Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: absinthe?
Insane psychedelia user!

Hvad er det for´en drik?? Har læst ppå erowid.orgg, men blev ikk´ meget klogere??

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Det er så pisse griner...jeg har selv brygget det en del gange og har kun gode erfaringer med det. Du blander fx. 20 g. malurt med 40 cl. spiritus (40% og opefter), så lader du det trække i 14 dage og hælder urterne fra: Ta-da...absinthen er klar til brug!

-Psyko [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Hmm hører vist ikke til under syntetiske? Anyway, absinth mindede mig om at være skæv men alligevel anderledes, det virkede lidt narkotisk (altså bedøvende, afslappende), men damn, den smag, føj da! Prøv at spørg web om smager, han kender den rigtigt godt *GG*

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Topic flyttet fra syntetiske.
Absinth bliver bedre hvis man også blander andre krydderier end malurt i; fennikel, anis, merian osv., samt noget sirup. Det burde være til at finde en opskrift på nettet. Helt fantastisk har jeg dog aldrig fået det til at smage... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] Men lidt lignende Gammel Dansk...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
hvor meget af det skal man drikke? Og hvor køber man malurt? og skal det være noget koncentrat halløj?

Junior medlem

Geografisk sted: Denmark
Absinthe, er det ikke de der grønne fis man kan købe i udlandet på 80-90%? Det mener jeg det er, men det kan selvfølgelig godt være at det bare hedder det samme...Det slår i hvert fald igennem. Smagen, den vil jeg ikke uddybe...Plejer ikke at smage på. Plejer bare at sætte ild til det (Ligesom med Sambucca) og så suger det op gennem et tyndt sugerør - jo tyndere, jo bedre!

Jeg ville også godt høre lidt mere om hvordan man laver det. Det lyder simpelt, men kan man bruge alm. malurt eller skal det være extrakt???

MVH
Piercer

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
malurt kan du købe ved soma/indra,ethnoplanet.
ellers kan du også saktens dyrkke det selv,
der er en have her i viborg hvor der plajer at være total meget af det

In our memories

@Dopestar...Eller du kan bide smagen i dig og bare bælle lortet, det virker fint for mig. Drak en gang en halv liter på tre kvarter...god dag fortov [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

-Psyko

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Hvorfor er det lige a absinthe er bedre end alm sprut?

Insane psychedelia user!

Planten malurt indeholder det aktive stof Thujone som meget minder om THC (det behøves jeg vel ikke forklare hvad er *GG*) både i kemisk struktur og i virkning......så det er psychedelisk alkohol...kan man vel kalde det, også har det en megahøj procent.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
@n_dk: tror at det efterhånden er lidt af en myte at absinth er så vildt. Den tilladte mængde thujon i absinth er i dag så lav, at man når at blive stangstiv før man overhovedet kan mærke thujonen, når man drikker absinth.
I gamle dage, dvs. dengang Oscar Wilde, Vincent van Gogh, Toulouse Lautrec og de andre eksperimenterende kunstnere indtog absinth, var thujonm-indholdet meget større, og der var vist også meget "hype" omkring det.
I dag er thujon-indholdet væsentligt lavere, men alkoholprocenten stadig høj, så¨absinth slår stadig hårdere end almindeligt sprut.
Tror at grunden til at der er så meget snak om absinth er, at man hører de vilde beretninger om drikken fra starten af 1900-tallet (f.eks. skulle der vist være en scene i "Moulin Rouge" hvor hovedpersonen bliver fucked på absinth) og så virker drikken mystisk og spændende.

Jeg har ikke selv smagt absinth, men har tænkt mig at prøve det på et eller andet tidspunkt. Beretningerne om en "psykedelisk alkoholrus" lyder spændende men også overdrevne, men jeg glæder mig da lidt.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
Hvor kan man købe malurt? jeg syns ikke at kunne finde det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Lad mig bare lige sige at udtræk af 20 gr. malurt i 14 dage er totalt overkill.. For det første, er det eneste man får ud af lade det trække så lang er at absolut alle bitterstofferne bliver udtrukket, hvilket gør absinthen totalt udrikkelig - efter min mening.
For det andet er behøver malurten kun at trække højst en uge før thujonen er udtrukket.
Forresten giver for store koncentrationer af thujon varige nyreskader og er måske kraftfremkaldende. Thujon minder om THC i kemisk opbygning, men i virkning mener jeg ikke at de kan sammelignes. THC og Salvinorin A minder også kemisk om hinanden, men virkningen skulle efter sigende være ret forskellig.
Distillation skulle være den bedste måde at lave rigtig absinth på, derved får man kun "det gode" med (thujon fordamper ved omkring de 80 grader c.) og ikke de forfærdeligt bitre stoffer (absinthin etc.). Det er jo desværre ulovligt at distillere, så det er umuligt at lave en rigtig absinth i Danmark..

Her er et link til en rigtig absinth opskrift:
http://www.erowid.org/chemicals/absinthe/absinthe_recipe1.shtml

In our memories

@Ashoka...Det håber jeg faneme ikke, så er jeg allerede godt på vej til at ta' billetten [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

-Psyko

Insane psychedelia user!

Hvad er en normal dosis malurt per person?? 30g. per flaske?? (til to personer..)

Altså man tag bare urten og lad dem ligge i noget sprit i ca 48timer og så til sætter man smag.. Right??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
@Psyko: Et moderat forbrug skader vel næppe meget, men thujon kan være rimeligt skrapt for nyrene. Det var vist lidt overkill af mig at nævne det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Bare lad være med at drikke ren malurt olie. Prøv at søg på nettet på "thujone renal failure"..

In our memories

Hope so Ashoka...Nu er det ikke fordi jeg drikker det så ofte, men en 5-6 gange er det da blevet til. Det er monster sjovt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

-Psyko

Medlem

Geografisk sted: Århus Syd
Da jeg nævnte Absinthe for mine forældre, brød de begge to ud med, at jeg kunne blive blind af det.

Min mor tror også man bliver sindsyg af svampe, men er der ikke noget om snakken med at man kan blive blind af det.
Anyway Jeg SKAL prøve det. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Øhh... forveksler de det ikke med Methanol?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]