Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Findes der andre "planter" en Svampe der indholder psykoaktive stoffer i danmark ?

Titel:
Psychedelia Sponsor

Nej. Ikke en eneste. Og svampene er vistnok uddøde, så du må købe en flaske vodka istedet.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Huh? Hvad får dig til at sige at svampene er uddøde Hanslicht?

Og ud over det så findes der flere planter i DK, som har psykoaktive egenskaber.. Gider ikke at finde en liste, men der er dog heller ikke det helt store at komme efter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
rettet

Senest rettet af DyrMedBønner 11 okt 2006 13:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Okay så..

Hvad fanden skal dette gøre godt for? Dumt spørgsmål, avler dumt svar, eller dum teenager skal holdes så uinformeret som muligt, hvad angår stoffer man kan indtage? Hvad er vi ovre i her, jeg er ikke med?

Dedikeret medlem

sayeh skrev:
Findes der andre "planter" en Svampe der indholder psykoaktive stoffer i danmark ?

Ja da. F.eks. cannabis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sayeh skrev:

Ja der er flere, f.eks. natskygger og røde fluesvampe. Der er også en del snerler, der vokser på disse breddegrader. Vistnok også nogle liljer.

Det kan dog anbefales at læse grundet i laaang tid på lektien inden man kaster sig kritikløst over disse planter, da de i værste fald kan være livsfarlige (natskygger er eksempelvis meget giftig og har en meget grim rus ved OD).

Måske er jeg lidt langsom, men jeg er ikke nået dertil endnu :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
google på sten larris...
Så finder du denne side:
http://home8.inet.tele.dk/larri/
det er så vidt jeg ved den mest komplette liste af danske planter og svampe(svampe tilhører en anden gruppe af organismer end planter) som har en eller anden effekt (i hvert fald på Sten selv). Forøvrigt så kan jeg lige tilføje at de igår i DR's ungdomsafdeling om eftermiddagen havde et program der hedder "Reminder" (tror jeg) hvori der blev læst højt fra hans bog "forbyde hallucinogener, forbyde naturen at gro" omkring hash i mad. Det var altså høj klasse (og off topic)

Titel:
Psychedelia Sponsor

Det var en joke, sorry. Jeg tror jeg i den vilde natur vil kunne finde ca. 5 forskellige sorter på en halv times tid her i området. Der er masser. Problemet med mange danske (natskyggerne særligt) er at de er relativt farlige og usunde for systemet.

Titel:
Medlem

Stærkt afkog af roden fra et ungt birketræ (Almindelig Birk, Betula pubescens) skulle være ret heftigt, dog ikke med hallucinationer :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Malkavian skrev:
sayeh skrev:

Ja der er flere, f.eks. natskygger og røde fluesvampe. Der er også en del snerler, der vokser på disse breddegrader. Vistnok også nogle liljer.

Gror der snerler i DK? Nu tænker jeg nærmere bestemt på Morning Glory. Ville da være skønt at støde ind i dem mens man gik tur med hunden :D

Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Malkavian skrev:
Der er også en del snerler, der vokser på disse breddegrader.

De danske snerler er vidst ikke aktive, de indeholder i hvert fald ikke LSA.

hamp skrev:
(svampe tilhører en anden gruppe af organismer end planter)

Hvor har du det fra? Mine opslagsbøger er ikke enige.

Titel:
Medlem

Citat:

Ifl. min plantesundhedslære på grundforløbet på gartnerskolen er svampe primitive planter. Der er dog svampe der ligger i en gråzone..
Selv er jeg ikke engang enig med min lærer, idet definitionen på en plante jo er en organisme der kan synthezisere kuldioxid til glukose og ilt..
En svamp kan ikke nødvendigvis dette, da det kræver at den indeholder klorofom (giver den grønne farve i planterne)..

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
The ONE skrev:
Citat:

Ifl. min plantesundhedslære på grundforløbet på gartnerskolen er svampe primitive planter. Der er dog svampe der ligger i en gråzone..
Selv er jeg ikke engang enig med min lærer, idet definitionen på en plante jo er en organisme der kan synthezisere kuldioxid til glukose og ilt..
En svamp kan ikke nødvendigvis dette, da det kræver at den indeholder klorofom (giver den grønne farve i planterne)..

Svampe karakteriseres ikke som planter længere. Nu gider jeg ikke lige slå op i bøgerne, men Wikipedia kan gøre det:
Wikipedia skrev:
Fungi were originally classified as plants, however they have since been separated as they are heterotrophs. This means they do not fix their own carbon through photosynthesis, but use carbon fixed by other organisms for metabolism. Fungi are now thought to be more closely related to animals than to plants, and are placed with animals in the monophyletic group of opisthokonts.

Og, stoffet som giver planter deres grønne farve og mulighed for fotosyntese hedder ikke klorofom (tænkte du på kloroform, bedøvelsesmidlet?), men klorofyl.

Titel:
Medlem

Citat:
Svampe karakteriseres ikke som planter længere. Nu gider jeg ikke lige slå op i bøgerne, men Wikipedia kan gøre det:

Det var jo også det jeg selv mente ;)
Citat:
Selv er jeg ikke engang enig med min lærer

Citat:
Og, stoffet som giver planter deres grønne farve og mulighed for fotosyntese hedder ikke klorofom (tænkte du på kloroform, bedøvelsesmidlet?), men klorofyl.

Ja, det er klorofyl jeg mener

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]