Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Inden jeg får skideballe, så vil jeg sige at jeg kan næsten kun gå ud fra at dette emne har været oppe før, men jeg har altså søgt og bladret mange sider tilbage, og jeg har ikke fundet noget om det. Så hvis i lå med et link hvor der står noget så kan i bare smide det her.

Nå. Så lige i en debat omhandlende vandpibe og hash. Og der blev snakket en del om at meget af røgen røg sig selv i en joint.
Det fik mig til at tænke; Hvilke rygemetoder får man mest ud af? (ryge metoder, så ikke oralt) Og hvilken får man mindst ud af?

Hvis man har en lille klump tilbage fra sidst man røg, er der så en metode i kan anbefale så man får udnyttet den sidste lille klump optimalt?

Titel: BONG!
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
bong... BOOOONG!!...

jeg læste engang et sted(kan ikke huske hvor eller hvornår, så bare sig at mine tal er forkerte) at du ca. får 30% af thc'en ud når du ryger det på joint, 80% på bong, og 100% når du spiser det...

Men bong vil jeg stadig sige, da du der får det ned på 1 gang, altså et lille "toppunkt" til at starte med :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
bong.. der får du omkring 80%... joint er omkring det halve ( men klart at foretrække IMO :) )

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
hvis du har noget skunk så ryg det rent på spand. 1 hoved plejer at være nok og 2 så er man lige til sofaen. lidt grov metode, men du får ikke alt det lorte vanddamp i lungerne som du gør af bong. og så er det skide nemt, men dog lidt plads krævende, da du skal have en spand, balje eller et badekar med vand.
Ellers kan jeg anbefale dig at lave en vapourizer, som også er en MEGET forsvarlig måde at ryge sin hash/urt på hvad angår helbredet.. her udnytter du virkelig også røgen meget. btw Nol på vapourizer er virkelig voldsomt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
hvis du har noget skunk så ryg det rent på spand. 1 hoved plejer at være nok og 2 så er man lige til sofaen. lidt grov metode, men du får ikke alt det lorte vanddamp i lungerne som du gør af bong. og så er det skide nemt, men dog lidt plads krævende, da du skal have en spand, balje eller et badekar med vand.

havde sgu helt glem spanden, måske fordi jeg ikke selv ryger det så tit. men ja, giver jeg ret ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
ryge NÅL...

Du sætter din lille klump på spidsen af en nål, og sætter ild til den, så skal du bare inhalere de dampe/røg der kommer!! meget nemt og lige til!

Go Ryger ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hamber skrev:
ryge NÅL...

Du sætter din lille klump på spidsen af en nål, og sætter ild til den, så skal du bare inhalere de dampe/røg der kommer!! meget nemt og lige til!

Go Ryger ;)

Men går der ikke forfærdelig meget til spild ?... har selv afprøvet den her metode, men stoppede da jeg ikke blev særlig påvirket af det..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Spritkølet tjubang eller spand, er mine bud.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
spiffy skrev:
Hamber skrev:
ryge NÅL...

Go Ryger ;)

Men går der ikke forfærdelig meget til spild ?... har selv afprøvet den her metode, men stoppede da jeg ikke blev særlig påvirket af det..

nej.. synes jeg ik, man skal bare sørge for, ikke at brænde for meget af gangen. der er intet spild, for man inhalere det hele!

;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hvis jeg skal have mest ud af mit ryger. ;)

Billede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
(^det er en lavbugets vapourizer og der findes adskillige guides til at lave en sådan fætter på div. tænkelige måder her på sitet eller på dcfonline.dk som kun omhandler urten og som i mine øjne behandler emnet cannabis mere omfattende)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

^ Du tager bare en pære, hælder en del salt i og ryster pæren, til den er synes ren.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Junior medlem

LasseFar skrev:
^ Du tager bare en pære, hælder en del salt i og ryster pæren, til den er synes ren.

Varmt vand fra hanen er i de fleste tilfælde nok til at fjerne det hvide inden i, så spar bare på saltet :D

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

cannabissen skrev:
LasseFar skrev:

Varmt vand fra hanen er i de fleste tilfælde nok til at fjerne det hvide inden i, så spar bare på saltet :D

Jeps varmt virker osse nogen lunde, men det er ikke specielt praktisk at den er våd inden i.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Moderator
Brugeravatar

cannabissen skrev:
LasseFar skrev:

Det jo ikke ligefrem fordi dér skal særligt meget salt i.. ;) jeg ville både smide salt i først, og derefter noget varmt vand, det er noget ubehageligt stas at inhalere dér er i sårn en pærer.. På dcf. mener de at dér skal saltsyre til for at få de usunde stoffer væk.. - lavede mig da også en selv, men har kun røget en enket gang på den da jeg fandt ud af at der var seriøst skadelige stoffer i.. - imo. går dér lidt af vaporizeren når den er mere usund at ryge på end andet.. :roll: Kan kun anbefale at den bliver ordentligt renset med forskellige redskaber før der ryges på den..
1RB The best fra DCF
Citat:
men du kan jo ikke være sikker på at de stoffer der er i glasset er let opløslig i vand og dermed kan du ikke skylle dem/det ud. heller ikke med varmt vand.

