Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 14:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 apr 2012 18:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
hey psy. jeg tænker lidt på at indtage cannabis alene(hvilket jeg aldrig har gjort får). jeg ryger hash ca. 2-4gange om måneden, har røget i et par år, har ikke været i misbrug af noget, og sådan skal det helst forblive. grunde til at jeg gerne vil ryge alene: 1jeg vil gerne prøve at meditere under påvirkning af cannabis. det siger lidt sig selv hvorfor det er lidt mærkeligt at gøre med venner. 2jeg vil gerne øge intensiteten af rusen, synes det bliver for overfladisk hvis der er mange. 3vil gerne ryge tjald mens jeg er på kodein, eller andre former for stoffer jeg ikke tar i sociale sammenhænge. 4(fucking noller, jeg ved det godt) jeg vil gerne prøve at spille noget adventure agtigt på ps3 i en skævert. 5jeg vil gerne læse i en bog i en skævert. 6(den vigtigste) jeg vil gerne gå en tur i naturen alene i en skævert(det der med at gå ture alene går jeg ca. 2timer om dagen hverdag) mit spørgsmål: er det en dårlig ide at ryge alene ang. fx at komme i misbrug? bliver det svære at styre når man har prøvet det alene? og er der nogle ting jeg skal være opmærksom på(hvis) jeg vælger at indtage det alene? tak på forhånd<3

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 18:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2010 16:11
Indlæg: 136
Geografisk sted: Danmark
jeg kan godt forstå dine ønsker, og jeg gør det selv en gang i mellem :) Det eneste problem jeg ser i det, er at man begynder at gøre det for ofte. Eller også er det bare mig der ikke kan styre det. Men ja det bliver lidt sværere at styre når man gør det alene synes jeg.

_________________
Sund kost og motion... og narko!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 18:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jan 2010 03:25
Indlæg: 61
Geografisk sted: Det høje
Der er slet ikke noget farligt eller "forkert" i at ryge en pind alene i ny og næ. Personligt er det meget svært for mig at mærke min skævert hvis jeg er alene, for der skal helst en god ven tilstede som jeg kan grine og koge ud med :) Jeg vil foreslå dig at gå en lang tur udenfor og helst lidt væk fra mennesker. Så kan man pludselig få en meget mere intens "høj". Jeg har det også bedst med at informere nogle nære venner om at jeg måske lige har været ude og ryge en pind alene hvis jeg møder dem samme dag eller dagen efter, for på en måde at holde tal på det, så hvis det pludselig tager overhånd (hvilket jeg aldrig går ud fra at det gør) så vil jeg altid føle at jeg har nogle venner der kan sige det til mig. Men jeg synes bestemt ikke der skal være noget galt i at gøre det alene en gang imellem så længe man ikke gør det bare fordi man har en joint liggende, og det er måske heller ikke det klogeste af en person der kun ryger nogle gange om måneden. Hvis man hellere vil ryge med nogle venner og har nogle der også har lyst, men man måske er for doven så synes jeg ikke man skal tvinge sig selv til ryge alene. Sådan skal det jo helst ikke være :) Men jeg vil mene det afhænger meget af hvilken person man er. Hvis man har en masse rygelse liggende og ikke har noget problem med at fungere til dagligt efter nogle joints, så synes jeg sgu ikke der er noget forkert i at ryge en pind alene i ny og næ :)

_________________
ABOVE THE IGNORANCE


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 19:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
De første mange år røg jeg kun sammen med andre, og havde ingen problemer med at styre det. På trods af det i min omgangskreds var enormt udbredt, og virkelig ikke manglede, så kunne jeg snildt styre mit forbrug. Hvis jeg ønskede at ryge engang om måneden, så holdt jeg det osv.. Dette ændrede sig imidlertid da jeg fik øjnene op for at ryge alene. Som det er nu så bruger jeg flere kræfter på at holde mig clean, altså det er en større udfordring at holde break i en månedstid. Samtidig kan jeg ikke ligge inde med noget, da jeg kun tænker på dette, indtil det er røget...
Ens forhold til cannabis og evne til at styre det er selvfølgelig individuelt, dette er blot min erfaring.

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 19:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2011 20:11
Indlæg: 102
Det tror jeg sagtens du kan. Første gang jeg var skæv var alene, og det var helt fint. Tror ikke du skal være bange for at ryge ud i et misbrug fordi du prøver det alene. Det gør dig ikke mere afhængig end hvis du ryger med andre. Jeg siger god for den :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 20:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2009 01:14
Indlæg: 186
Tror ikke du skal frygte det som sådan, men vi er jo alle vidt forskellige så det er svært at sige. Personligt har jeg uden problemer kunne styre mit forbrug af opioider, selvom jeg gjorde det alene - skulle jeg holde en måneds pause, var det intet problem.. Dog skal jeg ikke have store mængder liggende af gangen, så er det den onde cirkel begynder, så hvis du vil have et godt råd, så køb ind således du kun har til én dag, ellers kan du hurtigt få lysten til at gentage succesen dagen derpå.. Det i hvert fald min erfaring.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2012 13:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
mange tak for svarene. jeg har mere eller mindre altid tjald liggende, så tror jeg prøver at lave nogle regler for mig selv, så jeg ikke ender med at ryge ud i et misbrug. igen, mange tak for svarene!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2012 14:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2011 11:19
Indlæg: 103
:peace: Jeg kan bedst lige at ryge alene er nok lidt asocial men syns det gir en helt anderledse skævert en hvis det er sammen med andre


