Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa!

Er der nogen som har erfaring med blanding af forskellige urter, for at få en extra behagelig oplevelse?

Jeg har lige bestilt:
Kratom
Skullcap
Kanna
Kava Kava
Catmint

Nogle af urterne skulle vist være gode at tage sammen med alcohol eller hash..... hvad siger i?

Jeg har ikke selv prøvet nogle af disse urter før, men synes at de lyder rigtig spændende.... er der andet der kan anbefales?

Jeg har en del erfaring med diverse stoffer fra mine yngrer dage, men er ikke så glad for det syntetiske mere, der sker dog en smutter engang i mellem, og håber at det vil ændre sig når jeg får prøvet nogle af guds gaver til mennesket :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Kratom er det eneste jeg har fået en rigtig fin effekt ud af, 5g blade eller ½-1g 5x ekstrakt. Sammen med noget sofarøg og en god film, så skal du nok få en god stener, pas på at du ikke falder i søvn :)

Kanna er også fint nok, men duer ikke sammen med hash, du bliver helt normal :)
Bruger det nogengange som nødstop-knap, så jeg kan ryge selvom jeg skal noget hvor jeg skal være clean. Clearer hukommelsen og du tåger ikke rundt

De andre har jeg ikke erfaring med, hovedsageligt fordi der ikke skulle være den store effekt

Titel:
Junior medlem

Er lige kommet hjem fra arbejde, og fandt en seddel i postkassen hvor der står at pakken kan hentes på posthuset efter kl. 16 :D
Er der nogle af disse urter som man bør holde sig væk fra, hvis man skal tidligt op eller bare være lidt frisk dagen efter?

Jeg er vildt spændt på at prøve kratom, og har lyst til at prøve det i morgen (fredag) men jeg skal til julefrokost på lørdag, så jeg vil ikke gøre det hvis man er vildt smadret dagen efter!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
har ikke hørt noget om man er smadret dagen efter kratom

Titel:
Medlem

ved ikke om det er OT men synes også du skulle glæde dig til kava kava, hvis det er potent.
det giver en rar følelse i kroppen og man er rigtig glad synes jeg :)

Titel:
Junior medlem

Hvad betyder det egentlig hvis det er 30% Det er vel ikke det samme som 30:1?
Jeg har nemlig fået en pose hvor der står: DRY EXTRACT PE 30%

Jeg har også fået en mail fra firmaet hvor varene er bestilt.... de skriver: We ask you not to exceed the daily dosage (200-400mg Kava 30% extract)
Kan det virkelig passe 2-400mg???

Titel:
Junior medlem

i går prøvede vi at lave te på 10g kratom fra maya, vi lod det trække små 10min. i en stempel kande, og delte det 2 personer....Vi kunne intet mærke, skal man også spise de smuldrede blade? eller skal man bare lade det trække noget længere tid???

Nå men da kratom ikke virkede prøvede vi at ryge en joint med ren skullcap og derefter en joint med catmint, da det heller ikke virkede, røg vi en masse bonghoveder med både Skullcap og catmint+ vi dryssede lidt 12:1 kanna extract oven på hovederne.... lad mig bare sige at det var meget lidt vi kunne mærke, og til sidst gad vi ikke ryge mere!

Tror hellere jeg må prøve det i te næste gang..... det kan i øvrigt heller ikke anbefales at ryge skullcap... det smagte af bål :badidea:

Jeg havde det i øvrigt også skidt her til morgen, var ude og brække mig 10min efter jeg var vågnet, men er da ved at få det bedre, jeg ved ikke om det har noget med de urter at gøre, men jeg havde ikke intaget andet, kun et par få øl!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Master_Blaster skrev:
Hejsa!

Er der nogen som har erfaring med blanding af forskellige urter, for at få en extra behagelig oplevelse?

Jeg har lige bestilt:
Kratom
Skullcap
Kanna
Kava Kava
Catmint

Nogle af urterne skulle vist være gode at tage sammen med alcohol eller hash..... hvad siger i?

