Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Jeg går stærkt og overvejer at købe mig en vaporizer...

derfor har jeg kigget lidt rundt omkring.. og jeg har fundet en til 450kr.

her er hvad forhandleren har at sige om den

"Misp Vapurizer

Elektrisk og med justerbar varme. Dejlig stort kammer til opsamling af dampene og derfor også meget lidt spild.

Er meget velegnet til harpiks og olie... Magien foregår i en skål, som nemt kan afmonteres og renses.

Og pæn er den også ;-)"

http://www.vaporizer.at/picture/upload/Image/Misp.jpg <- her er et vedlagt foto..

Men er der nogen af jer der har prøvet den? eventuelt kan sige hvorvidt det er værd at købe en vaporizer og om man så bør købe en dyr en? (måske en af dem med poser?)

- jeg leder specielt efter svar fra folk der har prøvet denne her model :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Kan helt sikker betale sig at købe én. Uden tvivl. Det er for sindssygt synes jeg. Virkelig ubeskrivelig skævert

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Er syg idag - så jeg lavede en vaporizer af en pære - det virker fortrindeligt... Det er nemlig en meget lækker high!!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
HopIFjorden skrev:
Er syg idag - så jeg lavede en vaporizer af en pære - det virker fortrindeligt... Det er nemlig en meget lækker high!!!

Jeg har prøvet det med pæren 1 gang, men for os var smagen så ulækker og kvalm at vi slet ikke kunne ryge på den. Kan det have noget at gøre med røgen? Vil klacifisere det som "lige under middel"-semi.
Eller har jeg bare ikke fjernet den belægning der er på indersiden? Hvordan fjernede du den? Jeg brugte bare salt, og derefter varmt vand.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
ZlazkeDågge skrev:
HopIFjorden skrev:

Jeg har prøvet det med pæren 1 gang, men for os var smagen så ulækker og kvalm at vi slet ikke kunne ryge på den. Kan det have noget at gøre med røgen? Vil klacifisere det som "lige under middel"-semi.
Eller har jeg bare ikke fjernet den belægning der er på indersiden? Hvordan fjernede du den? Jeg brugte bare salt, og derefter varmt vand.

Det her skrev bismann i en anden tråd

BisMann skrev:
cannabissen skrev:
LasseFar skrev:
^ Du tager bare en pære, hælder en del salt i og ryster pæren, til den er synes ren.

Varmt vand fra hanen er i de fleste tilfælde nok til at fjerne det hvide inden i, så spar bare på saltet :D
Det jo ikke ligefrem fordi dér skal særligt meget salt i.. ;) jeg ville både smide salt i først, og derefter noget varmt vand, det er noget ubehageligt stas at inhalere dér er i sårn en pærer.. På dcf. mener de at dér skal saltsyre til for at få de usunde stoffer væk.. - lavede mig da også en selv, men har kun røget en enket gang på den da jeg fandt ud af at der var seriøst skadelige stoffer i.. - imo. går dér lidt af vaporizeren når den er mere usund at ryge på end andet.. :roll: Kan kun anbefale at den bliver ordentligt renset med forskellige redskaber før der ryges på den..
1RB The best fra DCF
Citat:
men du kan jo ikke være sikker på at de stoffer der er i glasset er let opløslig i vand og dermed kan du ikke skylle dem/det ud. heller ikke med varmt vand.

hvis du vil rense dem (pærer) skal du ligge dem i syre (HNO3 1M) i et døgn. skylle dem med syre. ligge dem i en ny syre (HCL 1M) et døgn og skylle dem igen i frisk syre..

dette gentages 3-4 gange.

men da jeg til daglig har forbindelse til kemi, og kendskab hertil...:

BRUG DEM IKKE, DET ER GIFTIG OG KVIKSØLV ER DEN ULTIMATIVE GIFT FOR HJERNEN. DEN GØR DIG SINDSYG OG DU OPDAGER DET IKKE.

så til alle der vil prøve det vil jeg sige: I ER TOTAL HJERNE DØDE OG HAR INGEN RESPEKT FOR DEM DER STÅR JER NÆR..

sorry men så´n mener jeg. :-)

og til Admi... bare gi mig hug hvis I er uenige.. men mener virklig at folk er hjernedøde hvis de gør det. og hvis der er nogen herinde der fremover anbefaler det igen at anvende den slags giftige ting til at ryge på, mener jeg at det svarer til en udmeldelse fra dettte forum. længe leve uvidenheden :-) og må de så få en advarsel, hvis de ikke ved bedre..

min mening er: har du råd til at ryge, så har du også råd til at købe noget at ryge på.. men det er okay at være kreativ, bare brug hjernen. IKKE BONGHJERNEN... :-)

Pas nu på hvad i ryger på

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe en pære...

