Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Prøvede til min store fortrydelse hash for første gang igår i anledning af årsskiftet - umiddelbart var min oplevelse med stoffet meget positiv men efter godt 10-15 minutter fik jeg pludselig en kraftig hjertebanken og kvalme hvilket jeg kan forstå umiddelbart er meget almindelig i forbindelse med rusen.

Efter at have været ude på toilettet og brække mig et par gange gik jeg i seng da jeg mildest taget havde det rigtig ringe - da jeg vågnede op i morges - godt 10 timer efter jeg havde røget var kvalmen og rusen gået væk men min hjertebanken var der stadig - nu over 12 timer senere har jeg stadig en puls på over 120 og kraftig hjertebanken - kan ikke sove eller koncentrere mig om noget fordi hjertet bare banker derudaf.

umiddelbart kunne jeg forstå på de andre der har prøvet hash en del gange at det var normalt at have hjertebanken mens rusen varede men ingen af de andre havde prøvet at hjertebanken vedblev over 12 timer efter de havde røget - sidder derfor nu og begynder efterhånden at overveje om det noget jeg skal gå til læge med eller om det bare nogle gange sker at hjertebanken varer ved i over en dag - ville derfor høre om der var nogen herinde der havde haft erfaringer med at have kraftig og konstant hjertebanken mere end 12 timer efter de havde røget.

sort.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Tror du kører din egen puls op, bare slap af, og lad være med bevist at mærke efter den, se en film eller hør noget afslappet musik, så er jeg sikker på at den nok skal falde til ro.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg har også døjet med noget hjertebanken på hash, og også generelle hjertebanke problemer. Jeg tog også til lægen med det, men der var intet galt. Og en aften efter en druktur hvor jeg havde følt det hele dagen, tog jeg til vagtlægen en aften, da jeg var for paranoid omkring det.
Det kan være angst der er fysisk manifesteret, og sådan noget går altid i de livsvigtige organer, så man tror man dør hvert øjeblik det skulle være.
Jeg tror også som BisMann, at du kører dig selv op. Bare slap og vid at det nok er stille og roligt. Var der for alvor noget galt ville du ikke være i tvivl.
Men selvfølgelig. Det er gratis at gå til lægen, og du kan få det tjekket, og du vil nok blive beroliget af det. Så det er ikke en dum idé. Det hjalp mig at gøre det.

Titel:
Junior medlem

tror i har ret - prøver at tage et smut i biografen eller noget i stedet

takker for jeres svar

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Havde nogenlunde samme problem, bare med høj og irriterende hjertabanken under rusen, men efter lidt tid så ignorerede jeg det og det forsvandt. Men jeg blev lidt bekymret under rusen over den unormale banken. Men den store fokus på problemet gør det absolut kun værre

Som de andre skriver, ignorer og lav noget andet, så forsvinder det

Titel:
Junior medlem

Xp3rt skrev:
Havde nogenlunde samme problem, bare med høj og irriterende hjertabanken under rusen, men efter lidt tid så ignorerede jeg det og det forsvandt. Men jeg blev lidt bekymret under rusen over den unormale banken. Men den store fokus på problemet gør det absolut kun værre

Ja i har sikkert ret men hvis det ikke forsvinder så besøg lægen og vær ærlig- det er tros alt kun hash - det kan de fleste læger godt aceptere - de siger højest at du er lidt dum..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Citat:
Prøvede til min store fortrydelse hash for første gang igår i anledning af årsskiftet - umiddelbart var min oplevelse med stoffet meget positiv men efter godt 10-15 minutter fik jeg pludselig en kraftig hjertebanken og kvalme

Nu kan jeg ikke lade vær med at overveje hvor meget alkohol du havde indtaget, inden du indtog hashen? Hvis man er godt beruset, får man det ofte meget dårligt... Det gør jeg i hvert fald..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
55F skrev:
Xp3rt skrev:

Ja i har sikkert ret men hvis det ikke forsvinder så besøg lægen og vær ærlig- det er tros alt kun hash - det kan de fleste læger godt aceptere - de siger højest at du er lidt dum..

Ja selvfølgelig, men efter at have fokus på hvornår og hvordan det skete, fandt jeg hurtigt ud af at det holdt op når rusen klingede af, og der var ingenting at mærke hvis jeg havde andet i tankerne, f.eks. var optaget af en film eller lign.

Ligeså snart jeg vendte opmærksomheden mod hjertet, begyndte det at banke igen.
Nu har jeg røget 200+ joints siden dengang, og har aldrig haft problemet siden. Kan dog sagtens fremprovokere en ordentlig omgang hjertebanken

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]