Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 10:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
har købt nogle valmuer. aner ikke hvilken race det er. har ikke den store erfaring med opiater.

min valmue har en behåret stængel. bladende minder om mælkebøtter, bare bredere og en anelse mere "buskede". tror blomsten bliver rødlig, men så en som var blevet åbnet og den havde en gul blomst. planten er 30-50 cm høj.

hvis i har nogen ide om hvilken plante det er og om den kan bruges til noget hører jeg gerne fra jer. tak.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Billede
Findes i overraskende mange danske haver
Andre valmuer indeholder også det aktive stof, men svjv så er der mest i papaver somniferum. Nogen der vil be-/afkræfte?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
ZlazkeDågge skrev:
Andre valmuer indeholder også det aktive stof, men svjv så er der mest i papaver somniferum. Nogen der vil be-/afkræfte?

Korrekt. Papaver Somniferum er den eneste interessante valmue, hvis man går efter alkoloid indholdet. Med ekstrationer eller lignede er det da nok muligt at lamme sig på fx.
Papaver Rhoeas, men som jeg har læst det så indeholder den primært det lagt svagere(i forhold til morfin) alkaloid papaverin.

Titel:
Junior medlem

Altså hvis jeg nu bare finder nogen på en mark, kan de så bruges hvis jeg tørre hovederne... Eller er der nogen vilde valmuer som man slet ikke kan bruge.. et ja nej spørgsmål :) jeg ønsker ikke at blive meget skæv af det bare en svag rus....

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Papaver Rhoeas indeholder Rhoeadin, som har en del medicinske egenskaber, men også er underholdende aktivt.
Papaverin bruges så vidt jeg ved kun til behandling af impotens (injektion i sjoveren), jeg mener ikke at det er psykisk aktivt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]