Flak skrev:
Xp3rt skrev:
waggafnipsen skrev:
jeg laver et udtræk af 20 frø til 2 mennesker..
Ville jeg ikke gøre, jeg ville tage 30 stk. da der går en del til spilde under ekstraktionen. I vil nok så komme op på en dosis á la 10 frø i ren form
Jeg har selv prøvet at tage 10 frø både uden ekstraktion og med, jeg synes ikke umiddelbart der er så stor forskel på trippet (i effekt, ekstraktionen er et must), og jeg ville ikke starte ud med mere end 10 frø pr. person. Du kan jo evt. lave et ekstra udtræk hvis i skulle få lyst til at redosere, men som udgangspunkt mener jeg ikke i bør tage mere end 10 frø første gang.
Som sidenote kan jeg sige at jeg plejer at gøre det at jeg laver udtrækkene hver for sig, det er nemmere at adskille på den måde, medmindre man ligger inde med en god vægt (eller er god til at eyeballe).
Kan ikke udelukke at jeg har kludret med ekstraktionen, og det står da også snart for skud at forsøge igen.
Tror du har ret i det med at starte på 10. Men jeg ville uden tvivl lave noget mere for en evt. redosering. Nok også bedre at redosere end at få alt for mange ind på en gang.
Flak skrev:
Xp3rt skrev:
Citat:
2. skal mig og min kammerat regne med et kraftigt trip eller bare middel. for vi går ca. efter middel. ved godt i ikk kan svare dirkete på det da det afhænger af levevilkår på selve planten frøene er taget fra. men endelig prøv med et ca. svar.
Det vil nok være middel, eller under middel med jeres forslag til dosis, hvis i overhovedet bryder igennem. Jeg synes det er vildt irriterende, især på LSA ikke at bryde igennem da det bare giver ubehag og frustration/forvirring
Se hvad jeg har skrevet ovenfor, så vidt jeg har kunnet læse udfra Xp3rt's tidligere posts ligger han på nogle doser som er en del højere end hvad jeg har eksperimenteret med, men pas nu på. I kan altid redosere.
Efter min mening er 10 frø en høj dosis, men som du selv skriver er det meget forskelligt hvor potente frøene er.
Frøene er potente nok, kan også være at jeg bare skal have lidt mere, sådan er det også med svampe, men du har nok ret, start lavere ud, man kan altid redosere. Virkningen varer jo laang tid, masser af tid til at redosere, som også virker ret godt
Flak skrev:
Xp3rt skrev:
Citat:
3. skal vi regne med nogen visuel effekt på den dose. og nej det er ikk kun det visulle jeg/vi går efter.
Det visuelle ved psykedeliske stoffer betyder en del for mig og for trippet, men det er heller ikke det primære. Men ja, hvis i laver det ordentligt og ryger en bunke THC sammen med skulle det undre mig hvis i ikke fik OEVs/CEVs
CEV's plejer for mig ikke at være en mangelvare, OEV's mener jeg ikke at have oplevet. Hvis i skal ryge hash kan det være en fordel at rulle nogle cones forhånd, min finmotorik ryger altid og det har frustreret mig gang på gang at jeg ikke har kunnet rulle den skide joint.
Det jeg taler om ved at bryde igennem. Det er visuelt som bare fanden når det endelig går igang. Første gang var på 10 frø, og det eneste der forekom var skygger og let ændring af farven på lyset. Nogle frø mere og ting bevæger sig frem og tilbage, overflader er flydende og bølger rundt, og de smukkeste organiske tydelige mønstre jeg har set smyger sig på overflader og i luften og danner sære mønstre og former. CEV's og OEVs er iøvrigt helt ens, det er samme mønster, bare nemmere at se med lukkede øjne/i mørke. Tracers bag alting, biler hænger 5-10m i luften når de kører forbi og alt synes at foregå meget hurtigere end en selv.
Mønstrene står skarpt, ikke ligesom på svampe der godt kan være lidt slørede. Du kan sidde og stirre på dem i timevis uden at de går væk
Dette er blandet med cannabis. Sætter ekstra fut på
Jeg har prøvet flere ~ 10 frø trip, og det har bare ikke været det samme. Får nogle af effekter jeg genkender fra større doser, men i mindre grad og meget mangler helt.
Jeg kan også godt genkende finmotorikkens fravær. Komplet umuligt at rulle joints, men nogenlunde til at gøre hvis man køber færdiglavede (ellers køber jeg aldrig)
Flak skrev:
Xp3rt skrev:
Citat:
5. som ethanol sprit har jeg valgt 96 pct. husholdningssprit
70% skulle være at foretrække, men ovenstående virker også, og i har lang trækketid
Hvorfor skulle 70% være at foretrække? Jeg ville mene at des renere det er des bedre til at lave udtræk.
Så vidt jeg ved bruges 70% hovedsageligt i biologien da det giver de bedste osmotiske betingelser for at dræbe mikroorganismer i forbindelse med sterilisering af udstyr.
Du har ret, det var mig der blandede det sammen. Var til desinfektion ja...
Citat:
Xp3rt skrev:
Citat:
Set og setting foregår i stille og rolige omgivelser indendøres i første omgang.
Visuals er skarpere ved lyse omgivelser, hvor man selv sidder i mørke. en tur udenfor vil i helt sikkert ikke fortryde. En stjrneklar nat er über lækker, evt. med fuldmåne... Wow
Det er fedt at være udenfor, men jeg bliver oftest utroligt dvask og magter ikke meget andet end at kokse ud i en sofa. Har i mulighed for at gå ud undervejs er det perfekt, men det er på den anden side heller ikke optimalt at være ude i ingenting når det sparker ind (udelukkende min personlige holdning, jeg har tripbuddies som kan vade rundt i byen uden problemer - jeg har det bedst med få eller ingen mennesker omkring mig).
Udenfor bliver jeg altid hyperaktiv på høje doser. Kan ikke lade være med at bevæge mig selv når jeg sidder ned. Har ingen problemer med mange folk, men sådan er vi nok så forskellige når vi tripper
Hvis man slapper af så bliver man dvask ja, hvilket man også godt kan udendørs hvis man sidder rigtig godt
waggafnipsen skrev:
heY flak... tak for dit svar.... men har du da brudt igennem på mindre doser...? vi vil nemlig gerne bryde igennem.. for hader nemlig imo når man ikk bryder igennem.. der ikke noget værre... hvis man bruger tid og penge skal det self osse være oplevelsen værd...og hvis det er oplevelsen værd er det helt klart osse tid og penge værd.

10 frø og astronomiske doser cannabis er også fint, har jeg haft nogle gode oplevelser med. OEVs var der også der, men LSA kommer imo ikke til sin ret før lidt højere doser. Men som konklusionen på alt det sludder ovenstående var vist, at det nok er smartest at tage 10 stk. pr. person og redosere om nødvendigt. Føl dig frem