Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

For et par uger siden mødtes jeg med ven nede i Vejle by. Vi havde sat os for at ryge nogle joints! Det var ret tidligt på dagen og jeg havde ikke fået spist morgenmad..

Vi ruller en joint med omkring 0,5g skunk og en ristet smøj. Vi ryger den og jeg bliver meget skæv! Vi får den vilde griner på og jeg begynder at få det noget varmt.

Vi smutter derefter ned på en kiosk og køber noget iste, derefter satte vi os over på en lille café som ligger på rutebilsstationen. Da vi sætter os ind kan jeg mærke at jeg er alt for skæv, og at jeg har det alt alt for varmt. Min ven køber noget mad og så begynder vi at stene.

Min ven havde købt en cola, som han havde glemt at tage med sig ned. Og da han havde hentet den begyndte ekspedienten at lukke lort ud.

Det var uheldvigvis her jeg begyndte at få det som om jeg skulle besvime, mit syn bliver langsomt mere og mere sløret, og til sidst kunne jeg ikke se noget som helst. Min ven hørte ikke hvad ekspedienten sagde og jeg sagde at der var nogen der prøvede at komme i kontakt med ham.

Ekspedienten sagde at vi havde stjålet isteen, og at vi skulle betale for den, jeg kunne ikke gøre noget. For lige meget hvor jeg kiggede hen kunne jeg kun se SORT !!

Min ven betalte for isteen, og få minutter efter hvor jeg stadig ikke kunne se noget sagde jeg "kom" og så tumlede jeg ud af døren, som jeg gættede mig til hvor var henne. Da vi endeligt kom ud bedte jeg min ven om at følge mig over til et sted hvor vi kunne sidde ned, jeg fortæller ham at jeg er blevet fuldstændig blind, og jeg spørger ham om han betalte for isteen. Han sagde at han blev nød til det..

Jeg sagde at hvis ikke det var fordi jeg lige pludselig var blevet blind, skulle jeg fandeme nok have fortalt hende kællingen at vi sgu da ikke havde stjålet isteen!!

Jeg kunne stadig ikke se noget, men jeg kunne nu begyndte nu at fornemme nogle elektriske cev's. De forsvinder dog igen hurtigt og mit syn begyndte lige så stille at komme tilbage.

Jeg drikker isteen, som vi havde betalt dobbelt pris for, trækker været dybt. Og derefter fandt jeg et sted hvor jeg kunne få noget mad i maven. Herefter fik jeg det meget bedre og så røg vi igen en joint.

Og denne gang gik det helt smertefrit! :D

Jeg har aldrig oplevet noget lignende, og jeg havde det hele tiden som om at jeg skulle til at besvime. Jeg vil skyde på at jeg ikke kunne se noget i 5-7 minutter :o

Hvis der er andre, som nogensinde har prøvet at miste evnen til at kunne se pga. cannabis må i meget gerne fortælle om det, ellers ved jeg ikke rigtigt hvor jeg vil hen med denne tråd... Syntes bare at det var en meget mærkelig situation :roll:

Mvh. Visias

Titel:
Dedikeret medlem

har kun prøvet det i få sekunder ad. men ja det er en ret heftig oplevelse.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
har ikke prøvet at ikke kunne se noget i længere tid. Kun lige i et par splitsekunder. Men det andet med at få det varmt og føle at at man skal besvime har jeg oplevet et par gange. Mest når man har røget mere end ens system lige kunne klare på det tidspunkt. Overskæv, også ofte lidt hjertebanken og besvær med at gå på en nogenlunde civiliseret måde.

Men du tog det ret pænt. Ville ha været røv bange for ikke at få synet igen.

Mvh mikkel

Titel:
Dedikeret medlem

Mit bedste gæt ville være at du har været på en konstant grænse til at besvime! Går ud fra det har været en af de varmere dage her... Prøv at find ud af hvad der sker når man besvimer, kan være du bare har ligget på grænsen.

Titel:
Dedikeret medlem

ja lige præsis. det er vel starten på et badtrip. det vigtigste i den situation er bare at ikke gå i panik. så du har taget det rigtig pænt. Hver gang jeg får sådan en oplevelse (hjertebanken, svimmelhed, m.m) prøver jeg bare at fokusere og vente til det går over, og det hjælper altid for mit vedkomne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, jeg har nok ligget på grænsen til at besvime.. Jeg fik også atvide at jeg var helt ligbleg i hovedet...

