Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Har et ganske stort problem, jeg fik 10 peyotefrø til at spire for 2 måneder siden, men på det sidste er de slet ikke vokset (de er ca 0,5cm) og de er helt rødbrune... De ser ikke ud som om de er døde, men de vokser sgu hellerik!! Kan det have noget at gøre med at jeg gav dem blomstergødning??

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kakti skal da ikke gødes ???

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Hvad snakker du om Dextrose selvfølgelig skal en kakti gødes hvad tror du kaktus juice er beregnet til
Man skal helst ikke gøde med blomstergødning det skal være kaktus juice som du kan få næsten alle steder hos gartnere måske gror den ik så meget fordi den ikke er i et varme rum jeg selv dyrker san pedro med en 1000watts hps 18 timers lys om dagen i god varme og de trives perfekt selvom de står sammen med hamplanter og andet godt
prøv at stene lidt i det ethnobotaniske lexikon her på siden der er en rimelig god beskrivelse af hvordan man dyrker kaktier
og Dex du for lige en UTFL for at dumme dig
USE THE FUCKING LEXIKON

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hold kæft, det er kun mig der må UTF'e! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Eftersom at kakti er stabile vækster, regnede jeg ikke med at de skulle ha' mere end et skvæt vand en gang om måneden.

hey IM Addict
for de føste hvor ståre dine frøplanter henne ? for de må ikke stå lige i sol lyst de føste ståkke tid .de skal venes til solen.
og de næste så vokse peyote jo ikke så hurtig .jeg hade 1 tilbage som lige er død den var 2 år gamle og den var ikke står in de her O .og med gødning så skal du bare give dem en gang om år imens de er frøplanter .nå de var vist lige hvad jeg kunne komme med for den her gang vh trold [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
jeg er normalt imod gødning men jeg bor i byen og gidder ikke til at potte alle mine kaktusser om sår jeg bruger substral ca en gang om måneden og det virker rigtig godt de skydder frem men jeg har ikke prøvet at spise nogle af dem sidden jeg begyndte med det vh. doeneg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
@IM Addict..
De er rødbrune fordi de har fået for meget direkte sollys (som Trold pointerer). Man skulle tro at de sagtens kunne klare det, eftersom de vokser i ørkenen, men det kan de altså ikke. Lophophora williamsii vokser i klynger hvor der er skygge og hvor de får indirekte sol lys det meste af dagen, de er hvad man kalder bund flora. I lande tæt ved ekvator må peyote aldrig få direkte sol lys i mere end et par timer om dagen, men det må de godt i Danmark når de er et år eller to gamle.
Angående gødning er der mange danske kaktus dyrkere der gøder ved hver anden vandig om sommeren. Det kan man sagtens med Trichocereus, men man skal nok være lidt mere varsom med Lophophora.

Mvh
Ash

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]