Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 20:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hejsa alle psychedelia freaks :)

Jeg er ny her, men har for god ordens skyld prøvet at bruge søge funktionen, men kunne ikke finde et specifikt svar. Jeg har et godt kendskab til hash, både semi, ryger osv, men jeg har kun røget hash. Jeg kan forstå på mine venner at man bliver høj af skunk. Udover det er jeg blevet fortalt at man kan opnå et trip på skunk. Da jeg godt kunne tænke mig at prøve psilocybin svampe, men ikke kender til andre stoffer udover tjald overhovedet, er jeg lidt "bange" for at flyve ud. Derfor ville jeg gerne opnå et trip på cannabis, hvis det er muligt. Hvad kan man trippe på, hvis man kan, og hvor vildt er det?

Mvh

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Der er ikke nogen "merkant" forskel på skunk og hash rusen, det meste hash er dog indika (sofa, krops-røg) hvor en del skunk er ret sativa (mere mental-røg) præget.

Hvis du læser "hash-guiden" af Xpert der sticky herinde (http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=17869&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= ) så vil du nok få lidt mere indblik i det.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Den mest kendte art at skunk, som man kan 'trippe' på, er nok White Widow skunk, som er meget kraftig.
Men ja, læs dig lidt frem.

Evt prøv at koncentrér dig lidt om rusen, når du ryger :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Hvis du tilbereder din cannabis i form af mad/drikke (det kan faktisk blive ret lækkert) så kan du blive RIGTIG, RIGTIG skæv. Så skæv at du finder det ubehageligt. Derfor: læs om oral indtagelse af hash. Du skal bla. vide at det skal opløses i fedtstof (kom nu i gang med at læse (søgemaskinen), kig ikke på os :) )

Grunden til at du bliver så skæv og at nogen endda forbinder det med at trippe er fordi det metaboliseres i leveren til delta-9-TetraHydroCannabinol (9-THC) som virker mere psykoaktivt. Pas på, for der går længere tid (måske endda ret lang tid) og derfor er det svært at vide hvornår det er nok.

0,25g god hash ca 0,5 semi/standard (kan godt være for meget hvis du er knapt så rutineret)

START STILLE UD - better safe than sorry.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

MaroK skrev:
Hvis du tilbereder din cannabis i form af mad/drikke (det kan faktisk blive ret lækkert) så kan du blive RIGTIG, RIGTIG skæv. Så skæv at du finder det ubehageligt. Derfor: læs om oral indtagelse af hash. Du skal bla. vide at det skal opløses i fedtstof (kom nu i gang med at læse (søgemaskinen), kig ikke på os :) )

Grunden til at du bliver så skæv og at nogen endda forbinder det med at trippe er fordi det metaboliseres i leveren til delta-9-TetraHydroCannabinol (9-THC) som virker mere psykoaktivt. Pas på, for der går længere tid (måske endda ret lang tid) og derfor er det svært at vide hvornår det er nok.

0,25g god hash ca 0,5 semi/standard (kan godt være for meget hvis du er knapt så rutineret)

START STILLE UD - better safe than sorry.

Det jeg egentlig kan lide ved at indtage tjald, er det sociale. Det der med at sidde med sine bedste venner og ryge hele aftenen, og kommunikere på et andet plan. Jeg skal da prøve at indtage det oralt på et tidspunkt, men jeg er mest hooked på at ryge på alle mulige måder. Er det slet ikke muligt at ryge sig til en hallucination, eller noget i den stil?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Er det slet ikke muligt at ryge sig til en hallucination, eller noget i den stil?

Nej

Men det er så heller ikke muligt at spise sig til en, så det giver lidt sig selv :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

okay. Skulle bare lige hører. Tak for svarene

Titel:
Junior medlem

Farmand skrev:
Citat:
Er det slet ikke muligt at ryge sig til en hallucination, eller noget i den stil?

Nej

Men det er så heller ikke muligt at spise sig til en, så det giver lidt sig selv :)

Synes lige du burde læse nogle af disse rapporter: http://www.erowid.org/experiences/exp.c ... C1=-1&Str=

Jeg mener godt det er muligt at trippe på det. :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Kelao skrev:
Farmand skrev:
Citat:

Nej

Synes lige du burde læse nogle af disse rapporter: http://www.erowid.org/experiences/exp.c ... C1=-1&Str=

Jeg mener godt det er muligt at trippe på det. :)

Ja, man kan sagtens trippe på Cannabis sativa

Men man kan ikke få hallucinationer. Visuals er mulige, især CEVs. Indtaget oralt er der faktisk en god chance for at opleve hvad jeg vil betegne som et trip.

