Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 11:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey hey.. Og glædelig jul drugkids..

Jeg er 15 år, og ville høre om man kan blive afhængig af at ryge 2 joints om dagen?

Jeg har røget det i snart 9-12 uger i træk nu.. synes jeg trænger hver aften inden jeg går i seng..

Hmm?

Titel:
Junior medlem

Drugkids? Pæn måde at tiltage folk på må jeg sige :/
Tja, hvis du trænger så er der vel en eller anden form for afhængighed :/ men det er vel bare psykisk på så kort periode.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Selvfølgelig kan man blive afhængig, og med den fart du har på, undre det mig ikke hvis det meget snart sker.

For søren, 2 joints om dagen? ville du drikke dig semi stiv to gange om dagen?

Cannabis kan hurtigt blive en vane, men for søren, se nu det logiske i det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ChrisW skrev:
men det er vel bare psykisk på så kort periode.

Bare?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Alt hvad du gør til hverdag er man i teorien afhængig af. Kaffe,smøger, sex etc alt. Det er noget du oppe i hovedet bestemmer om du skal være afhængig af. Ubevidst selvfølgelig.

Sådan rent fysisk vil jeg sige du er afhængig, men det er kun hash eller pot hvad du nu ryger. så efter en uges tid eller 2 kan du være på toppen igen. Men rent psykisk vil du crave lige så længe du stadig går og tænker på det.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor det sker
man behøver ikke være afhænig men man har bare lyst fordi men keder sig eller noget

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
popcoren skrev:
man behøver ikke være afhænig men man har bare lyst fordi men keder sig eller noget

Psykisk afhængighed er lysten, vil jeg mene.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Haha jeg vil da bestemt mene at det er en eller anden form for afhængighed, hvis du har brug for at ryge når du keder dig. Kender selv den tanke, men det var dengang jeg røg hver dag..

JkMadsen: Det er dumt at ryge 2 joints om dagen, især når du er i den alder.. Nogle kan holde til det, men andre kan ikke, der er sgu ikke nogen grund til at tage den chance. Hvorfor ikke holde det til weekender man?
Og det er da helt sikkert at det ikke vil tage dig lang tid, at blive æfhængig hvis du ryger 2 joints om dagen.

/edit.. Og ud over det har jeg lige fyret en bong for første gang i 6 måneder tror jeg,, Whoop whooop :)

Titel:
Junior medlem

personligt syntes jeg det er en dum ide at ryge når man keder sig.

At jeg også mener at det er ALT for ung en alder at starte med at ryge hash dagligt i er en helt anden sag, men det er op til folk selv.

Lovlig eller ulovligt rusmiddel så mener jeg ikke man skal indtage det som mindreårig, ikke at jeg skal gøre mig til moralsk vogter men folk må selv styre det og det er min mening blot.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
JkMadsen skrev:

Jeg er 15 år, og ville høre om man kan blive afhængig af at ryge 2 joints om dagen?

Jeg har røget det i snart 9-12 uger i træk nu.. synes jeg trænger hver aften inden jeg går i seng..

Hmm?

Hvor er der iøvrigt blevet af barndommen? løb ud og leg lidt røver og soldater istedet for at lamme dig på cannabis

Junior medlem

Khazim skrev:
JkMadsen skrev:

Hmm?

Hvor er der iøvrigt blevet af barndommen? løb ud og leg lidt røver og soldater istedet for at lamme dig på cannabis

helt enig. gå ud og leg!!! :roll:

Titel:
Junior medlem

Slap lidt af med dit forbrug.

