Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej. Jeg har en lille episode jeg vil fortælle om, og hører om i har prøvet noget lignende. Jeg var kommet hjem fra min kammarat med 2 g hash og besluttede mig for at lave guldkakao. Efter jeg havde indtaget den klamme drik, ventede jeg bare på det skulle virke. Der gik omkring 2 timer før virkningen kom (ved ikke hvorfor der går så lang tid med mig), og jeg lod den behagelige brise indtage mig. Efter yderligere en time i en (indtil videre) behagelig skævert begyndte det at gå galt. Jeg blev mere og mere skæv, kan huske jeg så fck i fjernsynet og fattede ingenting. På det tidspunkt havde jeg det rigtig godt, men tænkte samtidig at hvis der kommer mere virkning, er det lige i overkanten. DET gjorde der skam, rigtig meget endda...jeg lagde mig ind i min seng med lukkede øjne og håbede at jeg enten ville falde i søvn eller skæverten ville aftage, for det begyndte at blive rigtig slemt..var totalt overstimuleret. :? Jeg ku ik falde i søvn og det blev værre og værre og besluttede så at gå ud i haven for at trække noget frisk luft. Jeg lagde mig på græsplænen og lukkede øjnene. Kvalmen havde indtaget mig. Jeg kan ikke huske hvor lang tid jeg lå på plænen, det var blevet mørkt og jeg havde det så skidt at jeg ringede til min far inde i huset , blev nødt til at have nogen ved mig...Jeg havde til sidst brækket hele min mavesæk op, og hver gang jeg åbnede øjnene gav det det største sæt i hele min hjerne , og det snurrede for vildt rundt, så øjnene blev med det samme hamret i igen...den ene tanke oversgykkede den anden, og kunne ikke holde på én tanke før en anden tog over i løbet a 2-3 sekunder. Jeg fik det nogenlunde senere på aftenen og havde overlevet 3-4 timers smertehelvede, vågnede op dagen efter og havde det helt fint. efter den episode hold jeg en lang pause med weed. nogle med tilsvarende oplevelser???

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Lyder som en ubehagelig oplevelse du har haft dig der.

Men kan forsikre dig om at den slags er meget normalt når man snakker om hash via oral indtagelse.

Jeg tror ganske simpelt bare du har undervurderet dosen. Brugte du det hele af de 2g. ? Og hvor bekendt er du med oral indtagelse? Hvis man ikke har prøvet det særligt meget, kan man meget let ende i det du kalder et 'bad trip', som jeg nok bare vil betegne som, hmm, en lille overdosering af hash.

Forresten, hvad var det for noget hash? Kvaliteten? Dette kan spille en stor rolle, hvis man får fat i noget bedre hash, og er vant til noget crappy standard, semi, m.m.

Men håber du kommer videre og får nogle bedre oplevelser med hash i fremtiden. :)

Titel: jep
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
helt normalt... man skal sku passe på med at indtage oralt... det går let hen og blir lidt for meget af det gode....

undskyld jeg spørger men hva sagde din fra til det.. kunne godt forestille mig at det kunne ville have bleven værre hvis jeg havde gjort det med min mor... altså hvis jeg stod i din situation...

og det skader heller aldrig med en pause fra weed...hehe.. sundt for hovedet...

Titel:
Junior medlem

så vidt jeg husker var det 60 kroners. Og nej, brugte ikke hele klumpen, men nu jeg tænker over det brugte jeg måske omkring 1,5 g, hvilket åbentbart har været alt for meget. Min far sagde ikke så meget til det, han er bekendt med mine brødres tidligere misbrug(ikke at jeg har et) så han tog det ikke så tungt. ja jeg er rimelig erfaren med oral indtagning, specielt gulkakao, så det er sidste gang jeg indtager hash oralt vde jeg mene :oops:

