Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Hey nu hvor det snart er tid til at samle SN så kom jeg til at tænke på hvad så med aminta hvornår er det så tid for dem? og kan man finde dem andre steder end i skove? og er granskove bedst?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
sekstoi skrev:
Hey nu hvor det snart er tid til at samle SN så kom jeg til at tænke på hvad så med aminta hvornår er det så tid for dem? og kan man finde dem andre steder end i skove? og er granskove bedst?

Fyr- og birkeskov, hovedsageligt i september og oktober. Så de burde snart være at finde. Heldigvis er de ikke så svære at tage fejl af

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Så et par stykker da jeg gik i skoven forleden dag. Regnen havde dog skyllet skællene og lidt farve af, men ellers var der ingen tvivl. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis man er nybegynder kan man nu godt forveksle Amanita muscaria med flere af de skørhatte der har rød hat. Man skal altid kigge efter om stokken har slør og om der sidder skæl på hatten. Skællene kan dog vaskes væk når der kommer meget regn.

Eksempel på en A. muscaria "look-alike":
http://www.biopix.dk/Photo.asp?Language ... toId=16178

A. muscaria:
http://www.biopix.dk/Species.asp?Langua ... ory=Svampe

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Glæder mig, jeg har for mange år siden fundet et fantastisk sted under en gåtur med familien, der er flere røde fluesvampe end jeg nogensinde har set, så regner med at tage en tur derop på et tidspunkt

Skal da ihvertfald lige prøves

Så er det bare at vente på at de kommer frem

Titel:
Dedikeret medlem

okay tak for svaret, det faktisk en skam jeg ikke kan huske hvor jeg var på udflugt henne med børnehaven dengang, der gik vi et sted hvor der edderøvme var mangle fluesvampe tror jeg talte det til 72 ret store altså jeg var jo ikke så gammel så det kunne godt ske det var derfor de ikke knækkede af når jeg sparkede til nogle af dem :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
men i behøves jo ikke spise 72, er 1/4 ikke rigeligt :)?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
sekstoi skrev:
okay tak for svaret, det faktisk en skam jeg ikke kan huske hvor jeg var på udflugt henne med børnehaven dengang,

Hey, tag over til børnehaven og spørg pædagogerne! Det er jo ikke så lang tid siden at de gik den tur med dig!

Citat:
der gik vi et sted hvor der edderøvme var mangle fluesvampe tror jeg talte det til 72 ret store altså jeg var jo ikke så gammel så det kunne godt ske det var derfor de ikke knækkede af når jeg sparkede til nogle af dem :)

Hehe, du er nu sjov sekstoi :lol: Kunne du virkelig tælle til 72 da du gik i børnehaven?
Din bemærkning om at de ikke knækkede når du sparkede til dem, lyder sær, da det er fuldstændig usandsynligt , at et barn ikke skulle kunne knække en fluesvamp.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

Fanny skrev:
sekstoi skrev:
okay tak for svaret, det faktisk en skam jeg ikke kan huske hvor jeg var på udflugt henne med børnehaven dengang,

Hey, tag over til børnehaven og spørg pædagogerne! Det er jo ikke så lang tid siden at de gik den tur med dig!

jo faktisk og sådan set alle de gamle der var der dengang er stoppet nu

Fanny skrev:
Citat:
der gik vi et sted hvor der edderøvme var mangle fluesvampe tror jeg talte det til 72 ret store altså jeg var jo ikke så gammel så det kunne godt ske det var derfor de ikke knækkede af når jeg sparkede til nogle af dem Smile

Hehe, du er nu sjov sekstoi Laughing Kunne du virkelig tælle til 72 da du gik i børnehaven?
Din bemærkning om at de ikke knækkede når du sparkede til dem, lyder sær, da det er fuldstændig usandsynligt , at et barn ikke skulle kunne knække en fluesvamp.

ja jeg kunne så tror du ikke min far forsøgte at gøre mig klar til skole dengang? :)

jamen jeg ved ikke lige hvad der skete de knækkede ihvertfald ikke allesammen de fleste skulle ha to spark og så ramte jeg også på et tidspunkt en træstup som var helt skjult af svampen for fanden det gjorde nas for små sko og havde gået flere kilometer og så sparke lige ind i den :)

men da rart at vide du syntes jeg er sjov/skør

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]