Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 06:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Skive, Danmark
Jeg kan huske noget med nogen der snakkede lidt løst om at begynde at plante hamp rundt omkring i landet, så man havde lidt ryger lige meget hvor man tog hen...

Den ide kan jeg lide en del mere, end den med at gå op foran den lokale panser-fabrik og ryge - men holder den?

Kan hamp overleve i det fri i det danske klima? - altså opnå blomstring, og smide frø der kan vokse op næste år af sig selv?

Ret mig hvis jeg tager fejl: Hamp planten er en form for ukrudts plante, og er nogenlunde hårdfør (undtagen når man selv prøver at dyrke den Billede )

Jeg kan huske et program jeg så på Discovery i sin tid, med at før at de latterlige Amerikanere fik bannet den dejlige plante, der voksede den frit flere steder i landet (USA) og var ret svær at få bugt med.

Hvis planten kan overleve i vores klima (det bliver nok bedre med årene - drivhus effekten), hvad så med at gøre at halvhjertet forsøg på at få oprettet en naturlig hamp-bestand?

...Eller er det mig der tåger fordi det er mere end 12 timer siden jeg sidst har røget?

Ideer? kommentarer? Verbale smæk?

~Wiruz, The Digital Hippie

Lad os endelig komme igang med at smide frø ud. Er der nogen der vil organisere det og hvem har mange veltilpassede og godt ydende frø?

Junior medlem

Andre der er med på ideen?

Gad vide om det ville have nogle konsekvenser for det danske øko-system at sætte hampen ud i naturen? (man kender jo historierne fra Australien, hvor de stadig i dag kæmper med at få bekæmpet de kaniner og mus som bosætterne havde med.)

Nogen der har en speciel egnet plante?

Lad os få noget respons - det er vel snart tid til at gå i gang

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Jeg er klart med på idéen....
Vi skal dog have gang i noget snak om emnet, f.eks. kunne folk fra Kbh. oplyse os om der findes gode akklimatiserede frø på Staden?

Garvede growers der ligger inde med nogle "beans" er også velkomne til at kommer med deres mening....

------------------
-YES I-

Dedikeret medlem

akklamatiserede frø ...

problemet med hamp ligesom med alt levende er at de tilpasser sig klimaet og omgivelserne. hamp vil hvis den vokser i danmark frit, miste sin potens og langsomt blive til industri-hamp, derfor duer det ikke med nogle frø der er dyrket gennem langtid i DK udendørs... men det virker fint med nye frø fra hamp dyrket i varmere klima. eller bare indendørs....

man forædler jo heller ikke planter udendørs?
man bruger HID og HPS.....

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= HAMP GUIDEN KOMMER SNART... =-
www.smurf3000.com

Måske smurf, men personligt har jeg i masser af år dyrket de samme frø udendørs i dk og jeg bliver stadig dejlig "lang" når jeg ryger det. Mon ikke der skal gå mange mange år før potensen ryger(ligesom hos(nogle) mænd*S*). Selvfølgeligt skal der nyt blod til ind imellem. Ligesom de farlige fremmede der indvaderer dk i disse år. De vil med tiden sørge for at vi ikke avler os selv helt tilbage til stenalderen.

Næææ, lad os komme igang. Personligt kunne jeg hurtigt komme i besiddelse af masser af frø.

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
jeg er med jeg smider frø overalt i odense hehe det bliver fedt!!!.

Den eneste grund til at jeres pot langsomt mister styrken er fordi de bliver indavlet der kommer jo ikke nyt blod til så det er søster+bror i en uendelighed og det giver svagere planter

Svamp & Hamp Billede

Tæppebomber først i april hele sydkøbenhavn med gode veltilpassede, højtydende og superpotente hampfrø!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg syntes helt klart om iden og jeg deler da glædeligt ud af de få frø jeg har til venner der vil dyrke udendørs. Når en plante sættes ud er det klart den vil være med til at holde bestanden oppe ! Jeg gør allerede hvad jeg kan men jeg tror altså at for at idden skal virke skal man sørge for at finde gode steder at smide de frø. Man skal f.eks ikke vælge stder hvor der er græsslåning ! men bare sig til hvis i har nogle frø der skal spredes langs gudenåen eller ved Ejer bavnehøj og yding skovhøj ! der er masser af vilde arealer der kunne gro pæne planter på !

------------------
Støt fri hash !

Junior medlem

OK!!!

hvis i er tændte på ideen, så snakker jge lige med et par folk, så har vi måske en hjemmeside til at styre det fra... (da det ikke er godkendt endnu, vil jeg ikke sige hvilken)

Vi skal bruge et navn til vores "mission" noget ala - "Operation Overgrow" - men der er allerede brugt til en hjemmeside - nogen der har en original ide?

Junior medlem

Hvad med denne teori:

De planter der langsomt mister deres potens, bliver "reddet" af at nye kraftigere planter bliver plantet ud hvert år (når der er nok til naturlig bestøvning) ?....

