Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Håber bare ikke læreren får sin buster på... hehehehe... skolen kører efter en fuldstændig latterlig politik " Det er ikke tilladet at være påvirket af rusmidler i skoletiden "

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Bomber skrev:
Håber bare ikke læreren får sin buster på... hehehehe... skolen kører efter en fuldstændig latterlig politik " Det er ikke tilladet at være påvirket af rusmidler i skoletiden "

Det er da en ganske rimelig politik imo. Narko kan du da tage i fritiden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ironi var nu en pæn del af den sætning :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Den her ender helt sikkert i FUCK forum, når en MOD får øje på den.

Hvorfor er du påvirket i skoletiden? Er du ligeglad med din fremtid?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Hvorfor er du påvirket i skoletiden? Er du ligeglad med din fremtid?

Vi har spansk, slap af skipper.. ingen lærer noget alligevel... lærer ikke mindre fordi jeg er skæv til spansk. ligeglad med min fremtid? tror det næppe, keder mig bare tit

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bomber skrev:
Vi har spansk, slap af skipper.. ingen lærer noget alligevel... lærer ikke mindre fordi jeg er skæv til spansk. ligeglad med min fremtid? tror det næppe, keder mig bare tit

Du er sej. Og hvorfor var det så du synes du ville forpeste Cannabis forummet ? Fordi du keder dig ? Jamen så synes jeg du skulle gå ud og tage en spiller i stedet for, det kan kun være sjovere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

sort på hvidt: Postede ved en fejl i det her forum... my bad

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du lærer ikke noget i spansk FORDI DU IKKE VIL LÆRE NOGET.

Hvis man vil lære så gør man det, hvis man er ligeglad, så lærer man ikke en skid.

Ikke fordi jeg er den helt store skolehelt, der var også mange ting jeg ikke gad. De fag lærte jeg ikke så meget i, men havde jeg giddet, havde jeg lært det hele. Så fat mod og spørg dig selv om du ikke godt kunne tænke dig at kunne tale spansk? Jeg ville være lykkelig hvis jeg kunne andre sprog end dansk og engelsk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Hov hov, ikke så hårde ord, drenge.

Ja, det er dumt at være skæv i skolen, og ja, det er dumt at lalle timerne væk, men hvor mange herinde kan prale af, at de ingen af delene har gjort? Nå, tænkte jeg nok.

Jeg kunne ikke styre det. Jeg kunne ikke, hvilket jo betyder, at det jo ikke nødvendigvis behøver at være det samme for dig. Jeg droppede ud af 2.g, fordi jeg ikke havde overskudet, det var sgu dumt. Jeg ville ikke have været så ærgelig, hvis jeg havde startet på en tømmer-uddannelser herefter, men det gjorde jeg ikke - jeg ville have en alm. udd., hvilket i mine øjne, kun kunne opnåes igennem gymnasiet.

Så jeg er lidt ærgelig, men fuck nu det. Jeg kan sgu godt forstå dig, det er godt vejr, 2. fremmedsprog er røv kedeligt, og hash er lækkert ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har da også været skæv en enkelt gang eller to i skolen. Den ene gang var det meste af 8 klasse, anden gang var det meste af 1g. Forresten overlever man ikke 1g hvis man er skæv hele tiden, man bliver simpelthen for dum og det er jo ikke kun spansktimen du er skæv i, du er jo skæv i lang tid efter. Så den holder ikke rigtig i mine ører. Ja jeg er dobbelmoralsk, men hvad fanden, hvem har ikke været det en gang eller to.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Er altså ret sikker på at politikken er, at det er forbudt at INDTAGE rusmidler på skolens område..

Sådan er det i hvert fald på mit gymnasium..

Kan personligt ikk' li' at være skæv i skolen.. Får noia og tror alle lægger herre meget mærke til mine øjne og bevægelser osv..

Så er det sgu bedre at være fuld i skolen!

Eller opiater, så er det sgu helt behageligt at ha' spansk i 100 minutter..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jo, det er forbudt på nogle skoler at være påvirket af alkohol og stoffer. I en skole i Århus (jeg så dette i nyhederne), var de i gang med nogle forsøg med svedtests, da nogle af lærene mente, at eleverne var påvirket af amfetamin og lign.

Titel:
Medlem

Jeg er ung, og går stadig i skole. Har prøvet at være skæv i skole, synes på ingen måde det er fedt, det er alt for svært at holde sig vågen! Så det gider jeg sku ikke ...

Jeg forstår godt du gør det optil spansk, har selv utrolig meget lyst til at gøre det ved tysk :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Jaspar skrev:
Jo, det er forbudt på nogle skoler at være påvirket af alkohol og stoffer. I en skole i Århus (jeg så dette i nyhederne), var de i gang med nogle forsøg med svedtests, da nogle af lærene mente, at eleverne var påvirket af amfetamin og lign.

