Moonage daydreamer skrev:
Han svarede så nogfet med at det ike er meningen at det ike er THC'en der gør en træt, men derimod noget andet (som jeg så ikke kan nyuske hvad er), og at mán kan nå helt andre højder på "ordentlig" hash; tror han nævnte hjemmedyrket skunk som eksempel.
Han har antageligvis talt om CBD og/eller CBN. Jeg ved ikke hvor sandt det er, men jeg har ofte hørt at en ren THC-rus er mindre stenet og mere høj, mens THC kombineret med CBD/CBN giver den klassiske tunge stener vi kender fra hash. Endvidere har jeg hørt at efterhånden som f.eks. skunk modner, og trichomes'ne bliver brunere, så ændres noget af THC'en til CBN, hvilket skulle være ansvarligt for den mere stenede røg man får hvis man venter længe med høst.
Hvor meget af dette der er regulært bongævl (altså bare ryger-myter) skal jeg ikke kunne sige, men det er ganske anderkendt SVJV.
En tur på wikipedia afslørede at hverken CBD eller CBN er psykoaktive i sig selv, men at THC oxiderer til CBN. CBD skulle også have en vis sedativ effekt, hvilket egentlig stemmer meget godt overens med den førnævnte "høj rus vs. stenet rus"-tese.
Lad os få hasheksperterne på banen(Xp3rt, Malkavian)!!