Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej!

Jeg har et problem når jeg ser gyserfilm og er skæv.

Problemet er at jeg simpelthen ikke kan tage gyserfilm seriøst når jeg er skæv. Jeg får grineren på hver gang der sker noget uhyggeligt.

Jeg elsker normalt at noiatrippe. Og gør alt for at køre mig selv op.
For når jeg får noiaen på, så gir det adrenalin kick... og det forstærker rusen.

Derfor ville jeg gerne kunne blive skræmt.

Så jeg vil gerne ha nogle super gode råd til at skræmme livet af mig selv!

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det ville vel hjælpe at leve sig ind i filmen.. Måske at skrue lidt op for lyden og slukke lyset. Evt være sammen med en der bliver nemt forskrækket (selvom det måske forstærker grineflippet i stedet :P )

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvad så hvis du ser noget med Jim Carrey? Så må du da blive skræmt.

Anyway, så har jeg det præcis modsat, og det er sgu en fed følelse. Især fordi film overhovedet ikke skræmmer mig i lige tilstand.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Medlem

Jeg er lige blevet færdig med at flytte rundt på mit værelse og har sat min notebook til TV´et. "Settings" er perfekt.
Jeg har endda sat 2 lysstofrør op i loftet som lyser kratigt op, når der er høje lyde.

Men jeg må vente til i morgen, kan sgu ikke lige få fat på hash og film nu. :cry:
Jeg havde sgu ellers glædet mig til at "leve" mig ind i filmen og få noiaen på.

PS.
Jim Carrey er en nar! Han er ikke sjov. Og så er han mere umoden end de der små gangsta-pop-børn. Det må du da give mig ret i Fafler.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Shazam skrev:
PS.
Jim Carrey er en nar! Han er ikke sjov. Og så er han mere umoden end de der små gangsta-pop-børn. Det må du da give mig ret i Fafler.

Det var nu også ment som en joke.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Det lyder som om de "gyser" film du ser er for urealistiske eller platte.
Elsker selv at se en god gyser film.
Anskaf dig dem her og så se om du stadigvæk bare griner af dem..

Hostel
Texas Chainsaw Massacre
The Exorcism Of Emily Rose
House Of 1000 Corpses

Titel:
Junior medlem

Vil nu mere anbefale film som Event Horizon, In the Mouth of Madness, The Exorcist (ikke det Emily Rose pjat), The Descent ..jae, særligt de tre førstnævnte. Måske handler det heller ikke så meget om filmene, men mere din egen indstilling til dem. Hvis du sætter dig ned og siger "NU - skal jeg dælme se en rigtig uhyggelig film", så forventer du måske for meget af det hele, og kan derfor ikke tage det 'seriøst'.. dunno :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
En film jeg så for nylig som var megafed at se skæv var det her brødrende grimm eventyr - ka ik huske hva det hedder.

Den var ikke som sådn uhyggelig men havde bare en møgfed mystisk stemning over sig som var ret nice at leve sig ind i!

Ellers er den nye ametyville film også ret scary imo...!

Edit: Hovsa!! Det var jo ikke en forespørgsel om fede gysere :oops: , men råd om at 'blive skræmt'.... Hmm, prøv med en masse kaffe!?

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg vil nu ikke mene, det er off-topic at anbefale gysere. Jo bedre gyser desto mere skræmt bliver han jo, ikke sandt?

Først vil jeg lige have lov at være lidt negativ: Amytiville Horror er en virkelig elendig film, Texas Chainsaw Massacre er til grin og Hostel er ikke uhyggelig men bare klam.
Nok galde fra min side. Nu kan I jo så få lov at rakke mine anbefalinger ned ;-)

28 Days Later - bedste zombiefilm nogensinde. Rimelig uhyggelig, trykkende stemning.

Mulholland Drive - er ikke en gyser men har gyser-elementer. Har hele filmen igennem en meget trykkende stemning, hvilket for mig er det mest skumle indenfor gysergenren. I øvrigt tror jeg, den ville være pænt fed at se i skæv tilstand.

Den sjette sans - Jeg synes egentlig godt, man kan tale om en gyser her. I øvrigt helt genial film (men man bør holde sig fra ALLE Shyamalans øvrige film. Mage til lort...)

The Others - mere traditionel gyser - dog det meste af tiden i dagslys hvis jeg ikke husker galt. Har to af de mest effektive chok, jeg nogensinde har set.

Mine anbefalinger bærer nok meget præg af, at den uforløste utryghed for mig er det mest skræmmende i film. Det kan vel variere fra person til person, hvad man finder mest skræmmende, men hvis du ikke bliver skræmt af chokene i The Others, så har jeg ikke bedre bud. Men det kræver selvfølgelig, at du lever dig ind i filmen :-)

I øvrigt: Hvis det er adrenalinen, du går efter, så tror jeg altså også, det kan udløses af tæerkrummende pinlige situationer. Det mærkes i hvert fald som adrenalin. Hertil kan jeg anbefale The Office (den engelske serie - IKKE den elendige amerikanske). Det er helt fantastisk pinligt, når jeg er skæv.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg kender 100% det du snakker om. Hvis jeg ser film når jeg er skæv skal det være en virkelig god film for at jeg kan tage den seriøst. Dette gælder byde gysere og alle andre genrer. Det er som om man ser lige igennem plottet i filmen eller hvad man nu skal sige. Skuespillet skal også være meget godt for at man kan tage det seriøst. Jeg oplever tit når jeg er skæv at sidde og skraldgrine af en film, selvom den egentlig burde være gravalvorlig.

