Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Okay, jeg røg lidt hash med en ven, har røget hash måske 10 gange men aldrig følt sådan her

Jeg følte at der var en stråle der gik igennem mig, jeg prøvede at koncentrere på fifa som vi gamede men kunne ikke som om den stråle eller; som om jeg begyndte at sove fra øverst til nederst, som om der var en der stod med en beam gun og skød igennem mig, og fra min pande ned igennem mine tænder (som føltes som om de rådnede pga den cola jeg drak tænkte jeg ^^) og ned gennem min krop ned til mit hjerte der pumpede og ned til mine fødder ;d når denne beam skød igennem mig som om min krop ikke kunne bevæge sig på det sted den var på :p selvom jeg tænkte alt andet og var helt afslappet og tænkte at det var noget alle der røg følte en gang imellem og prøvede at vende det til noget godt, kunne jeg stadig mærke ubehag.

Er det normalt eller hvad? Hvorfor er jeg så svag det føltes bare ubehageligt, og selvfølgelig efter et par turer op og ned med den beam gun begynder jeg at gå mere og mere i panic :D

Senest rettet af Nap0d 11 apr 2012 03:34, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Nap0d du er bestemt ikke svag.
Det du har oplevet er noget de fleste mennesker der ryger tjald vil opleve, eller måske allerede har oplevet.
Det er normalt at få sig et ''badtrip'' på Cannabis, og det kan tit skyldes alt for meget tankemylder, eller bare generalt dårlig setting.
Og det lyder sgu ærlig talt ikke så behageligt det med colaen, men det er nok bare din underbevidsthed der fortæller dig at du måske, skulle drikke mindre cola, og børste tænder noget oftere? ;)

Og jeg kender selv til det med at blive ''strålet'', og det er bestemt ikke behageligt.
Men når du kommer ud i sådan en situation, hvor du får det dårligt så bare læg dig ned i en seng/sofa og slap af, og prøv at lukke lidt af for tankerne, for når du har ro på dem, så vil jeg garantere dig at du nok skal få det bedre :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
4. gang jeg røg weed i en alder af 17 år fik jeg mit første bad trip. 3 timer hvor jeg følte mine fingre smeltede ind i min pande, og jeg sad og klamrede mig til mit hoved. Heldigvis fik jeg et par benzo'er for at falde i søven. Det viste sig for stedet hvor vi havde købt det puttede brown sugar(rygeheroin) i deres hash, meningen var at det skulle være noget super godt hash der kostede rimelig meget. Der var ihvertfald rygter om det.

Har siden da aldrig haft et bad trip direkte. Kun forsaget af for meget alkohol, men det var vist bare en normal brandert.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det høje
Jeg har efter 2 års regelmæssigt forbrug kun oplevet to "badtrips".

Det første var sidste sommer i en park, hvor mig og forskellige venner stadig tager hen for at tage på eventyr.
Vi var 3 gutter der røg igennem; skunk, pot og hash i samme joints og jeg havde det egentlig tilpas. En god koger, men pludselig kunne jeg godt mærke at det var noget sværere at inhalere. Som om min krop sagde "Arrr, så er det vist godt for nu", og jeg kunne da også mærke at mit hoved var godt stegt, men jeg røg alligevel videre (hvilket jeg tror er den største fejltagelse hvis man gerne vil undgå at få det dårligt).
Jeg fik det vildt dårligt, nærmest som om min hjerne var ved at eksplodere. Så jeg gjorde hvad jeg syntes var klogest: Jeg faldt i søvn på et skateboard, mens der kom flere og flere folk som mine venner ville have jeg skulle hilse på. Jeg havde allerede mødt de fleste, så jeg blev bare liggende og sagde noget i retningen af "HEY, jeg tager bare lige en lur".

Den anden gang var fornyligt. Jeg har holdt en pause med min bedste ven efter et dagligt forbrug i over et halvt år, hvilket efterhånden pressede meget på både pengepungen og på tolerancen.
Jeg var så på tur med nogle andre venner nede ved havnen, hvor vi også fik røget nogle middelstore joints med noget udmærket hash. Jeg havde nærmest glemt at jeg havde holdt pause. Det føltes så naturligt at tage lange, store sug og holde dem inde i et stykke tid, lige indtil jeg kunne mærke at der altså var et eller andet galt. Det føltes som om mine bevægelser var spejlvendte. Så når jeg ville tage fat i jointen med min højre hånd, føltes det som om jeg løftede min venstre. Da kunne jeg godt mærke at jeg liiiige skulle ned og sidde på en bænk. Min krop blev ved med at sige "Åh nej. Nu dør du. Du ved godt du dør ikke?", men min fornuft sagde "Skal bare lige sidde lidt og prøve at nyde det, så går det over", og det endte selvfølgelig med at fornuften sejrede :)

Jeg har en ven som ikke ryger så tit, men som føler hans bukser brænder, lige så snart han bliver høj. Derudover har jeg også en ven som jeg startede med at ryge med, som blev ved med at nævne at han altid følte at han havde uldsokker på, og at uldsokkerne blev større og større jo mere høj han var.

Det er sgu underligt hvad det kan gøre ved én, men jeg tror også det mystikken der tiltrækker mange ;)
Det gælder bare om at kunne kontrollere det og kunne lytte til sin egen fornuft :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]