Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

1. Hvor mange mg ren THC (altså nol, med andre ord) skal man indtage for at få en virkning?
    - Mere specifikt tænker jeg på de tre standardniveauer: Mild, Moderat og Kraftig. Se bort fra evt. tolerance.

Grunden til at jeg netop nævner nol er, at det er den eneste form for THC hvor man rent faktisk kan regne med potensen, og dermed nogenlunde bestemme rusen. Oralt indtag af THC er jo ellers omgærdet af en vis "mystisk" da man aldrig rigtigt kender potensen, uden at have testet substansen i praksis forinden.
  2. Er det muligt at blande nolen med et materiale hvorpå det bliver til en fast substans?
    - Idéen med dette er at fremstille kapsler i stil med fx. Marinol, således at man kan indtage kontrollerede mængder.

Det er selvsagt vigtigt at det valgte materiale er ganske ufarligt.

Måske noget i stil med Piercer's slikkepinde, dog langt mere koncentreret.
    Måske noget lignende små piller? - Det ville være perfekt.

Titel:
R. Grik

Det du leder efter kunne eks. vis være Cannabrex systemet, det er udviklet af en ven i Cannada ved navn Genkisan.

Dette er er "lav dine egne canna piller" sæt, hvor man får forskelige bindemidler, transmiterstoffer og konserverings et eller andet. Mig bekendt er det er ren natur produkt, men det kan godt være man lige skal tjeke op på det hvis man er øko hippie eller noget.

Anyway Der blander man enten drysift kiff eller olie, op med den medfølgende pulver blanding og fylder det hele i gelatine kapsler og de holder sig så i 6 mdr. i et pille glas mener jeg det er.

Effekten variere jo efter hvad du putter i blandingen, hvor olie som du nævner kunne være en mulighed.

Men man kan ikke betragte olie eller "Nol" som du nævner der oftest dækker over iso eller ethanol udtræk. Som værende et rent produkt, der kommer en hel del andet med end aktiv THC.

Hexan, Høj oktaner, butan og ligne opløsnings midler giver et langt renere udtræk, butan er ikke nær så ren som de 2 andre. Men stadig meget bedre end alkohol, dog er det ikke muligt at lave et udtræk der er mere end 75% aktive stoffer (delta 9 THC, delta 6 THC mfl.). Da der også bliver trukket inaktive THC og CBN stoffer ud!

Man kan derefter omstrukturere de forskelige THC og CBN stoffer til Delta 6 THC, via en "Isomerization"/ isomer ekstraktion hvor man opvarmer det til fordampnings punktet og isolere det til fastform hvor efter det løber tilbage og bliver genopvarmet.

Denne process omdanner Delta 9 THC og de fleste andre Canabinoler og inaktive THC substancer til Delta 6 THC som er psykoaktiv og giver en meget høj og euforisk skævert. Det er det ikke målt renere end 96%, men jeg vil vove at sige det er temmelig potent. Populært kaldes dette produkt "budder" efter Budderking i Cannada der var den første, men han ville ikke ud med hvordan man gjorde. Så der har været mange spekulationer om hvordan man, med det resultat at mange har forsøgt og fejlet. Idag er det ikke nemt af finde rigtige info's om "budder" fordi der er så mange der har lavet noget de trode var budder og lagt deres fremgangs måde frem.

Typpisk høre man om at man tage BHO (butan honey oil) varmer det over en gryde med vand, i et pyrex låg mens man så røre i det til det blive luftig og ændre struktur pga. de mange små luftbobbler.

Det er meget muligt det gør et eller andet ved olien, men det bliver ikke til 96% aktiv Delta 6 THC. Der skal man ud i Shoxlet rør, kolber og lidt bedre udstyret lab, end en gryde der damp opvarmer en glas skål og en røre pind.

THC dosis det er jo et godt spørsmål som jeg enlig ikke rigtig ved, men jeg prøver at sætte et regnestykke op. DET KAN MEGET VEL VÆRE FORKERT!

Jeg putter ca. 333 mg Cannabis topskud i en joint (0.3 gram)

Mine topskud (ifølge alm. målinger) indeholder gerne mellem 16-22% aktiv THC og CBN. Ikke noget jeg har målt, ej heler målt på mit weed. Bare generelt fra hvad labretorier får ud af go indoor.

Så vi siger bare 20% for at ha et rundt tal og det er jo meget fiktivt sat op anyway.

20% af 333 mg. er vel 66.6 mg aktiv THC og CBN, ryger man sådan en joint bliver man skæv.

Nu har jeg en høj tolerence, jeg kan godt ryge sådan en joint selv eller 3 inden for kort tid. Hvor imod en der ikke har prøvet det, nok ikke skal starte med at ryge sådan en alene eller uden pause.

Jeg vil nok sige de 66 mg er en moderat til kraftig dosis for de fleste, især oralt da det ikke kommer ind blandet med kulilte og nicotin som klart påvirker dig og reaktione på THC kraftig. Den langsome optagelse gennem tarmsystemet kan nemt snyde, men det er ofte fordi folk fylde en extra dosis på i vente tiden.