Gå ud og leg som de andre siger. eller ryg 1 gang i måneden

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: The real world
cannabis afhængighed er meget variende fra person til person. Men ofte så kan man se at personer der først kommer ind i en vane med at ryge dagligt har meget svært ved at droppe den (ved mindre der sker meget store ændringer i deres liv, så som alvorlig sygdom ellers kæreste der skrider etc..). Personligt har jeg store problemer med at stoppe. Jeg gik i gang med at ryge dagligt for 5½ år siden og prøvede første gang at stoppe for 2½ år siden. Jeg ryger stadig mere end jeg burde. Og jeg har endda kunne mærke forværing på min astma...
Jeg startede kun med at ryge en lille mild joint i almindelig risla størrelse. Det var normalt en times tid før sengetid. Efter en måned røg jeg ofte to små pibe hoveder i løbet af aftenen. En tidlig og en sen. Mere til fester og lign selvfølgelig. Og sådan udvikler det siog ofte stille og roligt til man en dag begynder at skære ned, holde pauser og den slags...
Det jeg vil frem til er egentligt at du bør vudere meget kraftigt om du ikke er ved at udvikle en vane du slet ikke bør udvikle. I mine øjne er det en dum ide at ryge hver dag på grund af blandt andet det dårlige helbred det kan bringe med sig, samt det problem det kan være i forhold til samfundet og familie..
Nogle få har ikke store problemer med at ryge dagligt, men de fleste jeg kender får nu helbreds problemer af det efter et par årtier, så det kan klart anbefales at begrænse det til at være nogle få gange man gør det, og ikke for lige at falde i søvn..
Med det sagt tror jeg at jeg vil droppe min godnatfede idag og smutte til køjs..

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
JkMadsen skrev:

Hmm?

Det men din følelse af at du "trænger" kender jeg, og de fleste der har røget lidt for meget hash i en periode, nok alt for godt. Det er min erfaring, at bare dét at springe røgen over 2 aftener i træk fjerner meget af den følelse. Jeg vil anbefale dig at holde en pause. Det kan virke uoverskueligt nu, men allerede efter kort tid vil det virke meget lettere. Find gerne en anden aktivitet at erstatte hashen med, så du ikke sidder tilbage med et tomrum der ikke bliver fyldt ud af noget andet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where In Space
Nashet skrev:
popcoren skrev:

Psykisk afhængighed er lysten, vil jeg mene.

:yeah:

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
JkMadsen skrev:

Hmm?

Danm it kængt. Du langer sgu da kraftigt ud der. Ja du er afhængig og ja du kan nå alt lade det ligge igen og nej du kan ikke lære noget når du ryger galar og ja der er mindre til os andre hvis du for alvor begynder og nej vi syntes ikke du er gammel nok og ja din fremtid bliver forseglet og ja det er sjovt indtil du ikke kan undvære det for alvor og læber rundt på væggene eller for alti verden skal have en knold selvom du er skæv bare fordi du ved at du mangler. Og ja dine nosser bliver mindre af at ryge galar.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JkMadsen skrev:

Ja det kan du sagtens. Bare det at du føler, at du "trænger" er et soleklart bevis på, at du er blevet psykisk afhængig. Den afhængighed kan bliver værre endnu.

Du er helt sikkert også i god gang med at opbygge tolerance. Det betyder at du bliver mere og mere resistent overfor den THC, som du suger ind i systemet. Du vil sikkert begynde at skulle putte mere og mere hash i din joint for at få den ønskede virkning.

Jo længere tid det står på, jo mere vil du opleve at din egen krop ikke kan regulere sig selv - simpelthen fordi den ikke kan producere nok indbyggede (endogene) cannabinoider til at få din hjerne til at fungere normalt. Her kan du opleve, at du begynder at synes, at du "fungerer bedst" når du har røget, og at du f.eks. begynder at få søvnbesvær og irritabilitet, når du ikke har røget.

Du er på en meget risikabel kurs. Især når man tænker på den mentale sløring, som de allerfleste oplever efter langvarigt misbrug af hash, hvor der slet ikke er nogen pauser, hvor kroppen og hjernen bliver renset ud.

Hvis du absolut skal ryge, så gør dig selv den tjeneste, at du læser op på emnet, f.eks. ved at læse det dokument, som jeg linker til i min signatur. Jeg går ud fra, at du ikke ligefrem ønsker at blive afhængig og ende som misbruger af hash?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Slap nu af med den der drugkids line. De fleste af dem der er herinde tager jo stoffer, og det er sikkert bare en bemærkning der er fløjet ud.

MHT. dit spørgsmål knægt så lyt til Malkavian. Han har efter min mening forklaret det bedst og jeg kan ikke rigtig gøre det bedre.

Så læs hans indlæg. Og tog joints om dagen er ikke vanvittigt meget ad gangen, men det at det er hver dag gør det til meget. Føler jeg i hvert fald.

Hvis du ikke ønsker at være afhængig, så hank fat i dig selv for jeg vil satse mine penge på at du stadig befinder dig på det psykisk afhængige stadie.

Hygge

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]