Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 06:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har bemærket at folk ryger hash i meget forskellige selvskaber/stemninger, hvilket jo vel også er logisk nok.
Nogen til fester sammen med vennerne, andre stille og roligt på værelset med Bob Marley på anlæget. Andre kan måske bedre lide det på den gamle hippi-måde ;)

Virkningen føles en hel del forskellig i de forskellige siturationer. Men hvilket selvskab ryger i, i?
Personlig syntes jeg det er tussinde gange hyggeligere at sidde på værelset sammen med vennerne og et par piger. Og så tænde lidt op for Bob Marley eller andet rygermusik. Slappe af, og ryg! Hvad er jeres farvorit?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
At ryge skunk enten alene eller med en god ven eller kæreste. Det synes jeg er noget af hyggeligste. Ellers bruger jeg hash som et værktøj, når jeg efterhånden er kommet så langt ud på mit blandingsmisbrug, at der ikke er andre udveje end at hjælpe mig selv til kollaps.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ryger i mange former for selskaber. Jeg kan lide at dele en joint med en virkelig god ven en søndag aften, før Danmark går igang igen om mandagen. Men tilgengæld takker jeg heller ikke nej til en joint til den nærmeste fest, hvor der virkelig er gang i den. Og så er det altså mægtigt dejligt en sjælden gang imellem at ryge en pind for sig selv og så sidde på værelset og tænke længe over tilværelsen.

Jeg er lige glad for alle de selskaber, jeg ryger i. :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Jeg sidder normalt med et par venner og hører noed mega godt rygermusiik,, sean paul fx.. det så godt og sidde og hører i en ordentlig i skævert. ellers sidder jeg bare med mig selv og ryger og tænker over en masse ting, problemer fx. jeg får et helt andet syn på problemerne når jeg er skæv. hvilket er mega dejligt. :P :P :lol: :lol:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Men det bedste, efter min mening, er at sidde og se en mega nice film med min bror, og have vold grinern på, ! og bar sidde og chille for vildt, lænket fast til sofaen nærmest.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
JynX skrev:
mega godt rygermusiik,, sean paul fx..

:lol: fnis..

Når jeg ryger er det også med musikken i centrum. Med gode venner, til fest eller alene.
Vil gerne anbefale reaggae genren dub til hash rygning. Det er virkelig trippet. Det er reaggaens techno, hvis man kan sige det såen..
Vil gerne anbefale kunstnere som Scientist, Hugh mundell, Israel Vibration, Augustus Pablo, King tubby og Lee Perry. Specielt de tre første!! Det er virkelig lækkert.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a dream...
Personligt foretrækker jeg små grupper, 2-3 stykker, så er der også mulighed for at alle kan få et ord ind hvis han/hun har nogle gode tanker at dele. At have mad og en god film som eneste selskab er heller ingen dødssynd. Rekreation, det er nøgleordet. :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er både når jeg har brug for at falde ned efter en lang dag. Så er det rart at tage et hoved god pot og så bare flade helt ud. Spise noget fråderen. Se en film. Og så med gutterne, når det er fredag og der skal ske noget. Så er det skunk. Eller når vi tager en tur i skoven for at fare vild og se hvor vi havner.

Og igen, som Kenshin siger, rekreation er nøgleordet!

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Junior medlem

Jeg kan bedst lide at sidde på mit værelse med en kammerat og ryge med en dejlig pizza og en cola.
Ellers er dejligt at ryge når jeg er ude at skate

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Under min hat!
Minimal skrev:
At ryge skunk enten alene eller med en god ven eller kæreste. Det synes jeg er noget af hyggeligste. Ellers bruger jeg hash som et værktøj, når jeg efterhånden er kommet så langt ud på mit blandingsmisbrug, at der ikke er andre udveje end at hjælpe mig selv til kollaps.

Skal jeg grine eller græde af den besked der?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
Sjoko skrev:
Minimal skrev:

det må du vel selv om..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Bedste selvskab er en selv, ihvertfald under THC-rus

Men gode venner er heller ikke helt dårlige at ryge sammen med. Skal være nogen man kan grine og græde med, og som man føler sig godt tilpas sammen med

Elsker at ryge alene, det er svært at fordybe sig under en stener hvis der sidder to snakkehoveder ved siden af og koger rundt i alt mellem budda og Månen.
En god bubbler, pibe, joint, bong eller lign. og noget godt skunk, og så bare sidde og føle røgen føre en længere og længere væk. Luk alt ude og udforsk den skæve verden

Ryger helst andet end joints når jeg er alene, elsker joints mere, men er for uøkonomisk når man ikke har uanede mængder røg. Alene er joints en luksus som jeg må vente lidt med

Ryger så godt som aldrig bong med andre mere. En enkelt gang for nogle måneder siden, ellers er det joints, joints og atter joints der bliver røget

Enten hjemme hos en ven, hos mig, udenfor eller lign.