Jeg ved ikke om det også forholder sig sådan for dig. Men for mig handler det blot om filmens kvalitet. Hvis det er en virkelig god film kan jeg godt tage den seriøst og nyde den. Jeg ser ikke så mange gysere, så jeg kan ikke lige anbefale så mange. "IT" den første del måske? Den har jeg ihvertfald altid syntes var ret spooky. En sand klassiker må man sige :)

Held og lykke med at blive skræmt fra vid og sans.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kender det selv. Når man er skæv kan man virkelig ikke tage de fleste gyserfilm alvorligt. Men selv i ædru tilstand, kan jeg finde på at grine af gysere.

Jeg husker engang, hvor jeg var i biografen med en kammerat og se The Ring. Vi skreg af grin op til flere gange i filmen, hvor andre bare sad og var gravalvorlige. Folk blev vist lidt sure, da alle andre foruden os var helt stille. Men vi kunne seriøst ikke gøre for vores grineflip - den film var komplet latterlig!

Titel:
Medlem

Tak for svarende!
Nu kommer eMule på overarbejde de næste par døgn. (Har lige fået Høj ID)

Men jeg er da glad for at høre, at jeg ikke er den eneste som har svært ved at tage en gyser seriøst. (når man er skæv :wink: )

Anyways... Jeg fik endelig hentet Doom Classic. Og det er fucking noiaen!
(og 1.000 gange bedre en Doom 3)

Og så kan jeg klart anbefale en god Death Match mod vennerne.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Selvom du søger gysere du kan blive bange af, vil jeg nu alligevel bidrage med en gyser du IKKE kan blive bange af!

"Cabin Fever", nogle teenagere lejer et hus og deres venner begynder at rådne op og brække sig udover hinanden med deres indvolde, når man først er blevet brækket på får man selv sygdommen.
Filmens højdepunkt er da de sidder 5 udenfor ved et bål, og der kommer en dreng forbi, udaf _INGENTING_. "Hello, can i join you?" "NO! go away" siger de i kor "Hmm okay, then i will smoke this bag of pot with myself...."
"Allright come back!!"

:D:D:D jeg "roflede"... nu har jeg desværre fortalt hele handlingen, men imo er den alligevel værd at se.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ZlazkeDågge skrev:
Selvom du søger gysere du kan blive bange af, vil jeg nu alligevel bidrage med en gyser du IKKE kan blive bange af!

"Cabin Fever", nogle teenagere lejer et hus og deres venner begynder at rådne op og brække sig udover hinanden med deres indvolde, når man først er blevet brækket på får man selv sygdommen.
Filmens højdepunkt er da de sidder 5 udenfor ved et bål, og der kommer en dreng forbi, udaf _INGENTING_. "Hello, can i join you?" "NO! go away" siger de i kor "Hmm okay, then i will smoke this bag of pot with myself...."
"Allright come back!!"

:D:D:D jeg "roflede"... nu har jeg desværre fortalt hele handlingen, men imo er den alligevel værd at se.

Tak for det! Du har lige givet mig navnet på en film, som flere af mine kammerater har anbefalet mig. Ingen af dem kunne huske navnet. :?

Titel:
Medlem

"Cabin fever" Den lyder grineren. Så den skal sgu da osse hentes!

Takker! :D

Selv om det er en smule off topic, så fortsæt endelig!
Savner nye film!

Filmen "Evil Aliens" er lidt speciel (splat, aliens, døde køer og en gay).
Men når man har set den. Så forstår man bedre min signatur :lol:
Starten af filmen er det klammeste og mest perverse, jeg set i hele mit liv.
Derfor får den 4/5* LOL

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lige rundt om hjørnet
så saw 2 i biografen efter omkring 3 gram på bong, det var blæst! har stadig flashbacks, og sover af lort til p.g.a mareridt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Saw !! bliver ikke selv skræmt, men prøv at se den :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvem vover at nævne "Hostel" som en uhyggelig film? :D

For mig virkede Doom 3 en mørk nat med headset og voldsom volume meget godt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
DR-D skrev:
Hvem vover at nævne "Hostel" som en uhyggelig film? :D

For mig virkede Doom 3 en mørk nat med headset og voldsom volume meget godt.

DET VAR MIG! , men vil godt rette det, uhyggelig kan vi godt sige den ikke er, men den er det jeg kalder for en "led" film;P , synes den er alt for fed og den går under horror!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
ZlazkeDågge skrev:

"Allright come back!!"

Jeg kan også huske at jeg havde gejlet mig selv helt vildt op til, at blive skræmt fra sans og samling, for jeg kunne huske at reklamen var ret spooky. Og aldrig har jeg grinet så forfærdeligt meget gennem en gyserfilm. Det var værre end excorsisten. Jeg var ikke påvirket nogle af gangene...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]