Men sådan en til 450kr. er den så det værd?.. mener mere i forhold til fks. en pære?.. og så i forhold til at ryge rigtigt...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Da de her pærer desværre ofte belagt er med kviksølv indeni, bør man man tænke sig om og ofre de 500 kroner, som en kommerciel vaporizer koster, eller også sikrer man sig, at man har et helt rent materiale at arbejde med.

Titel:
Junior medlem

Lyder ikke godt med det kviksølv...brugte også kun min få gange, da den, efter min mening, ikke er nem at bruge.
Man kan købe en vaporizer der bygger på samme princip, som en pære, men er lavet af rent glas.

Jeg mener man skal holde sig fra de helt billige vaporizere.
Den type der virker bedst, er dem hvor man trækker varmen igennem det materiale man ønsker at vaporize.
Den type fåes fra 1000 kr. på en kendt dansk sider der forhandler rygegrej :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja men for mange er 1.000kr meget for et lille rygeindstrument :)... - i hvilket omfang tror du at den er bedre end en til 450kr. ( præcis som den jeg linker til i første del af indlægget...)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Så vidt jeg er orienteret, er wolfram'en fra glødetråden det eneste, der er at bekymre sig om, så længe der er tale om en klar pære.
Kan det lade sig gøre at få en kilde på, at der er kviksølv i glødetrådspærer? Og ikke mindst: hvad gør kviksølv i en glødetrådspære godt for?

Titel:
Den der vaporicer er så dårlig at det er spild af penge, en af mine gode venner har den model og den stinker for at sige det mildt.

Det er intet andet end en lodekolbe og en glas kubel, afbændings tempraturen er næsten umulig at styre, suget er for lille og det er kun et par af de dårlige ting der er at sige om den Vape.

Håber du ikke har smidt dine penge ud på den endnu, for det er hvad du gør hvis du køber den der. Måske lidt hårdt, men det er for din egen skyld.

MVH
Piercer

Titel:
Medlem

Nu når vi har fået en konklusion på at den vaporizer på billedet sutter, så kunne det være lidt spændene at høre fra folk med gode erfaringer fra andre vaporizers?

Går selv og leger med tanken om at erhverve mig en når mit ryge stop er slut.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Ja, det ville være dejligt nok hvis vi kunne høre folks erfaringer med vaporizer.
Jeg har selv pærer versionen og det er sku sjældent jeg bruger den da det smager
alt for meget af muggen gnu.!

Titel:
Junior medlem

Jeg har en Vapureyes og en Aromazap - begge kan findes på nettet...
Den sidste er egentlig kun god til pot/skunk, men en Vapureyes er glimrende til hash. Et lille trick er, at smide en almindelig rist ned i den og hashen ovenpå - på den måde er den meget nemmere at gøre ren.
Hvis man er vant til at ryge bong, synes man måske ikke at den high man får ved en vaporizer er noget særligt og det er også som om man skal vænne sig til det.
Når jeg bruger den, kan jeg godt li' at ryge en lille pibe eller et par bonghoveder samtidigt...
Nogen af de gode ting er naturligvis, at det ikke er så hårdt for lungerne og man er klart mere frisk næste dag i forhold til andre rygemetoder - man bruger klart mindre pot/hash for at blive skæv. Desuden er der ingen lugtgener forbundet med at vaporize.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Her er en guide til hvordan man laver en vaporizer ud af en pære: http://www.youtube.com/watch?v=oEiJaHlUpyE

Enjoy :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Psycheholic skrev:
Ja, det ville være dejligt nok hvis vi kunne høre folks erfaringer med vaporizer.
Jeg har selv pærer versionen og det er sku sjældent jeg bruger den da det smager
alt for meget af muggen gnu.!

Altså smagen er sgu da mega lækker - ren tjald smager skønt og skunk ligeså.... Propper du tobak i eller hva?? Der er et til indlæg ovenover hvor røgen beskrives som harsk og klam....

pssst er det eneste jeg kan sige til det....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]