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2012 18:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 nov 2010 14:39
Indlæg: 1017
Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Det kan godt være mit svar her får mig til at lyde som en Asocial Misbrugs tjalder.
Jeg kan faktisk bedst lide at ryge alene, fordi jeg kan være mig selv, ikke tænke over at jeg gør noget dumt eller pinligt :) og så føler jeg ikke den store trang til at snakke når jeg har røget de 5 første bong hoveder :)

//Zh4d0w

_________________
// "Pain is only a physical condition//
Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2012 19:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
den nemmeste vej til misbrug er helt klart at ryge alene. når du har mulighed for at ryge, hvornår du vil, er risikoen for at blive afhængig bare meget større.
synes ikke du skal gøre det, det er slet ikke risikoen for et misbrug værd

desuden bliver man ikke misbruger "igen". én gang misbruger af et stof, altid misbruger. det kan du bare ikke gøre noget ved. har ikke set eller hørt om én eneste undtagelse på den regel.
regler er desuden noget man er fuldstændig ligeglad med, hvis man har nok lyst til sit stof. trangen melder sig uden du venter det.

_________________
there is someone in my head and it's not me


Senest rettet af Samuel Caldwell 06 apr 2012 19:27, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2012 19:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Dit svar får dig til at lyde som en asocial misbruger. Så længe du selv har det fint er det vel okay, men jeg kender det samme fra nogle af mine venner, og det bliver altså lidt kedeligt, når snakken går når man først mødes, og lige så stille daler alt i mens man suger den første joint - og derfra bliver der så mindre og mindre snak.
Tænk på dig selv i alt fald.

op: tag lidt ansvar for dig selv, så burde du godt kunne ryge alene. Jeg ser i hvert fald ikke det store problem i det, og det er jo kun dig selv der ved, hvornår nok er nok...

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2012 23:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
fuck svarerene er blandede. prøvede cannabis og kodein komboen alene, for et par dage siden. det var røvsygt. jeg har besluttet mig for at prøve at: gå en tur skæv, læse en bog skæv og meditere skæv. også derefter aldrig ryge alene igen. jeg starter med at gå en tur i naturen fordi, jeg synes den lyder ´´mildest´´ af alle tingene. mange tusind tak for svarene!!!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 apr 2012 00:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2011 19:36
Indlæg: 148
Geografisk sted: Århus
Cannabis enhancer alting for mig. Det bliver bedre at tage bad, høre musik, fappe(!) og alting. Har endnu ikke prøvet at have sex mens jeg var high, hvilket jeg har lyst til, men er ude af stand til at score hvis jeg har røget mig meget skæv. Dog hvis jeg skal se en god film som f.eks Fight Club eller Memento bryder jeg mig ikke om at ryge mig skæv, da jeg får sværere ved at følge med i plottet. Sådan nogle lidt kryptiske film skal undgåes, men hardcore action film samt komedie bliver så meget bedre. Ville ønske jeg kunne være skæv hele tiden, men der er simpelthen for mange cons.

Jeg havde i en ferieperiode forsøgt mig med at ryge alene og hver dag, og man bliver meget nemt fanget. Jeg holder mig kun til at ryge i weekenderne i byen og sammen med vennerne. Har faktisk overholdt det i et halvt år med kun at måtte ryge i weekender + ferie. Enkelte svipsere er sket, men føler selv jeg har styr på det. Dog er jeg nervøs overfor sommerferien : / Mine planter er færdige og jeg har så mange planer med vennerne i naturen.

Det er dog min erfaring med cannabis. Ryger kun skunk og intet hash.

Kan ikke huske hvem der har det i sin signatur, men cannabis er et lækkert krydderi til livet, men det er ikke livet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 apr 2012 14:45 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
<-- Det er dog min erfaring med cannabis. Ryger kun skunk og intet hash.
WORD!!!

hash er sjældent rent her i europa!! så det var sku et godt råd!

johs skaspil: det lyder både fornuftigt og skide hyggeligt det du har planlagt! men pas nu på med at kombinere piller og pot det kan give nye nydelser som kan være svære at finde på andre måder; og vupti så sidder man i et kombinations misbrug!

jeg kan sige at du ved du har et misbrug når du skal ryge for at sove, eller for at vågne.. sådan har jeg det, men jeg bruger også missen med vilje ;-)

bannerdude out

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2012 14:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
tak for alle svarene igen! watchthepeep: tak for rådet om det med valg af film! bannerdude: tak for råddet omkring pillerne. men hedder det ikke et blandings misbrug??

