Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Hej alle Farmere...

Jeg vil rigtig gerne høre hvordan i plejer at høste / tørre jeres planter, da jeg ikke er sikker på, at jeg gør det på den optimale måde...!

De sidste par år har jeg hevet dem op med rod, og hængt dem ind i mit skab, med toppen ned af. Når de så var tørre, pakkede jeg topskudene lufttæt ind. Dog syntes jeg aldrig at topskudene blev sådan rigtig knas tørre, de var altid total fedtede, lidt irreterende!
For en god ordens skyld, vil jeg lige gentage at jeg dyrker udendørs!

Har I en bedre måde?
Presser I jeres topskud, når de er tørre?

Gartner hilsner fra GF

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis det rum du hænger planterne op i,har en temp.på ca.20 grader,og mørkt,er det nok den bedste måde,at tørre pot på.Jo længere du giver planterne at tørre,jo bedre smager det. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Det er meget bedre end tage skud af,og tørre dem for sig selv,fordi det går hurtigere.Toppene skulle da meget gerne være fedtet ind i guf. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Jeg vil nu mene at topskuddene skal være lidt klistrede, da det smager bedre end når det er knastørt. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] plejer tit at bruge en saks hvis de er altfor klistrede

men ellers plejer jeg at tørre dem ved at klippe en gren af og fjerne alle de store blade hvorefter til sidst anbringe dem på en snor i et mørkt ventileret lokale

Medlem

Thanks, jeg tror jeg vil prøve at hænge dem et lidt mere ventileret sted end mit skab i år!
Mister man egentlig meget THC ved ikke at hænge hele planten til tørre?

Jeg har også hørt at man skal dyppe rødderne i kogende vand, er det ren tåge snak?

God farmerWeekend [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den der med kogende vand er efter min mening noget vrøvl,men nogle individer påstår,at de får en effekt ud af det.
Du mister egentlig ikke noget ved at strippe toppene,og tørre dem,så det går lidt hurtigere,men du får den bedste langsomme tørring,ved at hele planten,langsomt mister sin vædske,når den hænger hel og tørrer. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Jeg mener at det med den kogende vand, skulle tvinge det sidste THC fra selve stammen ud i bladene og topskudene, og give dem lidt mere power, men jeg har aldrig prøvet det så.......

Medlem

Geografisk sted: Denmark
Den der med at koge rødderne er sgu noget vrøvl! Har gjort det én gang, ingen forskel!
Jeg plejer at klippe skudenne af stammen, det går lidt hurtigere.
20 grader cel. + mørke = optimalt!!
Mørke er vigtigt, ellers bliver skuddene mørke og mister potens.

Medlem

Ja det ender nok med at jeg tager skuddene af stammerne, da jeg er i seriøst pladsmangel! Tak for jeres posts!!!

GF out

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Den med at dyppe rødderne i kogende vand skulle få celleåbningerne på bladenes overflade til at lukke sig så det tager længere tid før at det tørre, og dermed bliver mere klorofyl nedbrudt, hvor efektivt det er hved jeg ikke men det lyder logisk nok.

PoO der er ikke noget THC inde i planten, det dannes i harpiks kirtlerne der sider udenpå bladene og stænglerne.

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
SKRØNE!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]