Go ryger til alle, tror jeg vil ryge en joint nu

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Under min hat!
Der Mann skrev:
Sjoko skrev:
Minimal skrev:

det må du vel selv om..

Jeg tænkte nu mere på, om det var et seriøst svar, eller om det vare noget mundgas..

:)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Sjoko skrev:
Der Mann skrev:
Sjoko skrev:
Minimal skrev:

det må du vel selv om..

Jeg tænkte nu mere på, om det var et seriøst svar, eller om det vare noget mundgas..

:)

Måske lød det lidt overdrevet, men meningen er seriøs nok. Ryger meget sjældent hash, men har flere gange brugt det for at falde i søvn på en flerdages triptur, når jeg er kommet lige lovlig langt væk fra realiteten. Et godt råd er bare, at det er en dårlig idé, hvis man er i tvivl, om man nu også kan falde i søvn, for holder man sig vågen, bliver man bare mere påvirket.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er måske mere hensigtsmæssigt at tage et par sovepiller, frem for at ryge hash, hvis man gerne vil ned fra et trip. Hash kan nemt give nogle ubehagelige eftervirkninger hos nogle - specielt, hvis man er godt kogt efter et døgn eller mere på stimulanser el. lign.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
Det er måske mere hensigtsmæssigt at tage et par sovepiller, frem for at ryge hash, hvis man gerne vil ned fra et trip. Hash kan nemt give nogle ubehagelige eftervirkninger hos nogle - specielt, hvis man er godt kogt efter et døgn eller mere på stimulanser el. lign.

:yeah:

Jeg kan også i denne forbindelse nævne, at cannabis for mig, nogle gange har været skyld i en dårligere tur ned efter et psykedelisk trip. Det har bare sat gang i trippet igen - men nogle gange har det virket.

Så det er altså lidt forskelligt, og derfor vil jeg ikke anbefale (udfra egne erfaringer) at bruge cannabis til at komme ned fra et trip på psykedelika!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: På flugt
Foretrækker med venner, men det er også
nice nogen gange at ryge alene. Kommer tit an
på hvilket humør man er i.
Musik, film og frådelse er et must!!!

Men jeg nyder især at ryge forskellige
steder. Det kan være stenern at sidde på
det samme værelse med de samme
mennesker, gang på gang...

Nye mennesker og nye steder er dejligt :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure skrev:

Ja, helt enig. Men sovepiller er sjældent lige ved hånden. Så jeg bruger i hvert fald hash, hvis jeg er sikker på, at jeg falder hen, når jeg ligger mig med lukkede øjne. Det er klart nok, at ens påvirkelse/trip bliver forstærket, hvis man bare blander hash oven i. Så det er kun noget, som man evt. bør gøre i de tilfælde, hvor man ikke har godt af at være vågen længere, og man er rigtig udkørt. For selvom det kan gøre det hele mere vanvittigt, så kan det også være en nødhjælp, hvis man kun lige mangler noget afslappende for at kunne falde i søvn.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
hmm lidt trixy question... der er så mange gode settings at ryge i, hvilken en jeg fortrækker mest ved jeg nu ikke helt. men jeg kan da lave en lille liste over nogle af favoritterne:

oppe på et tag en solskins dag, med transportabel musik og et par gode venner er helt sikkert en vinder.

eller en lille kørertur rundt omkring med en lille bønne, også altid hyggeligt.

på stranden og i skoven er også nice, lige meget hvilken årstid så har det bestemt sin charme. Intet som er være på eventyr ude i en stor skov midt om natten under en kæmpe snestorm, med et par joints og en thermokande med te.

oppe i gode klatretræer er oss spændende, især hvis man er rigtig skæv når man skal klatre ned igen.

i det hele taget synes jeg at det er med at forsøge at lave et lille eventyr ud af det for gøre det ekstra specielt, ikke fordi det ikke er dejligt at sidde inde på et hyggeligt værelse og tjumse den med noget dejligt musik og nogle rare mennesker. Synes bare alt for tit det er sådan det kommer til at gå ned, hvilket lidt er en skam.

men øh konklusionen må være at joints er dejlige, specielt sammen med folk man holder af. Og især hvis man laver en lille tur ud af det(eller hvis man er på kix eller mdma)

og især joints efter en hård arbejdsdag eller anden form for fysisk udfoldelse, er ritti gode. men øh hey nu stener jeg helt vildt og ved ikke helt hvad jeg skriver længere.

men øh ha det dejligt mennesker inde på psy.dk, pas på jer selv og keep it real wush!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Alene er helt klart at fortrække ! Men ryger da osse hvis der er nogen eller jeg er et sted hvor jeg kan ryge !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]