Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 01:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey,

har fået en ukendt mængde hash af min ven, han gav mig bare en klump, så vi ved ikke lige hvor meget vi skal bruge til en joint, ca 0,5g til 1 smøg, ikke?

Hvor meget er det ca på denne klump: http://peecee.dk/?id=36445 ? Har lagt den ved siden af proppen fra en cola ^^

halvdelen eller hvad?

på forhånd tak

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja halv delen er nok en meget god start dosis, men du burde skuda snart til at finde ud af hvor meget der er i de klumper du køber? :roll:

Titel:
Medlem

Hvad har den kostet?

Titel:
Junior medlem

prøv dig frem, men heller for lidt i end for meget. hvis du har for lidt i kan du jo altid skille pinden af igen og blande noget mere hash i.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Det er jo nærmest umuligt at vejlede dig her :) Da vi absolut intet ved omkring kvaliteten af din hash.

Men 0,5 pr. smøg, lyder som en okay dosis. Hvis det er en middel hash.

Men hvordan vil du finde et halvt gram, hvis du ikke ved hvor meget der er :)?

Titel:
Junior medlem

Har ikke købt nogen klump her, men fået den af en ven som nu er på ferie, så kan ikke lige få fat på ham.. derfor aner jeg ikke hvor meget der er i, og har ingen vægt der kan veje så lidt. Men emingos, du siger halvdelen lyder ok?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syne bare du skal putte ca. halvdelen i, hvis I er to, der skal ryge.

Det forholder sig jo heldigvis sådan med hash, at det er temmelig hurtigvirkende, så I kan jo bare tage jer god tid om at ryge jointen. Hvis du så når til et punkt hvor du føler dig tilpas skæv, eller måske er i tvivl om om du er ved at blive for skæv, kan du jo bare stopper med at ryge - en joint tager ikke skade af at blive tændt to gange.
Hvis det dog er første gang i ryger, kan det måske være svært at vide hvornår man har fået nok. I så fald kan I jo bare ryge langsommere.

Desuden, hvis man har røget for meget, sker der jo sandsynligvis ikke mere end at man må sidde og stene lidt, til man igen er frisk.

Go' ryger!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Vil også skyde den klump til to smøger.. Og så er den vidst hverken for stærk eller for mild i mine øjne :wink:

Titel:
Junior medlem

okay, men har røget langt under hvad der svarer til halvdelen der (af samme klump) på en waterfall bong, hvor jeg blev alt for blæst. Læs "nybegynder spørgsmål ang hash" tråden på første side under Cannabis Generelt. Mit sidste svar der er nærmest en trip rapport. der kan I se hvad der skete. Men ved ikke om det er fordi det var på en bong eller hvad, gør det så stor en forskel?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

terningmanden skrev:
okay, men har røget langt under hvad der svarer til halvdelen der (af samme klump) på en waterfall bong, hvor jeg blev alt for blæst. Læs "nybegynder spørgsmål ang hash" tråden på første side under Cannabis Generelt. Mit sidste svar der er nærmest en trip rapport. der kan I se hvad der skete. Men ved ikke om det er fordi det var på en bong eller hvad, gør det så stor en forskel?

Ja der er en ret stor forskel, på bong kommer virkningen med det samme og du blir ret så blæst men virkningen aftager hurtigere, i mine øjne. Og man skal generelt ikke bruge særlig meget hash til et bonghoved

Med en joint kommer virkningen mere snigende og har et mere stille og roligt forløb, desuden bliver du skæv på en mere hyggelig måde, du bliver ikke BLÆST som på bong.

Jeg vil mene at halvdelen af den klump er passende til to 'førstegangsrygere' ellers som der bliver sagt ovenfor tager en joint ikke skade af at ligge lidt og blive tændt senere!

Held og lykke!

