Piercer skrev:
@Nashet
Isomere behandling af THC er mig bekendt ikke noget man gør indpakket i staniol, der fordamper man THC molekylerne og får dem til at binde sig anderledes ved gentagende opvarmninger og nedkøling. Det er eks. vis sådan man udnytter industrihamp, trækker alle de inaktive THC og CBN bindinger ud og isomer behandler det og får delta 6 THC ud af det.
(Det må i ikke sige til Lene espersen, så får hun et føl på tværs og forbyder industrihamp)
Jeg er slev i gang med at samle et lidt udstyr til dette formål, men det er ikke nemt at få finger i de stumper man som alm menneske har jeg erfaret eller så koster det en brækket arm. Kender ikke til en køkkenbord metode jeg vil anbefale, da de er blevet skudt ned gentagende gange af erfarne cannabis kemikere.
MVH
Piercer :twisted:
Jeg har hørt om denne isomering(?) før, og synes det lyder som en interessant ting at undersøge yderligere.
Jeg går udfra det er den samme type reaktion ved opvarmning, vi snakker om.
Dog har jeg fået en idé om, at en andel af hashens virksomme stoffer, alene ved opvarmning (rygning, opløsning i varm smør etc.), skulle omdannes til mere aktive isomere. F.eks. anbefales det typisk at lade hashen opløses og varmes længe i gryden, når man vil beruses via gastronomisk ganefryd

Dette skulle efter sigende alene forårsage denne omdanning af aktive stoffer og øgede potensitet.
Metoden du nævner involverer vel ligeledes en opvarmning og omdanning af stofferne, men derefter også en isolering af stofferne, så vidt jeg forstår.
Ret mig endelig, hvis der er noget jeg har misforstået, men er det stadig det samme princip vi snakker om?
Det virker umiddelbart sådan, men jeg har også her involveret mig i et emne, der vist ikke er inkluderet i det sproglige gymnasiepensum