Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg indtog for første gang LSA i lørdags i form af 10g Morning glory, ca. 300 frø. (100 vejede 3,2g) fra kl. 11:15 til kl. 18, samt en for os unormal mængde hash, pot og skunk

Helt fint trip, men i går røg vi så noget hjemmedyrket skunk, og jeg begyndte at få OEVs igen. Farver på væggene og generelt visuals meget lig dem dagen før, bare ikke så kraftige, og ikke så meget rykken rundt på tingene

Når jeg gik under lys, f.eks. en lampe, fik jeg en halvmåneformet visual, hvid og lysende hængende nederst i mit synsfelt. Den forsvandt når jeg går videre

Er det normalt at der er eftervirkninger på LSA?

Titel:
Dedikeret medlem

Det er i hvert fald ikke unormalt i sammenhæng med andre psykedeliske stoffer, som frembringer visuals (svampe, LSD...), så umiddelbart synes jeg, det lyder helt normalt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OK det håber jeg :)

Der er heller ikke så meget nu udover lidt aura'er ved lys, og når jeg kigger på den lyse himmel.

Heller ikke noget jeg er bekymret for, det sætter da lidt farver på skunkrusen ;)

Venter og ser

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg har selv oplevet noget lignende med HBWR frø, dog ikke nært så kraftigt. Det burde gå over efter et par dage.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Har oplevet noget tilsvarene på 7,5 g morning glory, og en abnorm mængde thc. Det forsvandt i løbet af dagen derpå, men jeg fandt det meget underholdene :lol: . Tror det er helt normalt :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ganske normalt at opleve i forbindelse med psykedelika. Flashbacks hedder det. Især kendt ved psilocybinholdige svampe. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Kjær skrev:
Ganske normalt at opleve i forbindelse med psykedelika. Flashbacks hedder det. Især kendt ved psilocybinholdige svampe. :)

Undskyld OT, men kan man også få flashbacks fra MDMA/kix trip ? :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sufix skrev:
Kjær skrev:

Det skulle jeg da mene. Dog uden nogen form for dokumentation. ;)

Men nu er MDMA jo heller ikke det vildeste psykedelika men også en stimulans samtidig? Eller er jeg bare helt gal på den her?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kjær skrev:
Sufix skrev:
Kjær skrev:

Men nu er MDMA jo heller ikke det vildeste psykedelika men også en stimulans samtidig? Eller er jeg bare helt gal på den her?

Jo det er en stimulans, men en af mine venner har bare snakket om at han havde flashback fra kix.. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sufix skrev:
Kjær skrev:
Sufix skrev:
Kjær skrev:

Jo det er en stimulans, men en af mine venner har bare snakket om at han havde flashback fra kix.. :)

Så er der vel sikkert noget om snakken. ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kjær skrev:
Sufix skrev:
Kjær skrev:
Sufix skrev:
Kjær skrev:

Så er der vel sikkert noget om snakken. ;)

:yeah: - men, syns det lød lidt underligt :D, men har hørt det fra et par stykker efterhånden.. Så det skal nok passe :).

Sorry OT guys :).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Flashbacks ved jeg nu ikke, om man vil kalde det. Flashbacks er pludselige 'tilbagefald' ind i den psykedeliske tilstand, langt efter trippet er overstået. 'Eftervirkninger' vil nok være mere korrekt, eller HPPD(Hallucinogen Persisting Perception Disorder). Det kan dog diskuteres om termet HPPD ikke også er lidt for meget af det gode. Eftervirkninger... ja

Og Xp3rt - du er ikke alene :) Jeg nyder dem egentlig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Ja, flashbacks er en tilbagekommende (ofte negativ) virkning af et stof man har taget. Flashbacks forekommer oftest når folk har haft en psykose (jeg har fx en ven der ofte får hash-psykose flashbacks), og flashbacks vare normalt ikke så lang tid..
Det andet kan bare være en alm. sammenvirkning af THC og resterne af LSA.. Jeg har også personligt taget HBWR frø flere gange, og syntes godt om dem.. men syntes ikke at virkningen var meget stærker når man fyrede en fed... Jeg sad på et tidspunkt med 3 joints i munden, og havde spist dobelt så meget som den maximale anbefalet dose af HBWR og sugede også noget bon osv.. men sys ikke der var regnbue effekter el. lig.

Men det var da altid godt med en ryger ;) hehe

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kjær: Ja jeg ville ikke lige kalde dem flashbacks, eftervirkninger var det mest beskrivende ord jeg lige kunne finde :)

Delysid: Det var heller ikke HWBR men Morning glory, og regnbue, ja, næsten ihvertfald. Overvejende blå, grønne, røde, lyse farver

shinsou: Ja min definition af flashbacks var også med ændring af den mentale tilstand, hvilket jeg ikke havde...
Jeg nyder dem også, men ville bare lige høre om det var normalt :)

Havde også eftervirkninger fra hawaii og cubensis i nogle uger når jeg røg tjald. Som om skunken giver lidt mere klarhed og farve?

