 g)
Stærk 250 - 400 (frø 6 - 10 g)
Intens! 400 + frø

Ud fra egne erfaringer vil jeg indskyde at rusen i sig selv kan være ganske ganske spændende, endda et rigtig godt begynder-psykedelika da jeg synes at det ikke plumper dig i pølen uden badering og livline på samme måde som psilocybin svampe f.eks. kan gøre, der hvor "the no no" ligger er nok den personlige erfaring med at frøene kan give den mest ubehagelige mavepine/intense kvalme der fører til opkast hvilket stort set ødelagde hele trippet for mig. I'd say søg på ekstrakteringsmetoden, så undgør du alle de klamme opkaststoffer i frøene.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Helvede
Trillos skrev:
HWBW er 8 vist normalt... måtte dog selv op på 11 sidst, selvom det var første gang jeg prøvede., har nok bare været uheldig med frøene..
Og umiddelbart vil jeg tro at de 1-4 frø som erowid skriver som "Threshold" er umulige at mærke... men kan da fortælle dig om et par timer om man kan mærke noget som helst på et enkelt frø :)

Hedder det ikke HBWR?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]