Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Som bekendt er det vel ved at være på høje tid til bestøvning af den ene hun plante, som skal producere de frø som man skal bruge næste år.
Men spørgsmålet lyder, hvor vigtigt et det egentlig at man bestøver den ypperste af sine planter, meningen med dette skulle så være, at planterne næste år arvede disse super egenskaber. Dog har jeg forsøgt dette nogle år og der bliver ved med at være både gode og dårlige planter! Nu gider jeg næsten ikke blive ved med, at bestøve den bedste af mine ynglings super mega planter, er det dumt???

Peace GF

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan f.eks tage frøene,fra de stærkeste planter,der blomstrer først.På den måde,bliver de bedre,og du får planter der blomstrer hurtigere.
Et andet lille trick du skulle bruge er dette.Hvis en hunplante,bliver gennemgående bestøvet,holder den op med at producere harpiks og hunblomster,og kaster all sin energi,ind i at lave frø.Hvis du nøjes med at bestøve de nederste grene,vil du have resten af planten,som sinsemilla,og kun de nederste grene bærer frø. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Ideen er selvfølgelig at de bedste egenskaber nedarves til afkommet.

Når du nu bestøver de bedste planter med andre super planter får du nogle frø. Når disse frø plantes vil der igen komme gode og dårlige planter, men de vil alle have egenskaberne fra de 2 planter de stammer fra.

Du kan så evt krydse disse gode planter af afkommet med hinanden. Pointen er så at få stabiliseret din krydsning. Dette kan feks. gøres ved som sagt at krydse de gode. Hermed vil du med tiden få en god stabil plante, der kun giver meget få dårlige planter af dine frø.

/Para

Medlem

Jeg havde faktisk overvejet det trick, med at kun bestøve de nederste grene!
Kan man egentlig bestøve een plante og ikke dem der står lige ved siden af,hvis man er ekstra forsigtig? (Plejer at flytte den frøbærende til et andet sted)

Lige en anden ting, der er kun to ud af mine 10 tilbage blevne hunplanter, der endnu har fået topskud. Er det ikke ved at være på høje tid til at de burde producere nogle topskud?

God weekend GF

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad være med at gøre det i gro rummet.Bær den ud i køkkenet,og bestøv de grene,du vil ha bestøvet.Når du er færdig,spray lunkent vand over hele planten,for at dræbe al overskydende pollen. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]Dagen efter(for at være helt sikker),bærer du den ind i rummet igen,og du har en plante der kun err bestøvet på de nederste grene,kan anbefales. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Hvis de er i potter,begynd at tvinge dem i blomstring nu.Hvis de er i jorden,kan du,men det er et større stykke arbejde,dække dem,med sorte affaldsække,med nogen bittesmå hjuller i,til ilt.Brug 2 poser indeni hinanden,det er nok.På den måde tror planten,det er senere på året.
[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 17 2001: Besked ændret af: Gonzo ]

Junior medlem

Geografisk sted: 86-området
Jeg plejer at gøre det at jeg putter hanplanten i en plastik pose og binder dem om de nederste grene...

Det er da nemmere [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ryg flest!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er også en federe måde at gøre det på,men den bruger jeg mere,hvis de skal gennembestøves.Men metoden er fed. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Du er total sort Gonz, kan du ikke uddybe dine tanker lidt!!!

Det der med at spraye lunkent vand på planten for at dræbe det overskydende pollen. Skal det også være direkte på de topskud som man lige har bestøvet????? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

God onsdags ryger! GF

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Totalt sort,kan du ikke være lidt mere nøjagtig?Hvad er det du ikke forstår?
Ja selfølgelig,det skal være over hele planten,hvis du vil være sikker på,at dræbe al overskydende pollen,planten tar ikke skade af det overhovedet. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Hey Gonzo!
Det var bare det ovenstående der var lidt sort!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Men det vil sige at jeg først bestøver de topskud som jeg gerne vil have bestøvet.

Derefter kommer jeg vand alle de steder hvor jeg ikke vil have noget pollen! Men IKKE på de ny bestøvede topskud!! Har jeg fattet konceptet???

Hygge GF [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Og god weekend!!! Jooo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej,du skal sprøjte hele planten til,for det er meningen,at du derved dræber al pollen,der stadig sidder rundt omkring.Jeg har fået bestøvet planter,selvom jeg troede jeg havde gjort alt.Men den med vandet virker hver gang.Skudene du har pollineret,tar ikke skade af det.
Selv god weekend
[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]