Haha det var noget af en oplevelse at gå i mørket i går på en trafikeret vej, er du gal hvor var der mange visuals ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Kjær: Ja jeg ville ikke lige kalde dem flashbacks, eftervirkninger var det mest beskrivende ord jeg lige kunne finde :)

Ja, okay. Nu hvor jeg lige tænker lidt ekstra over det. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tågen
Jeg er ikke expert.
men så vidt jeg ved er flashback ikke på grund af rester af stoffet. det er simpelhen ens egen hjerne der fucker lidt op pga, at den oplevelse man har haft på et stof ikke er "normal".
fx. hvis man ser en blive kørt ned så hjernen splatter ud over en. vil man sikkert ha pænt syge flashback, og det er jo ikke fordi man har taget noget.

Det i snakker om kan man ikke kalde flashback, men ligesom alkohol kan man være påvirket dagen efter hvis man har indtaget nok.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

cannabis skrev:
Jeg er ikke expert.
men så vidt jeg ved er flashback ikke på grund af rester af stoffet. det er simpelhen ens egen hjerne der fucker lidt op pga, at den oplevelse man har haft på et stof ikke er "normal".
fx. hvis man ser en blive kørt ned så hjernen splatter ud over en. vil man sikkert ha pænt syge flashback, og det er jo ikke fordi man har taget noget.

Det i snakker om kan man ikke kalde flashback, men ligesom alkohol kan man være påvirket dagen efter hvis man har indtaget nok.

Det mener jeg er rigtig nok. Det er noget, der sætter sig i underbevidstheden, vil jeg tro. Men som du er jeg heller ikke ekspert på området. :)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg føler mig lige kaldet til at få flashback-definitionen på plads:

Flashbacks kan opstå når man har haft en kraftig følelsesmæssig oplevelse, hvad end den har været positiv eller negativ. Det kan skyldes man har indtaget et stof, men det kan lige så godt skyldes at man fx. har deltaget i en krig og set en kammerat blive slået ihjel, eller har haft en intens seksuel oplevelse.

Følelserne kan så dukke op i bevidstheden igen i tiden efter oplevelsen. Hvis det har skyldtes et stof har det intet med rester af stoffet i kroppen at gøre. Det er simpelthen en normal psykisk eftervirkning af en intens oplevelse.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hænger ud på hjørnet?
Sufix skrev:
Kjær skrev:

Jeps, du kan sagtens få flashbacks på mdma/kex..
En af mine kammerater havde sat i sin rus af stesolider, mdma og hash og sad og fik den mest mærklige hallu, En blondine.
Han så hende 3 dage efter, selvom han havde fået antideprisiv medicin.
Fordi han var ved at blive skør i hovedet
:twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
-Cazper skrev:

Jeps, du kan sagtens få flashbacks på mdma/kex..
En af mine kammerater havde sat i sin rus af stesolider, mdma og hash og sad og fik den mest mærklige hallu, En blondine.
Han så hende 3 dage efter, selvom han havde fået antideprisiv medicin.
Fordi han var ved at blive skør i hovedet
:twisted:

Nu har jeg osse spist min del af mdma'en, og jeg vil da sige at det er dirkte dumt at kombinere nervemedicin og mdma, generelt er det en latterlig ide, at kombinere benzodiazepiner med stimulanser/halucinogener, syntes osse at det lyder noget skummelt at han ryger på antidepressanter så hurtigt efter et trip, undskyld jeg siger det her, for det falder nok ikke i god jord herinde, men jeg tror squ at du er fuld af pis mand. Hvis man er ved at blive skør i skalden ryger man enten til psykiater eller psykolog, og jeg må squ indrømme, at det er en af de eneste gange, jeg har hørt at man medicinerer en person så hurtigt, idet at man jo godt ved, at det kan gå væk af sig selv ikke.

Håber ikke at det var for meget offtopic, ligeledes var det ikke for at tilsvine nogle overhovdet, jeg føler bare, at det er min ret ikke at stole blindt på alle.

Men tilbage til topic.

Flashbacks kan være meget fede, de kan også være et rent mareridt, hvis man har flashbacks i for lang tid ad gangen, ville jeg nok foreslå folk at gå til læge, men det jeg selv gør er, at ryge en fed på de ikke så slemme og æde 5-htp med de meget slemme. Nu kommer det nok fra folk, at 5-htp, bare er en precursor for serotonin, men det virker på mine flashbacks, dog er det ikke noget jeg vil tilråde folk at gøre, jeg er ikke læge, så jeg syntes ikke at det er fair, at jeg eksperimenterer med andres kroppe, min egen er ok, det er jo mit ansvar.

Se den der

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]