Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej.

Hvad er så godt at lægge ud med og hvad er så i den anden ende?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Der er jo rigtig mange planter, som er psykoaktive på den ene aller anden måde. Det går lige fra tobak, passionsblomst og chili til no goes som planter fra natskygge-familien.

Erowid!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kan godt se jeg skal præcisere lidt mere. Jeg elsker at få halluer, jeg tripper for det meste for at se ting, ergo skal det gerne være noget som kan lege med mit syn, derfor udgår tobak jo lidt :) og det der med delerianter er lige mere en hvad godt er.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg oplever, at LSA holdige frø, godt kan lege lidt med ens syn. Jeg erindre, at du har lavet flere tråde angående LSD, så jeg går ud fra, at du er erfaren bruger af dette. Og da LSA skulle være en del lignende LSD, er det vel et godt sted at starte for dig :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der har du ret, for har fin erfaring med LSD, men tak for rådet :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Ville umiddelbart sige at 2C-B ville være lige din kop te. (hvis det altså ikke SKAL være en plante)

Senest rettet af the-red-pill 17 jun 2007 15:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

den har jeg nu leget rigtig meget med og synes bestemt ikke den er en plante, for det skal det jo selvfølgelig eftersom jeg skriver i dette fora

rettet ligesom indlæget lige over :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
lige et noob spørgsmål hvorfor er det at natskygger er no goes ?? :stop:

Titel:
Dedikeret medlem

Så vidt jeg ved er natskygger meget giftige, plus de fucker dig fuldstændig op. Men jeg ved det ikke.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Sayeh skrev:

http://www.erowid.org/plants/datura/datura.shtml <- Du kan læse lidt her, så vil du nok give dem ret, som mener man skal holde sig fra disse planter.

Titel:
Insane psychedelia user!

Natskygger indeholder bl.a. atropin og scopolamin (muskarine acetylcholin antagonister), der rent fysiologisk virker muskelparalyserende, stopper sekretionen fra exocrine kirtler (sved, spyt mm.) og øger hjerterytmen og blodtrykket, mens de i centralnervesystemet fremkalder delerium tremens, dvs. en tilstand med virkelighedstro hallucinationer og andre vrangforestillinger. De giver ikke en rus og "hallucinationer" skal ikke forveksles med de visuals man får på psykotroper som LSD, meskalin mm.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
arrgh tak begge to :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
Natskygger indeholder bl.a. atropin og scopolamin (muskarine acetylcholin antagonister), der rent fysiologisk virker muskelparalyserende, stopper sekretionen fra exocrine kirtler (sved, spyt mm.) og øger hjerterytmen og blodtrykket, mens de i centralnervesystemet fremkalder delerium tremens, dvs. en tilstand med virkelighedstro hallucinationer og andre vrangforestillinger. De giver ikke en rus og "hallucinationer" skal ikke forveksles med de visuals man får på psykotroper som LSD, meskalin mm.

Jeg har læst et sted, kan ikke huske hvor, at man fjerne barrieren mellem den tilstand hjernen er i når den drømmer og den tilstand den er i når man er vågen, så man egentlig "er vågen i en drøm", hvilket skulle skyldes de meget virkelige hallucinationer, som ikke kan skilles fra virkeligheden. Passer det?

Titel:
Insane psychedelia user!

Det du omtaler lyder som REM-søvn, og ja der er nogen der har en lidelse så de spontant begynder at drømme ved højlys dag og får dermed hallucinationer mm. Men jeg har aldrig hørt om at natskygger skulle kunne inducere det fænomen.

Men som omtalt før, blokerer atropin de muskarine acetylcholin receptorer ikke mindst i de parasympatiske nervesystem, hvor de har størst virkning, men også i CNS, hvor man har fundet undertyper i basalganglierne. Her medierer cholinerge neuroner signaler enten direkte eller indirekte til dopaminerge neuroner, som kan være forklarende for hvorfor hallucinationer opstår når man blokerer for de muskarine receptorer i CNS.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Sayeh skrev:

Forskellen mellem trip-dosis og dødelig dosis er ufatteligt lille.
Det er fedt at lege, men ikke med sit liv i hænderne..
Og der er så mange lækre planter, der, hvis du er klar til dem og bruger dem rigtigt, ikke kan slå dig ihjel.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
banisteriopsis skrev:
Sayeh skrev:

Og der er så mange lækre planter, der, hvis du er klar til dem og bruger dem rigtigt, ikke kan slå dig ihjel.

Ville man ikke kunne sige det samme om natskygger? hvis man er klar og bruger dem rigtigt, kan de vel heller ikke (teoretisk set) slå dig ihjel? - Hvor er forskellen?
Ville det ikke være det samme som at sige at koffein er okay at indtage, men amfetamin er et no go, fordi forskellen på trip og OD er meget mindre?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Khazim skrev:
banisteriopsis skrev:
Sayeh skrev:

Ville man ikke kunne sige det samme om natskygger? hvis man er klar og bruger dem rigtigt, kan de vel heller ikke (teoretisk set) slå dig ihjel? - Hvor er forskellen?
Ville det ikke være det samme som at sige at koffein er okay at indtage, men amfetamin er et no go, fordi forskellen på trip og OD er meget mindre?

Nu er forskellen på en "mellem trip-dosis" og dødelig dosis jo ALT andet end ufatteligt lille på amf, så nej det ville ikke være det samme overhovedet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tilbage til den evindelige diskussion om natskygger...
Hvis du har dit liv kært, så find andre planter.
Når du f.ex mærker tørhed i munden på nogle natskygger har du fået tilpas, måske allerede for meget???
Det er både et symptom på tripdosis og overdosis!
- Ét lille fissehår mere og du kan være død (ikke teoretisk død, men rent praktisk talt død).

Lad nu være at læse om natskygger i Sten Larris´ bog (al respekt for Sten - han er en sød nisse, men bogen er forældet og useriøs)
eller nogen form for Castaneda - ren fiktion uden hold i virkeligheden!

Hold dig til faglitteraturen og fornuften.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Treasure skrev:
Det du omtaler lyder som REM-søvn, og ja der er nogen der har en lidelse så de spontant begynder at drømme ved højlys dag og får dermed hallucinationer mm. Men jeg har aldrig hørt om at natskygger skulle kunne inducere det fænomen.

Men som omtalt før, blokerer atropin de muskarine acetylcholin receptorer ikke mindst i de parasympatiske nervesystem, hvor de har størst virkning, men også i CNS, hvor man har fundet undertyper i basalganglierne. Her medierer cholinerge neuroner signaler enten direkte eller indirekte til dopaminerge neuroner, som kan være forklarende for hvorfor hallucinationer opstår når man blokerer for de muskarine receptorer i CNS.

= natskygger er ikke legetøj ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Bergthora: Jeg har læst det samme herinde et sted. Mener at personen der skrev (eller om ikke andet gennem bekræftet det gennem at prøve det) trippede i 4-5 dage...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]