Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 09:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
jeg skal til at dyrke lidt til sommer (har fået lov til at dyrke af moar [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] ) men jeg vil gerne have noget ordentlig skunk el. lign. men vi har kun en altan at dyrke på, det plejer at lykkedes for min mor at have dem i en højde af omkring 1,25m (gammel dansk sort, tilpasset klimaet) men jeg ville som sagt gerne have nogle gode planter. Vil gerne vide hvordan jeg undgår at de vokser 2.5-4m op i luften, uden at det betyder ALT for meget for mig udbytte...? nogen gode råd?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Faktisk kan det at gøre dem lavere FORHØJE dit udbytte.

Hvis du klipper det midterste topskud over mens planten vegeterer (den første groperiode), så splitter den sig i to. Dette gør den lavere, og betyder at den producerer flere og mere kompakte topskud.

Håber det hjalp!

Peace,
Tias.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
hvor lang inde i væksten skal de klippes? 2 uger efter de er kommet op af jorden, en mnd. eller hvad?
@Tias: tak for svaret [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Kom lige til at tænke på denne tråd da jeg sad og læste på overgrow. Tjek denne link for noget "Tiedown-scrog-agtigt"
http://www.overgrow.com/edge/showthread.php?threadid=66363&pagenumber=1

Bemærk planten til venstre er nippet i toppen - den til højre er ikke.
Overvej for resten også udendørs SCROG på din altan. Læste på en tysk side, at det er en mulighed. Det vil også være vanskeligere at genkende planten, når der bare står en bunke topskud i en plan flade - ingen høje planter og ikke nogen synlige fingerblade.

HOV! Planten til venstre er ikke bare nippet, men FIM'et, Det er noget med at beholde 10% af det skud, man ville have nippet helt af. Denne teknik giver flere forgreninger end den traditionelle. Se her http://www.overgrow.com/faq/browse.php?qa=768

Nietzsche

[ 21 Januar 2002: Besked ændret af: Nietzsche ]

Medlem

Det her ser også ud til at gå i retning af korte planter. http://www.overgrow.com/edge/showthread.php?s=&threadid=82944&highlight=supercropping

Nietzsche

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]