hvis du vil rense dem (pærer) skal du ligge dem i syre (HNO3 1M) i et døgn. skylle dem med syre. ligge dem i en ny syre (HCL 1M) et døgn og skylle dem igen i frisk syre..

dette gentages 3-4 gange.

men da jeg til daglig har forbindelse til kemi, og kendskab hertil...:

BRUG DEM IKKE, DET ER GIFTIG OG KVIKSØLV ER DEN ULTIMATIVE GIFT FOR HJERNEN. DEN GØR DIG SINDSYG OG DU OPDAGER DET IKKE.

så til alle der vil prøve det vil jeg sige: I ER TOTAL HJERNE DØDE OG HAR INGEN RESPEKT FOR DEM DER STÅR JER NÆR..

sorry men så´n mener jeg. :-)

og til Admi... bare gi mig hug hvis I er uenige.. men mener virklig at folk er hjernedøde hvis de gør det. og hvis der er nogen herinde der fremover anbefaler det igen at anvende den slags giftige ting til at ryge på, mener jeg at det svarer til en udmeldelse fra dettte forum. længe leve uvidenheden :-) og må de så få en advarsel, hvis de ikke ved bedre..

min mening er: har du råd til at ryge, så har du også råd til at købe noget at ryge på.. men det er okay at være kreativ, bare brug hjernen. IKKE BONGHJERNEN... :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gulsne skrev:
Det fik mig til at tænke; Hvilke rygemetoder får man mest ud af? (ryge metoder, så ikke oralt) Og hvilken får man mindst ud af?

Hvis man har en lille klump tilbage fra sidst man røg, er der så en metode i kan anbefale så man får udnyttet den sidste lille klump optimalt?

Det kommer jo an på, hvad du mener med "mest ud af", men du mener vel "hvad bliver man mest lam af" eller "hvordan udnytter man al THC'en i ens klump"?

Personligt ryger jeg - når jeg ryger hjemme - mest min hash helt ren. Jeg afmåler den ønskede mængde, putter den på risten i min lille glaspibe og suger så lighterflammen ned over den lille klump. På den måde får man i hvert fald forbrændt hele sin klump, og metoden kan bruges på rester.

Pot/skunk ryger jeg også rent. Det giver et rimelig stort koncentrat pr. sug .

Ruller du joints med tobak og hash, så må rådet være et smuldre din hash så fint, at der sker en totalt afbrænding af materialet når du ryger jointen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Stonez skrev:
Spritkølet tjubang eller spand, er mine bud.

Jeg tror ikke at tjubangen (spritkølet eller ikke) er specielt økonomisk - mens man suger og giver tjubangen videre oser hashrøgen jo fra tjubanghovedet, og som sådan vil jeg tro at man mister en del. Bong, spand eller nål er mine bud for optimal udnyttelse af hash - specielt bongen er en relativt let og økonomisk måde at ryge, da alt mixet suges i ét sug, og mængden af spildt røg derfor er minimal.

Med det sagt, så er det sjældent at jeg ryger nogen af de økonomiske metoder - jeg foretrækker en god pind, spild eller ej. Det kan godt være at jeg sparer lidt penge i længden ved at suge bong dagen lang, men så vil jeg egentlig hellere spendere lidt flere penge og nyde min røg fuldt ud...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

helt rigtigt.

Jeg synes nu heller ikke at man bør gå efter "hvad der er mest økonomisk".. hvis det er at du ryger så meget at det går ud over din økonomi, bør du stoppe...- eventuelt overveje hvor sjovt tjald er?... for på hverdagsbasis nyder du det ikke...

personligt foretrækker jeg joints, da de er en DEL mere sociale end fks bonger... -

Titel: .
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Øen.
Hvis man Skal ryge det så ville jeg også sige bong, det er næsten ligesom en hjernevask.
Spand, chillum og tjubang ryger man kun når det skal være lidt festligt at ryge

Titel:
Moderator
Brugeravatar

spiffy skrev:
helt rigtigt.

Jeg synes nu heller ikke at man bør gå efter "hvad der er mest økonomisk".. hvis det er at du ryger så meget at det går ud over din økonomi, bør du stoppe...- eventuelt overveje hvor sjovt tjald er?... for på hverdagsbasis nyder du det ikke...

personligt foretrækker jeg joints, da de er en DEL mere sociale end fks bonger... -
Men hvis man derimod har det lige godt med forskellige metoder, kan man da lige så godt se på hvor det rækker længst.. Kender da også folk dér bedst kan li' at suge bong..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]