Titel:
Dedikeret medlem

Nu når søren putte nævner bad trip. Jeg tænkte udelukkende på det i forbindelse med varme, måske for lidt væske og så måske i mindre grad pg.a. cannabis. Hvis du ryger rimelig jævnt og ikke føler at du er godt i gang med at OD dig selv så tvivler jeg på at det har været cannabis der har udløst det i form af et underligt bad trip.
Hvis det havde været et bad trip havde du nok nærmere blevet angst og noiaeren - hvilket du ikke gjorde af hende butiksekspedienten, så det tvivler jeg på.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det var absolut ikke et badtrip :)

Der skal skam mere til at skræmme mig. Og jeg var på intet tidspunkt i tvivl om at mit syn nok skulle vende tilbage, man bliver jo ikke bare blind sådan uden videre, det har jeg i vært falde aldrig hørt om 8)

Titel:
Dedikeret medlem

tror sku os det er noget pis lige at blive blind fra den ene dag til den anden hehe

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: en blomstereng omgivet af flyvende grønne guldfisk! (i Århus))
jeg har selv et par gange oplevet noget lignende.. ved mig kommer det normalt hvis jeg ikk har spist eller drukket noget, og der er varmt, og så man ryger lige en enkelt lunge mere end ens krop syns man kan holde til.. hehe.. og hvis tobakken ikke har været ordenligt ristet, så har det normalt oss noget at sige.. et delvist nicotin chock.. men jeg prøvede engang selv at blive blind på den der måde, efter mig og min ven havde siddet og røget om kap på hver sin bong.. pludselig forsvandt mit syn totalt og jeg vaklede direkte ind i min vens glasbord og faldt bagover.. heldigvis landede jeg lige ned i en lænestol! :lol: og efter ca. 1 - 2 minutter fik jeg synet helt tilbage.. det var en smule skræmmende, men som sagt skal man bare forholde sig cool og ikk gå i panik, og så går det hurtigt over..

Titel:
Dedikeret medlem

det kan osse være fordi du i længere tid har siddet ned og så rejst dig hurtig og fået for meget blod til hovedet, det kan jeg godt få problemer med hvis ejg er på stimulanser, er flere gange lige passed out faktisk :D, men om det kan være derfor skal jeg ik ku sige men det er da en mulighed.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg sad ned da det skete, og havde siddet ned i ca. 10 min.. Så det kan ikke være det!

Men jeg kender godt til det med at man er ved at dejse om når man rejser sig.. Det er tegn på jernmangel !!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg har selv prøvet noget lignende.

Jeg havde dagen forinden hygget mig med en god kamerat og en pose med svampe. Jeg havde sovet omtrent 7-8 timer, og jeg kan bedst lide de 8½-9 timer.

Jeg stod op, og en anden kamerat kom forbi, da vi et par dage tidligere havde lavet en aftale med noget guldkakao. Klokken var nu ca. 10 om morgenen, og jeg havde sidst spist kl. 19 dagen forinden.

Vi drak guldkakaoen, og vi havde udover også det røget en pind inden. Jeg var kanonskæv, og prøvede at rejse mig, men alle mine muskler fejlede, og jeg væltede ned i sengen, og jeg kunne heller ikke rejse mit hoved. Min syn blev en anelse sløret, og jeg faldt i søvn.

Jeg vågnede en time eller to senere.

Jeg spiste så noget mad, og blev mere frisk og kunne igen rejse mig op.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tilslutter mig teorien om at du var på nippet til at besvime. Altså: for lidt blod til hjernen.

Problemet har nok været, at du af uvisse årsager, er blevet hårdt ramt af THC'ens blodkarudvidende virkning. Det har medført et brat fald i dit blodtryk - som så tydeligvis har været påvirket af andre faktorer. Og så går du i sort.

Sommetider sker der simpelthen besynderlige ting. Jeg husker engang jeg var ude at spise med arbejdet. Vi får noget af spise og 2-3-4 fadøl, intet voldsomt eller ude af min normale boldgade. Pludselig får jeg vanvittig kvalme, som om jeg havde drukket en million milliard øl. Jeg stavrer ned i en taxa og sidder bare i de 20 minutter og er på nippet til at spy hele taxaen fuld af bræk. Så kommer jeg hjem, og en halv time senere er jeg 100% OK.

Shit happens ... frequently ;)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Har også oplevet noget lignende, tror også det var nikotinchok. Havde bare puffet en lille en med en ven, men da jeg går ind på mit værelse for at ligge mig ned, så vælger min krop bare at gå ud, sort for øjene og jeg vælter ned i kanten på min sofaseng og smadre den. Kom til mig selv ca. 10 min senere.

Så fik jeg da lært at riste nikotinen ordentligt :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]