Når jeg ryger bubblehash / ICE som skulde svinge mellem 53 og 57% aktiv THC, beregner jeg 100 mg ice pr. person og så bliver man virkelig godt skæv. Jeg kan ofte ikke ryge en joint med mere end 0.3 gram ice, som regel er det også blandet op med en 100's smøg. Det bliver for stærkt at inhalere syndes jeg personligt, men det kan være andre kan ryge meget mere uden besvær. Jeg snørrer sammen i halsen som om jeg inhalere pigtråd og pepperspray, måske ikke helt så slem men ubehalig er det :wink:

55% THC af 100 mg Bubblehash må være 45 mg aktiv THC, men det slår efter min mening nemt 66 mg. aktive stoffer fra Topskud. Nok pga. der er ikke nævneværdige mængder CBN i Bubblehash / ICE.

Håber du kan bruge det her til noget, det er meget bare personlige erfaringer og små forsøg. Der ligger ingen dybde research, ingen nogen notater eller målinger bag det.

Helt klart et spændene emne, ved bare ikke hvor mange her der ved noget om det.

Hvis du ikke er bange for at snakke engelsk, kan jeg prøve at hooke dig op med Genkisan. Han burde vide alt hvad du ønsker at vide om dette emne, men han kan nemt komme med en forklaring der er så indviklet at jeg har svært ved at følge med. Jeg er ikke en haj til kemi og slet ikke på teknisk engelsk, der må jeg erkende at jeg tit bliver tabt tidligt i samtalen.
Er du derimod mere kemi nørd end hvad jeg er (og der skal ikke meget til) tror jeg ikke det er noget problem.

MVH
Piercer
:twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min teori: Som du starter med at skrive, så burde omkring 66 mg være nok til en relativt kraftig dosis. Men som du senere konkluderer så har 45 mg altså haft en effekt der var stærkere end de 66 mg.
Jeg vil lige gøre opmærksom på at 55% af 100 mg, ikke er 45 mg - men 55 mg, hvilket redegører for en del af den "tabte" mængde (i forhold til de 66,6 mg).

Mener du at have optaget 66 mg/55 mg, eller var det dén mængde som forefandtes i jointen inden rygning? - I så fald er den mærkbare masse nok væsentligt mindre (selvf. alt efter hvor voldsomt man ryger). En tommelfingerregel siger at der ved rygning går omkring 50% THC tabt til omgivelserne (mener jeg at have læst). Dvs. at man nok nærmere skal indtage ~30 mg for at opnå den omtalte virkning.

Har jeg ret, eller er jeg en spasser?

Mht. kontakt til canadieren vil jeg nok foretrække at vente lidt. Det skader jo ikke at forberede sig rent fagligt. Og hvis jeg selv kan komme til en konklusion indenfor et overskueligt tidsrum, så er det måske slet ikke nødvendigt. Men tak da. Jeg slår på tråden hvis det bliver aktuelt.

Mange tak for hjælpen forresten!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

R. Girk skrev:
Er det muligt at blande nolen med et materiale hvorpå det bliver til en fast substans?

Prøv at læs op på denne DCF tråd og følg de links, der er i den. De omtaler det såkaldte "budder", og der er opskrifter på, hvordan du hærder din nol til en mere stiv/voksagtig substans. Man antager vist at budder simpelthen er hærdet nol (det er også omgærdet med så meget hype og bullshit, IMO, at man lige så godt kan kaldet det hærdet nol - jeg tror i hvert fald ikke et hak på Cannabis Culture artiklen med Budder King).

Som et aberdabei kan jeg sige, at jeg personligt har valgt at gå lidt uden om den i øvrigt korrekte kompleksitet i "oralt hash". Min simplere metode er:

1. udmål 50 gram pot/skunk/rester-af-hashproduktion, noget hvor du kender virkningen af at ryge ca. 1 gram af det.
2. lav hampesmør på det
3. bag chokolademuffins med et strejf af kanel for smagen, helst hvor alle muffins vejer ca. det samme
4. Udregn din gennemsnitlige muffins indhold (*)
5. Tag en forsigtig dosis og byg lidt til for hver gang indtil du rammer optimum.
6. Glæd dig så over, at du har måske 10 muffins tilbage, som du kender virkningen af.

(*) En af mine udregninger har set ca. sådan her ud (det svigtede lidt med muffinformene, som var ret store - ca. 2 x størrelsen på de velkendte papirforme):

2½ pakke smør
50 gram scuff (altså pot, der havde været rystet hash på med en ekstraheringsgrad på ca. 1%)

Slutresultat: 220 gram smør

50/220 = 0,227 gram scuff pot i hvert smør gram

muffins m/150 gram smør:

150*0,227 = 34 gram scuff pot i portionen
6 stk hjerter - ½ ok virkning -
4 stk flade

Altså 10 muffins med ca. 2,3 gram scuff-ekstrakt.

Med netop disse kager er det sådan at en halv faktisk er rigtig nice, men en hel bringer mig generelt op på grænsen af, hvad der er behageligt (men min tolerans er også meget lille).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]