Titel:
Junior medlem

okay. vil så lige sige at den skævert på bongen ikke gik igen hurtigt. Det tog ca 3½ time :|

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

terningmanden skrev:
okay. vil så lige sige at den skævert på bongen ikke gik igen hurtigt. Det tog ca 3½ time :|

Hehe ok, ja det kan vel variere afhængig af hvor habil en ryger man er og hvilken standart ryarn er.. Bong er noget værre noget i mine øjne, som newb vil jeg råde dig til at holde dig til joints, det er så bare min mening men jeg syntes det virker mere socialt og skæverten er sjovere!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Eller pibe de første gange. Pibe er en OK mde at ryge sin urt på faktisk - og det er forbandet let at dosere - hvis man vel at mærke ryger det i fler ehoveder og derved bliver gradvist skævere. Så behøves I heller ikke at skodde jointen. Sådan et jointskod er for det første ret uhandy, for det andet stinker det og for det tredie forsvinder smagsoplevelsen hurtigt når den har været stoppet.

Jeg vil mene at halvdelen er alt for meget. Specielt eftersom I er så uerfarne.

Lav et mix hvor i har gjort jer umage med at få mixet det fint ud i (altså hashen). Husk at rist tobakken ordenligt (brug evt. en staniol bakke - det er skide nemt). Rist det indtil tobakken er sprød og har ændret farve til mere gråbrun end gul/lys brun som det normalt er. Lav mixet med forholdvist meget hash i i forhold til tobak. Så er der mindre at indhalere, hvilket er mere behageligt end 3 hoveder når det er tobak fra en smøg - specielt hvisa der stadig er nikotin tilbage i, som der jo helst ikke skulle være.
Lav et lille hoved ad gangen - evt så man kan suge det i en indhalering eller to (så skiftes i bare :) ). Husk at indhaler og hold det nede i ca 5 sek.

GOD FORNØJELSE - og lad det nu ikke blive en dårlig vane, selv om det er skide hyggeligt at gå og nusse med.

Titel:
Junior medlem

hvad siger du til det kvarte?

men ingen af os har en pibe, og vil gerne prøve at lave jointen ^^

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Der er da ikke så meget der. Put det hele i en joint med 1½-2 smøger og ryg 3-4 hvæs hver og sluk den. Vent ti min. og tænd igen hvis i kan føle at der skal mere til. Ryg 2-3 hvæs hver og vent ti min. til. I vil hurtigt kunne mærke jer frem til hvor meget der skal til. Så betyder det ikke så meget om det er godt eller dårligt

Husk i kan altid redosere med hash indenfor rusen. Hvis det bliver kedeligt efter ½ time kan i fylde ekstra på ved at ryge noget mere.

Og god ryger

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hvorfor kan du ikke ryge det med din ven? Det er nok bedst at have en "mentor" når man skal lave sin første pind :)

Titel:
Junior medlem

Xp3rt - så du vil have at vi skal bruge hele klumpen på en gang? :( Tror du ikke godt det kvarte/det halve kan gå an? Vi er jo trodsalt alle nybegyndere, tror ikke der skal så meget til. Mener bare, det er vel smartere at ryge en halv klump i en joint, end at ryge 3-4 hvæs hver på en king size og så ikke have noget hash til en anden gang.

Hylle - Kunne også være bedst, men han er i udlandet i lang tid. Desuden er det færdigrullede cones vi bruger, så det kan vel ikke være så svært? :)

Det er bare at riste tobakken, smuldre hashen og blande begge dele, og så ellers bare ned i jointen, slå den ned i bordet, lidt mere ned i jointen osv?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
terningmanden skrev:
Xp3rt - så du vil have at vi skal bruge hele klumpen på en gang? :( Tror du ikke godt det kvarte/det halve kan gå an? Vi er jo trodsalt alle nybegyndere, tror ikke der skal så meget til. Mener bare, det er vel smartere at ryge en halv klump i en joint, end at ryge 3-4 hvæs hver på en king size og så ikke have noget hash til en anden gang.

Det er bare at riste tobakken, smuldre hashen og blande begge dele, og så ellers bare ned i jointen, slå den ned i bordet, lidt mere ned i jointen osv?

I kan også bare bruge ½-delen, det må i selv om. I kan jo også altid lave en ny joint hvis det er dårlig hash og i ikke har fået nok

Ja riste, nolre ud, mixe sammen og ned i jointen. I kan godt bare hælde det hele ned og stampe. Den skal ikke være marmor-hård men heller ikke blød. Som en smøg ca.

Twist toppen og tænd jointen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]