Titel:
jeg tripper tit på cananbis..

men det er self kun hvis det er rigtig rigtig godt skunk :D

Har lige fået fingrene i 30 g :P.

jeg kan trippe og få små visuals hvis jeg snyder øjnene på en mærkelig måde.

Kan sagtens lade sig gøre

Titel:
Junior medlem

Jeg mener bare at hvis OP får fat i noget godt sativa skunk, laver canna-smør ud af det og bager en kage eller lign. ville det forberede ham bedre, psykisk, på at tage svampe. :)

Jeg har indtil videre kun haft positive erfaringer med Psilocybe cubensis (2 gange med sitter), dog ingen virkelighedstro OEV'er . :shock:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg røg noget godt sativa skunk et par dage før mit første psilocybin trip, hvilket jeg synes forberedte mig en smule.

Jeg kan kun anbefale det, som et led af en forberedelse process til hallucinogenernes verden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
i efteråret oplevede jeg, efter at have røget uhyrlige mængder hjemmedyrket skunk og pot (sativa præget), at lyset uden for vinduet (midt om natten :? ) langsomt skiftede farver og lyste op i hele regnbuens spektre. ret flot :D

og når man sidder godt skæv på en bænk sent på aftenen eller natten, så kan fjerne skygger, bevægelser og underlige lys fremtone som næsten hvad som helst. (fx kan et træer og buske langt væk, belyst af en lygtepæl og let svajende i vinden ligne alt fra en kvinde med barnevogn til en gruppe fremmede dyr!)

OEV's og CEV's skal man ikke kimse af :twisted:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Det er bestemt muligt at trippe på skunk. Med milde visuals.
Det der forekommer for det meste er dog closed-eyed-visuals. (CEV).

Husker tydeligt da jeg for første gang røg noget rigtig godt skunk til en fest.
Imens jeg lå og lukkede øjnene til musikken kunne jeg hele tiden høre nogle kammeraters stemmer. Men når jeg åbnede øjene var de der ikke, for de var jo lige nede i byen og hente et eller andet. Stemmerne blev ved og det var så overbevisende at det var helt utroligt. :)

Titel:
Junior medlem

Hvorfor ikk' prøve pot? Det har jeg helt klart haft mine bedste oplevelser med. Og billigt er det sgu cirka 10-15 kroner for luksus pot. Når jeg ryger pot (bryder mig ikk synderligt om tjald, medmindre jeg ryger i bestemte omgivelser og bruger chillum) opnår jeg præcis den rus jeg ønsker, jeg kan ligge 'bundet' til sengen, danse rundt i haven eller trippe hårdere end det er lykkedes mig på svampe og syre.
Min mening er at alt for mange ikke regner pot for noget, jeg kan ikke komme på et mere fantastisk drug end det grønne stads. Rygeteknikken har meget at skulle have sagt, jo mere luft man lukker ind sammen med røgen desto hurtigere og kraftigere virkning opnår man, jeg foretrækker min guipsy eller tjubang når det er pot, men et par bonghoveder kan også nemt sende mig til drømmeland. ¨

Den syre og varme røg pot får det har brændt lidt tid kan nemt modvirkes ved at blande det med lidt tobak, men glem for guds skyld alt om at riste smøger, det efterlader nikotinen som tungmetaler i kroppen. Prøv i stedet at ligge smøgen på bordet eller i vindueskarmen i 5-10 minuters tid og vupti, den er perfekt :P

Titel:
Junior medlem

Skunk kan man da også sagtens trippe på, men 'White widdow' er ikk noget for mig, skulle sidde med bongen på bordet og knalde et hoved hvert 10. minut for at holde mig blank, det var ret ufedt, og det førte til knap 3 måneders paranoia :?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Isseulven skrev:
Jeg er ny her, men har for god ordens skyld prøvet at bruge søge funktionen, men kunne ikke finde et specifikt svar. Jeg har et godt kendskab til hash, både semi, ryger osv, men jeg har kun røget hash. Jeg kan forstå på mine venner at man bliver høj af skunk. Udover det er jeg blevet fortalt at man kan opnå et trip på skunk.

Det lyder som om du lægger noget specielt i ordet "trip". Hallucinationer på hash er rimelig sjældne, men om det er hash, pot eller skunk, så synes jeg bestemt det er på sin plads at tale om et trip. Hashens trip ligger i absurde, vilde tankestrømme og ved højere doser en udviskning af identitet (egodød).

Cannabis er så vidunderligt alsidig, og det er måske nemt at gøre det til en "hverdagsting": mange elsker at løbe rundt i en lille høj i løbet af dagens gøremål, f.eks. havearbejdet eller oprydningen.

