Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja jeg har nu røget hash jævnligt, dvs. ca 1-5 gange om måneden i nogle år efterhånden og jeg er sgu som regel blevet godt baske 8)

Forleden dag snakkede jeg så med en gammel hashkender (gav han sig ud for at være i hvert fald), der sagde at det som de unge røg nu om dage var noget lort i forhold til hvad man gjorde før i tiden. Jeg spurgte så hvordan det var noget lort, da jeg altid synes jeg bliver påvirket af det jeg køber på staden. Han svarede så nogfet med at det ike er meningen at det ike er THC'en der gør en træt, men derimod noget andet (som jeg så ikke kan nyuske hvad er), og at mán kan nå helt andre højder på "ordentlig" hash; tror han nævnte hjemmedyrket skunk som eksempel.

Mit spørgsmål er så, passer det hvad han siger? Bliver man ikke lidt døsig af alt slags hash hvis man får for meget eller kan man som den gamle mand siger ryge sin bevidsthed til månen, hvis det er noget ordentligt man har fået fat i?

Det skal lige siges at jeg har prøvet at ryge læidt hjemmedyrket skunk før og at jeg ikke blev så træt, men jeg troede mere det hasvde noget at gøre med at jeg ikke havde røget så meget.

Titel:
Insane psychedelia user!

Han tænker sikkert på de glade 70'er dage, hvor man havde thaisticks og andre exotiske stærkt sativa-dominerede godter. Lav selv lidt research omkring Cannabis sativa stammer.

Senest rettet af Dr. Phibes 01 maj 2007 19:59, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
de gange jeg er blevet ALLERMEST baske, er de gange jeg har røget hjemmedyrket sativa skunk. jeg tror forklaringen er, at siden man ikke bliver træt/døsig af sativa, kan man blive ved meget længere og nå endnu højere op. den med at bevidstheden når månen, er faktisk ikke noget helt dårligt eksempel.

Medlem
Brugeravatar

Moonage daydreamer skrev:
Han svarede så nogfet med at det ike er meningen at det ike er THC'en der gør en træt, men derimod noget andet (som jeg så ikke kan nyuske hvad er), og at mán kan nå helt andre højder på "ordentlig" hash; tror han nævnte hjemmedyrket skunk som eksempel.

Han har antageligvis talt om CBD og/eller CBN. Jeg ved ikke hvor sandt det er, men jeg har ofte hørt at en ren THC-rus er mindre stenet og mere høj, mens THC kombineret med CBD/CBN giver den klassiske tunge stener vi kender fra hash. Endvidere har jeg hørt at efterhånden som f.eks. skunk modner, og trichomes'ne bliver brunere, så ændres noget af THC'en til CBN, hvilket skulle være ansvarligt for den mere stenede røg man får hvis man venter længe med høst.

Hvor meget af dette der er regulært bongævl (altså bare ryger-myter) skal jeg ikke kunne sige, men det er ganske anderkendt SVJV.

En tur på wikipedia afslørede at hverken CBD eller CBN er psykoaktive i sig selv, men at THC oxiderer til CBN. CBD skulle også have en vis sedativ effekt, hvilket egentlig stemmer meget godt overens med den førnævnte "høj rus vs. stenet rus"-tese.

Lad os få hasheksperterne på banen(Xp3rt, Malkavian)!!

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har hørt flere mennesker oppe i alderen (50-60 år) sige at det kun er lortehash vi ryger idag. Dengang var det noget helt andet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Faret vild i hampen
Moonage daydreamer skrev:
Det skal lige siges at jeg har prøvet at ryge læidt hjemmedyrket skunk før og at jeg ikke blev så træt, men jeg troede mere det hasvde noget at gøre med at jeg ikke havde røget så meget.

Det har ihvertfald ik noget at gøre med om det er hjemmedyrket skunk eller ej. For jeg er sku før gået kold af at dele én skunk joint, dog dengang jeg ikke røg fast hver dag ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mecka skrev:
En tur på wikipedia afslørede at hverken CBD eller CBN er psykoaktive i sig selv, men at THC oxiderer til CBN. CBD skulle også have en vis sedativ effekt, hvilket egentlig stemmer meget godt overens med den førnævnte "høj rus vs. stenet rus"-tese.

Ifølge folk som Robert Connell Clarke, så er CBD og CBN ikke psykoaktive som sådan, men man mener at disse cannabinoider modererer virkningen af THC.

Det og også korrekt, at høsttidspunktet betyder noget. THC indholdet stiger med tiden, men på et tidspunkt begynder andelen af "stoner"-stofferne også at stige.

Desuden er meget kommercielt ikke lavet under optimale forhold. Visse farmere tørrer simpelthen deres cannabis i høj sol og så hurtigt som muligt, og de øger desværre nedbrydningen af THC til de sløvende varianter.

Skal man tage en indikation fra præparatet Marinol (som er 100% rent delta-9-THC såvidt jeg ved), så fremprovokerer dette stof generelt mere paranoia end naturprodukterne. Altså er stoffet mere psychedelisk og har færre downer effekter.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Har hørt fra flere ældre rygere at kvaliteten på hash er steget støt igennem årene. Det er jo egentligt ikke så mærkeligt når man tænker på forædling af sorterne (skunk-hybrider) med højere indhold af THC/cannabioder, samt nye metoder til adskillelse af trichomes og plantedele

Men derfor er der stadigvæk meget shit på markedet, og jeg græmmes over smagen, lugten og virkningen af 4-5gr-for-en-hund hashen som alt for mange er tilbøjelige til at købe. Nogle tror der er andet i en alm. ryger bare pga. effekten er ret anderledes end det de er vant til (sløv, næsten ingen THC effekt, hvis nogen effekt overhovedet udover hovedpine)

Og ja, som de andre siger, der er stor forskel på THC og div. andre cannabioders virkning. Hvad der er bedst kommer an på situationen.
Synes det er synd at hashen i DK er så stener, sjældent jeg støder på hash der gør en høj efterhånden

Cannabis sativa <3

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
1 gram 90'er, og godnat

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]