Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 08:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: DAnMarK
Får man en virkning af kun at spise barken eller skal man spise hele kaktusen???

Medlem

Daf9>>

Peruvian Torch(Trichocerens Peruvianus) er tæt beslægtet med San Pedro kaktus(Trichocereus Pachanoi).Peruvian Torch er mere sjælden, har længere pigge, en mørkere farve og gror hurtigere.Tilberedelsen, altså af den hellige "achuma", "huachuma" og "cimora" er den samme.Jeg ved ikke hvad du mener med bark. Det tætteste jeg kan komme på det udsagn, er det grønne lag der sidder under det yderste skind.Her referere jeg til San Pedro. Det grønne lag skulle efter sigende indholde den mest meskalin potente del af kaktussen og det er meget vigtigt at få alt med ved skrælning. Jeg hat ikke hørt om nogen der har spist det i tørret form, men der findes opskrifter, hvor kun det grønne lag indgår, idet det som sagt er det mest potente. Skulle heller ikke fremprovokere opkastning, i samme grad som kaktus kødet.Anyway.Har du en Peruvian Torch, eller har du tænkt dig at købe en? hvis du skal købe en, så vil jeg råde dig til at kigge på nettet. Jeg ved ikke om Soma sælger dem, men de er ihvertsfald meget dyre med San Pedro.300g koster 600 kr. Jeg har købt en San Pedro på 45 cm med en diametrer på mellem 10-15 cm, for 250 kr på nettet. Det er lidt billigere synes jeg.Samme sted koster en Peruvian Torch 225 kr. for en 30-35 cm længden.Det kan godt være du ved alt det her i forvejen, men ville lige fortælle det, hvis det nu var...

Amnesia

oki jeg må vis hele komme med en ting elle.
ok skær cacti ca 10cm fra bunde og ca10cm fra toppen.(vis den er stor nok)så skær i pigge at ligesom når i skær de dårlig øje at en katoffel.når de at er af .så skær i skinde af(med så lidt så muligt cacti kød på skinde)også begyner i og skrælle køde af elle skær de af.in til komme in til kimroden(den er der så lidt af de gode mescalin i og fler dårlig stoffer i så den smider i bare ud.også er i klar til at gå vider .de var lige kort og godt vh trold

Medlem

Trold>>

Tak for din vejledning. Jeg ved dog godt hvordan man piller kaktusen af, men det jeg skrev om var det grønne lag.Nogle Shamans bruger kun det til tilberedningen.

Amnesia

Junior medlem

Geografisk sted: DAnMarK
jeg har bestilt en peruvian torch fra ethno. Jeg har prøvet at være inde og kigge på soma men deres side er ikke åbentnet endnu. Jeg skal altså skrælle det grønne lag af og skære kødet ud. og så spise det hele. Det lyder jo ik særlig svært. Bare jeg snart får det. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Du skal ikke spise den yderste "bark", det er rigtig nok at den indeholder store mængder mescalin, men det skal trækkes ud af det evt. ved at koge det.
her er et link til min koge bog.
http://www.psychedelia.dk/hosted/kaktus/kogebogen.htm

Held og lykke.

MVH
Piercer

[ 20 2002: Besked ændret af: Piercer ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]