Min personlige favorit er uden sammenligning solotrippet på hash, hvor der er tid til at flyde ud på sofaen og falde dybt ned i rusen.

I øvrigt er det at være "høj" bare ordet for at være beruset af cannabis.

Isseulven skrev:
Da jeg godt kunne tænke mig at prøve psilocybin svampe, men ikke kender til andre stoffer udover tjald overhovedet, er jeg lidt "bange" for at flyve ud. Derfor ville jeg gerne opnå et trip på cannabis, hvis det er muligt. Hvad kan man trippe på, hvis man kan, og hvor vildt er det?

Cannabis er cannabis, og svampe er svampe. Der er ligheder og forskelle. Svampe er et mere rent psykedelika end hash. Hash synes jeg er fifty-fifty nydelsesmiddel/psykedelika. Du kan "trippe" på begge, men trippene er naturligvis forskellige af natur.

Det bedste du kan gøre, er at læse mere om stofferne. Studer de forskellige stoffer på godt og ond, f.eks. via triprapporterne på Erowid og psy.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Obscured By Clouds skrev:
...trippe hårdere [på pot] end det er lykkedes mig på svampe og syre.

...

men glem for guds skyld alt om at riste smøger, det efterlader nikotinen som tungmetaler i kroppen. Prøv i stedet at ligge smøgen på bordet eller i vindueskarmen i 5-10 minuters tid og vupti, den er perfekt

Hvis du tripper hårdere på pot end på svampe og syre må det være nogle meget små doser du tager af de 2 sidstnævnte. De ting kan slet ikke sammenlignes, IMO, men jeg bliver da betydeligt mere påvirket af en dosis svampe end af en dosis hash/pot.

Dét der med nikotin som tungmetal i kroppen lyder ærlig talt som noget vås - følger der en forklaring? Det giver umiddelbart ingen mening.
Desuden syntes jeg altså ikke at mine smøger bliver bedre af at ligge på bordet i 10 minutter...

'White widdow' er ikk noget for mig, skulle sidde med bongen på bordet og knalde et hoved hvert 10. minut for at holde mig blank, det var ret ufedt, og det førte til knap 3 måneders paranoia

Det er ikke WW'ens skyld at du fik noia - det må være dit generelle hash/narko-indtag der skaber din paranoia. WW er ikke radikalt anderledes end andet skunk. Hvis du får paranoia af cannabis bør du stoppe ASAP, både med hashen og specielt de psykedeliske stoffer!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Mecka skrev:
...trippe hårdere [på pot] end det er lykkedes mig på svampe og syre.

...

men glem for guds skyld alt om at riste smøger, det efterlader nikotinen som tungmetaler i kroppen. Prøv i stedet at ligge smøgen på bordet eller i vindueskarmen i 5-10 minuters tid og vupti, den er perfekt

Hvis du tripper hårdere på pot end på svampe og syre må det være nogle meget små doser du tager af de 2 sidstnævnte. De ting kan slet ikke sammenlignes, IMO, men jeg bliver da betydeligt mere påvirket af en dosis svampe end af en dosis hash/pot.

Dét der med nikotin som tungmetal i kroppen lyder ærlig talt som noget vås - følger der en forklaring? Det giver umiddelbart ingen mening.
Desuden syntes jeg altså ikke at mine smøger bliver bedre af at ligge på bordet i 10 minutter...

'White widdow' er ikk noget for mig, skulle sidde med bongen på bordet og knalde et hoved hvert 10. minut for at holde mig blank, det var ret ufedt, og det førte til knap 3 måneders paranoia

Det er ikke WW'ens skyld at du fik noia - det må være dit generelle hash/narko-indtag der skaber din paranoia. WW er ikke radikalt anderledes end andet skunk. Hvis du får paranoia af cannabis bør du stoppe ASAP, både med hashen og specielt de psykedeliske stoffer!

Præcis! :yeah:

Sad lige og skulle til at skrive et lignende indlæg før jeg nåede ned til dit.

Du har da fået den laveste dosis svampe/syre hvis du på nogen måde kan finde potrusen kraftige. :roll:

Vil også gerne vide lidt mere om din metode med smøgen og om hvordan man kan fjerne niktotinen ved at ligge den et kvarter i vindueskarmen. :lol:

Hvis du røg et hoved hver 10 min. er det sådan set også din egen skyld. :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Skunk kan man da også sagtens trippe på, men 'White widdow' er ikk noget for mig, skulle sidde med bongen på bordet og knalde et hoved hvert 10. minut for at holde mig blank, det var ret ufedt, og det førte til knap 3 måneders paranoia :?

hvor mange hoveder blev det til? 2? max 3, før du faldt i søvn!?

det er så dejligt at folk bare har styr på tingene :twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]