Er der virkelig ikke andre der er med på den? eller som bare har nogle kommentarer?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Smurf har ret.Hvis de ikke bliver bagkrydset tilbage,med nogle potente arter,en gang i mellem,vil det blive til industri hamp efterhånden,no shit.
Men jeg ka godt lide ideen.
Gonzo

Junior medlem

Øhm - så slog det mig lige - hvis planten i det fri mister sin potens, hvordan har man så fået ryger til at starte med? ... da voksede de jo alle fri???

Er det på grund af manglende sollys at planterne ikke bliver så potente her i DK?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er godt at se at der stadig er nogen der husker min ide. Der er bare et problem, tror i ikke at hvis i laver en side om såning af hampfrø på landsplan at politiet ville blive en smule fortørnede? Det var blandt andet mit problem da jeg havde gennemtænkt ideen. Dengang kom jeg også til at tænke på om det danske økosystem kunne klare det, men jeg har siden fundet ud af at det sagtens kan bære det.

Ashoka

Junior medlem

Endelig dukker manden op af sit hul *G* - jeg mente nok det var herinde jeg læste om ideen til at starte med (jeg prøver ikke at tage credit for din ide) - Jo, panserne er jo et problem...

Men hvis vi fik spredt ideen om at nærmest smide om sig med frø når man er ude i naturen, så sker det nok helt af sig selv...

Det er jo snart ved at være tid til at plante ud....

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Gonzo:
Smurf har ret.Hvis de ikke bliver bagkrydset tilbage,med nogle potente arter,en gang i mellem,vil det blive til industri hamp efterhånden,no shit.
Men jeg ka godt lide ideen.
Gonzo
<HR></BLOCKQUOTE>

Du kan sagtens opretholde styrken i pot uden at krydse tilbage til "højpotente arter" det gælder bare om at sørge for at dine planter ikke bliver indavlede dvs. hvis du starter med at plante 10 frø og bruger de frø der kommer på de planter til at så næste år og gør det samme året efter osv. så vil planterne efterhånden blive indavlede og dermed svagere ikke bare i virkning men også overfor sygdomme og vækst (det bliver tit nogle små forkrøblede planter), så lidt ret har du
men hvis du sår 10 forskellige frø ud vil der gå mange flere år får det problem opstår fordi der vil være mere variation i generne + hvis man nu byttede frø en gang i mellem så vil de blive mere blandede, det gælder bare om at starte med så stor en gen masse som muligt
klimaet har ikke den store betydning hvad angår thc indhold det styres mere af generne, selfølgelig har planter i syden en længere vækstperiode og der er tørre, men der findes planter som "G-13" som blomstre færdig på 6 uger det er 1 1/2 måned og som sparker så vildt røv og der er "mighty mite" som er færdig på tre måneder fra frø til høst så er der "Romulan" som efter beskrivelserne stort set ikke kan angribes af skimmel, hvis man kombinere de egenskaber med hinanden så tror jeg vi har en meget god kandidat til en udendørs plante til det danske klima, og den vil blive ved med at sparke røv selv om den var dyrket i 40 år, de gælder bare om at have flere sorter der passer til klimaet.

Svamp & Hamp Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

[QUOTE]Originally posted by Wiruz:
[B]Endelig dukker manden op af sit hul *G* - jeg mente nok det var herinde jeg læste om ideen til at starte med (jeg prøver ikke at tage credit for din ide) - Jo, panserne er jo et problem...

Hvad fanden kan politiet gøre !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja, hvad kan panserne egentligt gøre? Man skal vel fanges lige når man er i gang med at så, for det vel ikke ulovligt at opmagnisere hampfrø. Jeg vil lige prøve at spørge min "juridiske rådgiver" (en af mine gangkammerater der læser jura.. hehe) om det er direkte ulovligt at opfordre folk til at så hamp over hele landet. Jeg lider af pansofobi..
Sativa.. det er meget fint med de der strains, men hele ideens grundlag var i sin tid at folk bare skulle sende deres "bagseeds" til bestemte adresser i dk hvorfra de siden skulle spredes. Jeg ville nødigt sprede nogle sorter der koster op mod 600kr for ti frø, tilfældigt rundt omkring i landet.
Hvis man nu spredte en meget stor mængde potfrø ud over det ganske land, ville der så ikke efter en vis årrække blive tyndet ud i de uholdbare sorter og kun være klimatiserede tilbage? Ren darwinisme..

Ashoka

Medlem

@Ashoka de frø jeg snakkede om som kostede penge var nogle jeg ville købe for at forædle dem, det har hele tiden været meningen at det bare skulle være pot frø der skulle spredes, og derved for man heller ikke noget problem med indavl fordi genmassen derved også vil blive stor, men vis jeg vil sprede frø til 600 kr er det vel min sag.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
iden her er gammel og vel debateret (hvor belv den af.jeg kunne huske ethnoplanet gav frø med når folk bestilte,men ellers skulle der jo laves flere steder i landet hvor folk sendte frø til og så der fra sendte dem videre ud i landet og så dem der fik de frø,dyrkket nogle planter og tog de frø de selv skulle bruge og sendte resten tilbage igen,på den måde kunne vi lyn hurtigt efter nogle år lave en lille bestan.ellers vad blev der er svaret på om hamp selv kunne overleve i dansk klima

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]