Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Frøer ?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Har hørt noget om at man kan få et trip ud af at slikke på frøer nogle der har efaringer med det ?
Har prøvet at søg på det men kunne ikke finde noget om det ..
ved ikke helt hvor jeg skulle poste det ud over her .. ( ;

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke selv erfaringer med euforiserende tudser, men der står en ting eller to om dem inde på erowid.org: http://www.erowid.org/animals/toads/toads.shtml

Der er også adskillige gamle psychedelia-tråde om emnet, bl.a. denne: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=14540&highlight=bufo

De aktive tudse-stoffer er oftest 5-MeO-DMT og/eller bufotenin.

Edit: det anbefales at man ryger giften, frem for at slikke den af (føj for satan, har du set de tudser?!). Og husk at det altså ikke er alle tudser man kan blive høj af - nogle har ret farlig gift.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Og så skal man også tænke på det etiske i at stresse et dyr, for at blive påvirket.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Magnum skrev:
Og så skal man også tænke på det etiske i at stresse et dyr, for at blive påvirket.

Faktisk skulle det være muligt at malke dens giftkirtler uden at dyret lider fysik overlast.

Erowid.org skrev:
Fresh venom can easily be collected without harm to the toad. Use a flat glass plate or any other smooth non-porous surface at least twelve inches square. Hold the toad in front of the plate, which is fixed in a vertical position. In this manner, the venom can be collected on the glass plate, free of dirt and liquid released when the toad is handled.

Denne side er forresten en bibel mht. Bufo Alvarius! => http://www.erowid.org/archive/sonoran_desert_toad/almost.htm

Hvorvidt det stresser dyret er lidt sværere at vurdere - men jeg tror personligt at en Bufo Alvarius der bliver malket én gang hver sjette uge har det en hel del bedre end de fleste landbrugsdyr (høns, svin, køer - you name 'em). Man kan naturligvis argumentere for at bare fordi nogen dyr lider så retfærdiggør det ikke at flere dyr skal lide - men den diskussion kan vi ligeså godt holde til "Meet your meat"-topic'et.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Citat:
Sayeh: Har hørt noget om at man kan få et trip ud af at slikke på frøer nogle der har efaringer med det ?
Har prøvet at søg på det men kunne ikke finde noget om det ..
ved ikke helt hvor jeg skulle poste det ud over her .. ( ;

Ja gå du bare ud og slik på nogle frøer :wink:

Titel:
Psychedelia Sponsor

Der er en super dokumentar på google.com/video med en fyr som tager til Sydamerika og prøver alt på øverste hylde inklusiv et par temmeligt hårde ture på skrubtudse. Filmen tager udgangspunkt i at hovedpersonen skal finde et eksemplar af en levende chacrune (ayahuasca engrediens) og bringe den tilbage til en botanisk have i England. - Men han ender hos en shaman som ordinerer ham ayahuasca i hver nat i en måned alene i en hytte dybt inde i regnskoven. Filmholdet tager hjem.. Det er en ret gribende beretning om hans personlige udvikling og vanskeligheder på vejen, som han møder.

Nå men filmen viser hvordan tudsen bliver tappet og at de bruger en teknik med at snitte huller i overarmen på tripperen. Så bliver giften påført sårene og de får det virkelig skidt :-)

Se den her: http://video.google.com/videoplay?docid=3887330534813813733&q=ayahuasca

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Hanslicht* Det er en rigtig fed dokumentar!

[SPOILER]Det er rigtig sjovt at se hvordan der pludselig opstår drama mellem den britiske botaniker og den amerikanske shamanlærling der (med rette) beskylder ham for kun at være overfladisk interesseret i emnet og bange for at gå hele vejen. Jeg lurede godtnok også lidt da Don Dimitrio hoster den der sorte klump op og fodrer den til ham briten mens han tripper. :D [/SPOILER]

Padden de bruger i filmen er faktisk en frø og ikke nogen Bufo alvarius. Jeg har desværre ikke fået researchet arten, men det er ikke sikkert at den også producerer 5-MeO-DMT. Jeg har aldrig før set den art anvendt som entheogen. For den sags skyld har jeg heller aldrig set administrationsmetoden hvor de brænder huller i huden anvendt før. Rusen virker heller ikke til at være videre behagelig.

Men god film! Man bør se den hvis man får muligheden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]