Titel: hehe..
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
det var da godt... altså det med din far.... jeg vil nu mene aldrig sig aldrig.. man lærer jo af sine fejl... nu er du bare mere bevidst om hva der kan ske hvis det skulle ske igen + at så kan du nok osse håndtere det anderledes... lidt som første gang man går under for hårdt på druk.. så sker det ikke lige foreløbig da man nok passer bedre på.. :)

edith... op på hesten igen makker...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Jeg havde lignende oplevelse, ved en af de første gange jeg indtog cannabis oralt. Det var dog i kager. Er ganske erfaren mht hash, men dette slog virkelig hårdt. Virkningen startede a la en tur i rutschebane. Ganske behagelig rus til at starte med, men gjorde mig efter ganske kort tid forfærdelig rundtosset og desorienteret, og alt i mig røg op igen. Jeg kunne herudover ikke sætte ansigt på mine venner/veninder omkring mig, og deres stemmer og musikken i rummet blev til et virvar af lyde. Jeg vil skyde på, jeg med jævne mellemrum kastede op i 3-4 timers tid. Bestemt ingen rar oplevelse!

Min erfaring er, at det er utroligt svært at styre doseringen, når der indtages oralt. Af den grund foretrækker jeg også at ryge. Dog giver den orale indtagelse en særdeles dejlig rus, man skal blot være noget mere varsom med doseringen, og undlade at redosere, hvis virkningen ikke indtræder med det samme – for det gør den ikke!

Held og lykke fremover :)

Senest rettet af Aglaia 06 jun 2007 12:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg drak guldkakao her i weekenden, med lige omkring 3g 90'er til 3 mennesker. Mine venner blev ved med at sige at vi hvertfald skulle have 10g i for at blive ordentlig baske, da de ifølge dem selv havde lavet en kage med 20g i, som de var 4 om at dele.

nå men vi fik drukket vores kakao med ca. 1g i hver, og ca. 1-1½ time senere var vi alle fuldstændig skudt af. Jeg blev så lam at det NÆSTEN var for meget. Det hele snurrede rundt og når jeg kiggede rundt så jeg det lidt som et "dias show" (ved ikke om nogen kender det, at synet ikke kan følge med når man kigger fra side til side, så det ligesom er billeder jeg kommer frem istedet for én flydende film). På et tidspunkt havde jeg ret meget kvalme, men jeg prøvede at spise en ristet krydderbolle og fik det straks meget bedre... Så jeg kørte 4 boller mere ned og var helt frisk igen (stadig baske, men ikke svimmel ;))

Prøvede du at spise noget? det hjalp virkelig meget for mig hvertfald. evt. prøv at spise noget hvis du kommer ud for det samme igen.

Titel: svar
Junior medlem

ja, jeg prøvede at æde rendt sukker (skulle nedsætte skæverten) og prøvede at drikke vand, men dels var min mund så tør at det var HELT umuligt at indtage noget, og dels kunne jeg ikke koncentretre mig om at spise, selv det vart for meget, hehe :shock:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Benjajoe skrev:
Jeg drak guldkakao her i weekenden, med lige omkring 3g 90'er til 3 mennesker. Mine venner blev ved med at sige at vi hvertfald skulle have 10g i for at blive ordentlig baske, da de ifølge dem selv havde lavet en kage med 20g i, som de var 4 om at dele.

nå men vi fik drukket vores kakao med ca. 1g i hver, og ca. 1-1½ time senere var vi alle fuldstændig skudt af. Jeg blev så lam at det NÆSTEN var for meget. Det hele snurrede rundt og når jeg kiggede rundt så jeg det lidt som et "dias show" (ved ikke om nogen kender det, at synet ikke kan følge med når man kigger fra side til side, så det ligesom er billeder jeg kommer frem istedet for én flydende film). På et tidspunkt havde jeg ret meget kvalme, men jeg prøvede at spise en ristet krydderbolle og fik det straks meget bedre... Så jeg kørte 4 boller mere ned og var helt frisk igen (stadig baske, men ikke svimmel ;))

Haha. Så må man håbe dine venner lærte noget af den hændelse. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Benjajoe skrev:

Haha. Så må man håbe dine venner lærte noget af den hændelse. :)

Ja.. eller, de snakkede lort.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]