Jeg har ikke selv prøvet nogle af disse urter før, men synes at de lyder rigtig spændende.... er der andet der kan anbefales?

Jeg har en del erfaring med diverse stoffer fra mine yngrer dage, men er ikke så glad for det syntetiske mere, der sker dog en smutter engang i mellem, og håber at det vil ændre sig når jeg får prøvet nogle af guds gaver til mennesket :wink:

Kava Kava og Kratom, er en intressant bladning.. :)

Titel:
Junior medlem

Master_Blaster skrev:
Hvad betyder det egentlig hvis det er 30% Det er vel ikke det samme som 30:1?
Jeg har nemlig fået en pose hvor der står: DRY EXTRACT PE 30%

Jeg har også fået en mail fra firmaet hvor varene er bestilt.... de skriver: We ask you not to exceed the daily dosage (200-400mg Kava 30% extract)
Kan det virkelig passe 2-400mg???

Ingen der har et svar på dette?

Har prøvet at søge på det, men kan ikke finde nogle tråde hvor der bliver omtalt 30% kava

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
det skulle så vidt jeg kan forstå betyde at der er 30% aktivt stof. Kan ikke huske hvad det hedder i kava men ved i hvert fald at det kan være problematisk at overdosere, eller rettere at dosere dagligt over længere stykke tid.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Master_Blaster skrev:
i går prøvede vi at lave te på 10g kratom fra maya, vi lod det trække små 10min. i en stempel kande, og delte det 2 personer....Vi kunne intet mærke, skal man også spise de smuldrede blade? eller skal man bare lade det trække noget længere tid???

Kog bladende 15-30 min eller længere (evt. med lidt citron saft). Filtrer.
Kog bladende igen samme tid. Filtrer.
Kog dem evt en 3 gang hvis du gidder (plejer selv at nøjes med 2 gange).
Smid bladende ud.
Kog drikken ind til den mængde du har lyst til at drikke (nok omkring 1 deciliter).
Bland med sukker/honning, drik, skyld efter med appelsinjuice/saftevand/kaffe/vand.
Det er den metode jeg har bedst success med. At lade det trække 10 min i kogt vand er ikke nok til effektivt at trække de aktive stoffer ud.
God fornøjelse.

Ps. Prøv skullcapen i te, evt med lidt honning, da det kan være lidt bittert.
Plejer at være rart om aftenen inden sengetid.

Titel:
Junior medlem

Tak for svarene!

Har lige bestilt 15g kratom blade og 3g 15:1 extract!
extractet er vel ikke nødvendig og koge vel? går ud fra at det bliver opløst...right?

Angående skullcap så lavede vi te på 50g og lod det simre i 20min, delte det sammen med min kæreste, men vi kunne intet mærke! vi gjorde det samme med catmint og det gav heller ingen effekt.... ikke engang afslappet eller træt, og det var rimelig nedtur, da vi lige er stoppet med at ryge fede, efter at have gjort det hver dag i 1½år.... men nå vi har da holdt os fra den fede i en uge nu, men det har sgu været hårdt især for min kæreste, hun har det rimelig svært ved at sove og det er jo ikke så fedt når man skal tidligt op og på arbejde!

Nå ja kanna fik vi heller ikke en skid ud af selv om vi røg ½g 12:1 extract i en joint med catmint :evil:

Hvis der er nogen der kender en dosis på 30% kava må i meget gerne skrive det, for 2-400mg som maya skrev i en mail, virker absolut ikke!
men jeg tør heller ikke at eksperimentere for meget med det, da jeg har læst at for høje doser kan være skadeligt for leveren

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
nogle siger jo bare at kava kava kan du drikke til du sejner(staveplade) men du kan da bare øge dosisen med lidt og så se?. Det der undre mig er at jeres skullcap ikke virkede håber der er nogen der kan svare på hvorfor?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg plejede at tage 1 gram først af 30 % kava kava og senere så tog jeg gerne 1 gram til. det er dog en ganske subtil effekt , men ret behagelig især vis man er holdt op med at ryge hash....