Så er det nok bare mit gymnasium der er liberale.. :lol:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Har selv været skæv et par gange i skoletiden. Da jeg gik på efterskole røg jeg meget i fritiden. Imellem timerne har jeg kun røget et par gange.

I den almindelige folkeskole har jeg kun været skæv 3 gange. Den ene af dem var morgenen til sidste skoledag. :) (efter folkeskolen er jeg stoppet med at ryge i skolen.)

Jeg har heldigvis ikke røget så meget i skoletiden, og derfor er det slet ikke noget der har påvirket mig. Men jeg tror let det kan blive en endnu dårligere vane, hvis man konstant er påvirket i timerne. Det ender sgu nok med at man ikke lærer en skid, da ens indlæringsevne jo bliver svækket væsentlig under rusen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg røg hver dag sammen med vennerne i 10. klasse, hvilket ikke betyder jeg ikke fik noget ud af det, da vi sammenlagt havde 75 dages skole på hele året

Gik op til 10. kl eksamen og fik bedre karakterer end i 9. bla. et 11-tal for projektopgave hvor vi havde røget 5/5 dage tæt, og en joint sativa pot før fremlæggelsen. Noget virker det fremmende på, ihvertfald hos mig såsom mundtlig fremlæggelse, mens matematik og des lige (med undtagelse af fysisk/kemi) blev væsentligt forringet, og havde svært ved at samle tankerne om opgaven, hvilket medførte at kladden tog alt for lang tid i forhold til indskrivningen

Efter 10. fortsatte det på teknisk skole, og gik også relativt fint i starten, men efterhånden som stoffet blev sværere blev det komplet umuligt at gennemføre skoleforløbene, og jeg besluttede mig for at stoppe i hverdagene.
På lærepladsen intet problem, arbejder meget bedre når jeg er skæv, hvilket jeg normalt ikke er, udover evt. sent på dagen når der nada er at lave

Cannabis og skole i enhver form passer bare ikke sammen, og set i bakspejlet var det dumt, dumt, dumt.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på de 4 stk. 14-årige drenge (en 13) på staden fuldstændig blæste. Må være ALLERHELVEDES svært at få en nogenlunde skolegang hvis man ryger hver dag i den alder. Jeg startede sent, og fik stadigvæk problemer.
En af dem var forresten vinder af DM i børnerap fortalte de... Lad os håbe at han går efter musikken og ikke skolen :-/

Det med ubehaget ved at være skæv i samvær med uskæve personer er noget man vænner sig til. De første mange gange var det ubehageligt da jeg troede at de kunne se det, eller at jeg bevægede mig for langsomt i forhold til dem (følte selv jeg blev utrolig langsom)

Efterhånden fandt jeg ud af at de ikke kan se en klap. Jeg gik i klasse med en der røg hver dag (alene?) i skoletiden i 2 år, uden at nogen andre rygere anede det mindste. Vi troede bare at han var stille og ikke gad skolen (han nød bare sin skævert)
Hvis rygere ikke kan se at andre har røget tæt så finder alm. mennesker sku ikke ud af det

Vent med at ryge til i ihvertfald er ude af folkeskolen, og hold det til weekenderne. Der er sku íkke så meget sjov ved at ryge hver dag

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg kan kun bakke folk op i at det er dumt at ryge i skolene. Ryge i hverdagene? Det gør jeg nogle gange selv og for mig fungerer det fint. Det svinger om jeg kan mærke det dagen efter, men de fleste af gangene har det svinget til den positive side (underligt nok).

Til dem af jer der kan mærke i bliver slæve, dumme, uoplagte og ikke føler i magter opgaven. Lad vær! Det er ikke værd at smide sin skolegang, intellekt og fremtid overbord for at ryge hash uanset hvor sjovt det er.
Så skulle man da i hvert fald have nogle særprægede planer, men hvis man allerede er startet i skolen ønsker man vel at blive der?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Først noget underligt flueknepperi fra min side.

Egentlig er reglen utrolig dårligt formuleret?

"Ingen rusmidler i skoleregi."

Men man må gerne drikke kaffe og ryge smøger? :P

Personlig har jeg ikke været påvirket i skoleregi af andet end koffein. Men når jeg begynder på en ny uddannelse kunne jeg godt finde på at tage en enkelt, lille kapsel amfetamin fremfor at drikke en kop kaffe, hvis altså der kræves en masse koncentration den pågældende dag.

Dette er ikke en opfordring til at erstatte koffein med amfetamin! Men da jeg ikke kan tåle koffein, vil jeg da helt klart foretrække at sluge en kapsel amfetamin.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]