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2012 06:23 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 mar 2012 06:25
Indlæg: 13
Geografisk sted: Varde Kommune
Jeg plejer også at indtage det når jeg er alene, jeg er ikke så glad for min omgangskreds finder ud af jeg tager hash, godt nok kun som medicinsk brug. Jeg vælger så at spise, har astma så kan ikke ryge det.
Jeg er Buddhist og meditere dagligt, prøvede også efter virkningen sparkede ind.. Det var ikke som jeg havde forstillet mig, det var svært at holde fukus, ens hoved snore vildt meget når ens øjne er lukkede.
Har prøvet at tage en cookie hvor jeg senere skulle til påkefrokost (i forgårs) det er nok ikke noget man skal gøre hvis man gerne vil hae det skjult, men orkede ikke endnu en aften med svigerfamilien =P Alt gik fint, men blev nød til at knibe røven sammen og gøre hvad jeg kunne for at virke "low". Men det virker fint når man er alene, dog skal det nok siges at hvis man eksperimenter vil det være bedst at have en kammerat hvis noget imod alt forventning skulle gå galt.. Har blacked out før hvor et par venner jeg var omme hos tog sig af mig indtil jeg vågnede igen (dog med en masse tus mærker og ord p krop og hovede og gud ved hvad de skrev på mit baghovede hehe)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2012 06:33 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 mar 2012 06:25
Indlæg: 13
Geografisk sted: Varde Kommune
Mht til medicin og hash/hø, så giver Kodein en anderledes tilfredshed har jeg lade mig fortælle.. Jeg ved det ikke selv, har ikke indtaget hash før jeg kom på medicin. Men tager selv kodein, Dolol, Ibuprofen og Morfin plaster på en daglig basis, kan også nemt ske der er derfor jeg kun skal tage hvad der svare til 0.3 gram for at få en virkning der vare op til 5 timer. Men tænk over det inden du begynder at mixe medicin med hash, virkningen kan fucke dig op hvis du ikke er forsigtig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2012 18:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2011 21:33
Indlæg: 87
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Det er dejligt at ryge alene:)

Men du kan lige vove på at gøre det i hverdagene! ej;)
Jeg fik lidt hash med hjem fra en weekend hos en kammerat, så så jeg lige nogle "How to make a bong" videoer på youtube.
Og BUM! så sad jeg og røg søndag aften. Og jeg røg hele den uge ud:(
Det blev starten på et overforbrug. Hver gang jeg har noget nu kan jeg ikke styre det, jeg vil ryge i hverdagene selvom det er noget pis.

Så et godt råd er kun at ryge i weekenderne:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2012 19:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
mange tak for rådene!!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2012 20:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 okt 2007 19:33
Indlæg: 454
Det kan være rigtig hyggeligt at ryge alene. For mig er det meget anderledes end at ryge sammen med venner.. Jeg kommer helt automatisk til at fordybe mig voldsomt meget i alt. Ofte har jeg siddet og brugt flere timer på at researche helt åndsvage og ligegyldige ting, og nærmest helt glemt tid og sted.

De aktiviteter du nævner er helt klart super fede at lave når man sidder for sig selv i en koger.

Når det er sagt så kan man altså ikke sidestille at ryge en joint med en kop the, noget som jeg tror mange herinde meget gerne vil. Efter min mening så tager du et kæmpe skridt hen imod et misbrug når du begynder at sidde alene derhjemme og ryge. Det er en hyggelig vane som kan blive MEGET svær at bryde.

Jeg har været vidne til rigtig mange velfungerende mennesker, inklusiv mig selv, hvis forhold til hashen gik fra at det var noget sjovt og spændende (og harmløst), ligesom det lader til at være for dig, til bare at blive et middel for eskapisme. For mange er virkelighedsflugten helt ubevidst, og det er bl.a. det som gør det så pisse farligt, for det er svært at droppe sit misbrug når man ikke rigtig forstår at man har et. Eller i hvert fald hvorfor. Samtidig har jeg en teori om at både ens selvopfattelse og virkelighedsbillede ændrer sig en del af at sidde og ryge hash alene, og sjældent til det bedre.

Jeg kunne sidde og skrive i lang tid om hvor nederen et hashmisbrug er, men det gider jeg egentlig ikke her og nu.. Jeg vil bare sige at udover de der "nå ja"-ting som at du bliver dum, asocial, sløv og generelt bare står stille i dit liv, så oplever de fleste faktisk svedeture og søvnløshed i lang tid efter de stopper et misbrug. Det er ikke for sjov!

Jeg vil helt klart anbefale dig at holde dit hjem hash frit, men hvis du alligevel gør det så pas på!!! at det ikke tager overhånd. Det er fandme ærgerligt at blive afhængig af noget så latterligt som hash, det bliver en periode som man vil fortryde helt vildt når (hvis) man kommer uden af det igen

ved ikke hvor meget mening mit indlæg giver, jeg er pænt træt og usammenhængende lige nu


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team