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Citat:
extractet er vel ikke nødvendig og koge vel? går ud fra at det bliver opløst...right?

Nej du behøver ikke koge ekstraktet. Du koger bladende for at slippe for at skulle indtage mange gram blade, samt fordi de har en tendens til at give lidt uro i maven.

Utroligt at i ikke kunne mærke te af 50g skull cap. Plejer personligt kun at bruge et par gram til en kop, som trækker i 5-10 minutters tid, hvilket giver en svag men tydelig effekt.
Og kannaen burde også kunne mærkes tydeligt i de doser.
Har også før benyttet mig af mayas doser til kava, hvilket fungerede fint.
Men sådan er folk åbenbart forskellige.

Titel:
Junior medlem

spacey skrev:

Utroligt at i ikke kunne mærke te af 50g skull cap. Plejer personligt kun at bruge et par gram til en kop, som trækker i 5-10 minutters tid, hvilket giver en svag men tydelig effekt.
.

Et par gram :shock: Maya skriver at man skal bruge ca. 25g... og jeg går ud fra at det er til 1 person!

Men jeg tror ikke at jeg vil købe fra dem igen, da vi ikke har fået noget som helst ud af det vi købte... det må være noget u-potent lort de har, eller også er det bare os den er galt med... hvilket jeg ikke tror da jeg altid har været rimelig modtagelig over for alt.... bortset fra cola der skal jeg altid have lidt mere end andre, selvom det ikke er noget jeg har gjort jævnligt

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nord Sjælland
Kratom eller Kava Kava er godt mens man sider og ryger "påt". Jeg håber du får det sjovt.

Peace.

Titel:
Junior medlem

Der må sgu være noget galt med os!!!
For et par dage siden fik jeg en ny portion kratom ( 15g pulveriserede blade og 3g 15:1 extract)
I torsdags var der så en kammerat forbi og han købte 1g 15:1 extract af mig og ville prøve det samme aften hjemme ved sig selv, men vi ville vente til det blev fredag! Jeg snakkede med min ven igår og han havde lavet te på et ½g og var meget imponeret over effekten!

Da vi så skulle lave mad igår, gik jeg så småt igang med at lave kratom te, jeg startede med at putte 10g af det grønne i en gryde og tilsatte 1½ kop vand, lod det små koge i 25min og hældte derefter vandet fra, og tilsatte yderligere 1½ kop vand og lod det simre i 40min!
35min. efter vi havde spist drak vi vores te, og efter en halv time havde vi en meget svag effekt, og blev enige om at lave en ny kop med 0,3g extract hver!

Da vi stadig ikke havde fået mere virkning ca. 20 min. efter, lavede vi en potion mere med 0,8g...altså 0,4g til hver..... det eneste vi oplevede var at blive svagt afslappet.... ingen dejlig følelse i kroppen overhovedet!!! det hele var placebo!

Jeg fatter det simpelthen ikke... alle tråde jeg har læst om det er positve, og min kammy kunne sagtens mærke det.... er det os der er noget galt med??? det kan vel ikke passe at det kun virker på tom mave vel?

Og det er ikke fordi vi er hærdede med stoffer.. vi har røget fede i lang tid, men har taget en pause på et par uger nu, udover det har vi kun taget en streg en sjælden gang i mellem!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Det kunne være du havde for høje forventninger?? Mine erfaringer med kratom er at det ikke har nogen voldsom effekt alene. Det kan være dejligt afslappende, men jeg synes først det kommer til sin ret, når man kombinerer med en lille spliff. :wink:

bubbles

Titel:
Junior medlem

Tjaaa... men ville bare ikke mene at høje forventninger skulle gøre så meget, så man stort set slet ikke kan mærke det... vi har jo fået en forholdsvis stor dosis!

Vi kunne mærke en svag velbehag i kroppen efter den første kop, men det forsvandt faktisk efter anden kop, hvilket ikke giver nogen mening!

Men det kunne da godt være man skulle prøve at ryge en lille pind næste gang!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]