Isseulven skrev:
Jeg er ny her, men har for god ordens skyld prøvet at bruge søge funktionen, men kunne ikke finde et specifikt svar. Jeg har et godt kendskab til hash, både semi, ryger osv, men jeg har kun røget hash. Jeg kan forstå på mine venner at man bliver høj af skunk. Udover det er jeg blevet fortalt at man kan opnå et trip på skunk.
Det lyder som om du lægger noget specielt i ordet "trip". Hallucinationer på hash er rimelig sjældne, men om det er hash, pot eller skunk, så synes jeg bestemt det er på sin plads at tale om et trip. Hashens trip ligger i absurde, vilde tankestrømme og ved højere doser en udviskning af identitet (egodød).
Cannabis er så vidunderligt alsidig, og det er måske nemt at gøre det til en "hverdagsting": mange elsker at løbe rundt i en lille høj i løbet af dagens gøremål, f.eks. havearbejdet eller oprydningen.
Min personlige favorit er uden sammenligning solotrippet på hash, hvor der er tid til at flyde ud på sofaen og falde dybt ned i rusen.
I øvrigt er det at være "høj" bare ordet for at være beruset af cannabis.
Isseulven skrev:
Da jeg godt kunne tænke mig at prøve psilocybin svampe, men ikke kender til andre stoffer udover tjald overhovedet, er jeg lidt "bange" for at flyve ud. Derfor ville jeg gerne opnå et trip på cannabis, hvis det er muligt. Hvad kan man trippe på, hvis man kan, og hvor vildt er det?
Cannabis er cannabis, og svampe er svampe. Der er ligheder og forskelle. Svampe er et mere rent psykedelika end hash. Hash synes jeg er fifty-fifty nydelsesmiddel/psykedelika. Du kan "trippe" på begge, men trippene er naturligvis forskellige af natur.
Det bedste du kan gøre, er at læse mere om stofferne. Studer de forskellige stoffer på godt og ond, f.eks. via triprapporterne på Erowid og psy.