Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 09:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg er i den situation at jeg står med en mængde pot jeg har høstet, men desværre lidt for sent. Udover at en vis del af pot'en er mugnet, er effekten meget stenet - og jeg foretrækker klart den høje, filosofiske, lette rus.

Så vidt jeg har forstået, skyldes den stenede effekt primært et højt indhold af CBD i forhold til THC.

Jeg har også forstået det sådan, at det meste af CBD'en kan omdannes til THC ved at refluxe et ekstrakt (planlægger et butangas-ekstrakt) et par timer, opløst i IPA og tilsat en stærk syre.

Er det korrekt - og kan jeg dermed gøre virkningen mere høj og mindre stenet på den måde?

Da jeg ikke lige har skabene fyldt med laboratorie-grej, ville jeg høre, om det er muligt at gøre dette med alm. husholdningsting? (Åh nej, jeg håber ikke jeg lyder alt for n00b nu :wink: ). Kunne jeg fx. benytte en trykkoger til formålet, her bliver opløsningsmidlet jo forhindret i at fordampe væk, ligesom ved et reflux-setup?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Tror også bare du kan blande det op med lidt skunk.. Hvis det er den skunk agtige "high" du er ude efter ;). Men rusen vil stadig være lidt mere "stenet" end rent skunk selvfølgelig :).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Sufix skrev:
Tror også bare du kan blande det op med lidt skunk.. Hvis det er den skunk agtige "high" du er ude efter ;). Men rusen vil stadig være lidt mere "stenet" end rent skunk selvfølgelig :).
:roll:

og hvis du vil have en mere stenet rus, kan du blande heroin i.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
ZlazkeDågge skrev:
Sufix skrev:
:roll:

og hvis du vil have en mere stenet rus, kan du blande heroin i.

Haha hvor sjovt ? - Var et forsøg på at hjælpe ham.. Hvis jeg havde noget pot som jeg syns jeg blev for "stenet" skæv af ville jeg blande det op med til skunk for ikk at få en nær så "stenet" rus.. Hvis du syns det er en dårlig ide må du gerne agumentere hvorfor du ikke kan lide mit forslag ?.. :roll:

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Hey gutter, vil i ikke svare på mine konkrete spørgsmål istedet for det der gejl?

Møzzer,
Drupe

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
jeg har hørt man kan omdanne det til THC ved feks at smide noget vodka altså så rent som muligt på panden og så potten i og varme lige så stille og roligt op, ved ikk om det virker :?

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

*suk* :(

Dextrose, KenIshii, Dr. Phibes, osv., hvor er I når man har brug for jer?? :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg skulle til at smide et link til Erowid, da jeg indså at det bare beskrev den teknik du allerede selv beskrev :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Det kommer vel helt an på hvor mange af cannaboiderne/CDB man får trukket med ud med den metode du bruger....
Så vidt jeg har erfaret så ryger der ikke så mange CDB'er (eller ingen) med ud... Har brugt alm. termoflaskebhutanmetode og fået en god let nol!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Synes mit nol bliver sativa-agtigt når jeg trækker, ren clear high, mens det bliver sofarøg når det får lov til at ilte lidt

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Jeg skulle til at smide et link til Erowid, da jeg indså at det bare beskrev den teknik du allerede selv beskrev :)

Kom endelig med linket, jeg søger netop bekræftelse på om min idé (og det teoretiske grundlag for den) holder i praksis!

Nematoden & Xp3rt> Tak for svarene! Det lyder rigtig fedt, så behøver det måske slet ikke blive så kompliceret som jeg troede!

PS: Jeg spekulerer stadig over om man kan lave noget tilsvarende refluxing med en trykkoger, eller om det bare er en dødfødt idé fra én der kun har læst kemi på C-niveau :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]