JkMadsen skrev:
Jeg er 15 år, og ville høre om man kan blive afhængig af at ryge 2 joints om dagen?
Jeg har røget det i snart 9-12 uger i træk nu.. synes jeg trænger hver aften inden jeg går i seng..
Ja det kan du sagtens. Bare det at du føler, at du "trænger" er et soleklart bevis på, at du er blevet psykisk afhængig. Den afhængighed kan bliver værre endnu.
Du er helt sikkert også i god gang med at opbygge tolerance. Det betyder at du bliver mere og mere resistent overfor den THC, som du suger ind i systemet. Du vil sikkert begynde at skulle putte mere og mere hash i din joint for at få den ønskede virkning.
Jo længere tid det står på, jo mere vil du opleve at din egen krop ikke kan regulere sig selv - simpelthen fordi den ikke kan producere nok indbyggede (endogene) cannabinoider til at få din hjerne til at fungere normalt. Her kan du opleve, at du begynder at synes, at du "fungerer bedst" når du har røget, og at du f.eks. begynder at få søvnbesvær og irritabilitet, når du ikke har røget.
Du er på en meget risikabel kurs. Især når man tænker på den mentale sløring, som de allerfleste oplever efter langvarigt misbrug af hash, hvor der slet ikke er nogen pauser, hvor kroppen og hjernen bliver renset ud.
Hvis du absolut skal ryge, så gør dig selv den tjeneste, at du læser op på emnet, f.eks. ved at læse det dokument, som jeg linker til i min signatur. Jeg går ud fra, at du ikke ligefrem ønsker at blive afhængig og ende som misbruger af hash?