Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 17:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Jeg tror jeg har fattet hvorfor man syntes man bliver stenet af at ryge hash, jeg plejer at ryge hverdag, og dyrker normalt ikke noget motion der virkelig rykker andet end at vade ned i et fitness center, men idag kørte jeg mig en tur (90min. fuld hammer) på min oldgamle Bauer rulleskøjter + 3 iskolde bajere( for at tage smerten fra fødderne. har ikke kørt i over 1 år, var normalt en haj til at kører og havde ikke mistet grebet, udover at mine lunger ikke ligefrem var hvad de havde været. men sjovt nok opdagede jeg at da jeg kørte derudaf tilsidst at jeg blev vildt opad at at bevæge mig så længe, og min normale stenede hjerne kom på ret køl, og jeg egentlig fik det utroligt godt, mange af mine venner der oxo ryger, dyrke heller aldrig sport, og så slog det mig, at vi alle sammen er ret stenede i hovedet, og siden jeg kunne mærke at mine lunger var som et vaskebræt (helt stive), så tror jeg ikke det har noget med hashen at gøre at man bliver stenet, det er simpelthen fordi at man ikke gider at bevæge sig/ dyrke motion som man gjorde da man var ung og frisk, så jeg tror helt sikkert ikke at man bliver stenet af hash så laænge man dyrker rigeligt med motion, Nu er det sommer og jeg vil foreslå jer, evt hvis i har rulleskøjter at få jeres ryger venner med ud og kører en ordentlig tur, og drik evt et par bajere undervejs, og når i er done , så kan i jo ryge noget fed, evt jordfed....

men helt sikkert er det fordi man bare falder hen, som en anden gammel pensionist, og ikke får pulsen op hverdag i et stykke tid. hvis der er nogle hashrygere her inde der dyrker meget motion, så skriv venligst om i bliver stenet af at ryge hash sålænge i passer jeres træning.. tror seriøst det er et spørgsmål om at man bliver nogle TV-Zombier der virkelig sidder og stener...

selvom det da er rarest lige i første øjeblik man tænker over det, men jeg må oxo sige at jeg tror ikke det kunne være udtænkt uden at have været på mdma, hvor man jo ofte danser sig helt væk, og sveder som en gammel hest.... og det føles rart...

Nogen der kan ligge genkenden til det...altså det med steneren???

[ 11 Maj 2001: Besked ændret af: smurf3000 ]

Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Det er jo velkendt at det ikke er godt at ryge, hverken fed eller tobak, i forbindelse med sport, men du har nok ret i at den største årsag er at man holder op med at bevæge sig, og bare sidder og sumper.
Jeg er selv begyndt at dyrke en del sport på det seneste, karate og vægttræning, og så tager jeg også en lille løbe-tur af og til. Ryger ikke så meget fed, og aldrig før træning, men jeg kan derimod mærke en klar negativ effekt fra tobakken, mine lunger ville helt klart fungere bedre uden.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Det er sku feden man blir stenet af! men det er rigtigt det hjælper at dyrke motion. Jeg er godt nok stoppet for nylig, men før det røg jeg hver dag, men samtidig gik jeg regelmæssigt ned i fitness centret og styrketrænede, løbetrænnede også engang imellem og så plejer jeg at rulle i skole. Det er som om man så får svedt noget af "stenen" ud, desuden kan man blive småskæv af det, da feden jo bliver ophobed i kroppen, og udløst når man dyrker hård motion, eller træning. Det vil jeg klart anbefale til alle, specielt når man ryger, fordi sten avler mer sten, så det er meget godt at få rørt sig engang imellem.
Venlig hilsen
Fråder

Dedikeret medlem

jeg snakker ikke om sport og fed, jeg snakker om at sidde og falde hen med piben i hånden...

Man bliver ikke stenet af bare at ryge hverdag, hvis man fx løber 10KM hverdag... det tror jeg ikke det kan lade sig gøre,,, så forbrænder man thc'en hurtigere end den kan ophobe sig i kroppen, kender du nogle storrygere der fx løber 10KM om dagen ..??
hvis ja - så er de ikke så stenede som de ville være hvis de ikke løb.

men det med at man forbrænder noget af steneren ved at dyrke motion, er helt rigtigt. det er rart når hjernen lige får ilt,, hehehe

[ 11 Maj 2001: Besked ændret af: smurf3000 ]

Dedikeret medlem

Oki fatter folk ikke en brik...

Jeg snakker ikke om den direkte virkning... jeg snakker om hvordan man er bag efter lagtids rygning... læs lige mine posts igen ... sic!

hehe

Medlem

Man kan ikke forbrænde THC fra kroppen.
Det du taler om vil jeg mene primært er et psykologisk fænomen. Generel velvære opstår som regel i forbindelse med -og efter sport.
Din hjerne er lige så sløv som den altid har været, men pga den større blodgennemstrømning og mængden af adrenalin, vil den fejlagtigt opfattes skarpere.
THC lagres som bekendt i kroppens fedtvæv - hvilket også omfatter hjernecellernes myelinskeder. Måske udskilles THC når almindeligt fedtvæv forbrændes, men da myelinskeder ikke forbrændes, vil der ved konstant rygning være et konstant indhold af THC i hjernen.
Så vidt jeg husker kan THC måles i blodet op til 6 uger efter rygning og 3-4 måneder i fedtvævet.

Steneren bliver selvfølgelig mindre ved sportsudøvelse, men hjernen bliver formentlig ikke skarpere.

/para

[ 12 Maj 2001: Besked ændret af: para ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg dyrker også kampsport, Kung Fu, og danser og løber også en del.

Jeg har i det hele taget et ret højt tryk på hele tiden... Men jeg bliver nu stadigt ondt stenet hvis jeg ryger bong [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

(dertil må det lige siges, at det er den STORE griner at dyrke sport når man er rigtigt skæv.. det dræber den irriterende stener man har, og man kan grine af sig selv og andre når man vælter rundt..)

/Tias

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
dette er nok lidt off post men hvis der har været i gang i mig en dag. fks. med fodboldt eller andet aktivetet. så har jeg ikke lyst til at ryge cigaratter.så jeg det er den fedeste ide hvis man vil stoppe med at ryge generalt.at begynde på en gang motion

Medlem

Geografisk sted: København
LoL folk fatter brikker...

Men det lyder sku nok meget rigtigt men noget der endnu bedre det er at holde en kort pause på 2 måneder eller mere og så begynde igen det sundt lige at få en normal hjerne tilbage.

Men hey kunne da være fedt hvis psychedelia hold en årlig skovtur ud i naturen og nyde live med øl og lidt jordfed.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
doh har du ikke hørt om mosegård, (hvad thor du vi laver der ???

Junior medlem

Geografisk sted: Mombasa
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Jordfed den er ma med på ...

Dedikeret medlem

JEg tager Grej med til moesgård til at lave en ordentlig jord then ..!!''

Du har sgu nok ret i det med adrenalinen... men sammen tidigt får man jo ikke nogen virkning af alt det gamle THc der sidder i kroppen når det bliver forbrændt...

men end stofskifte er højere når man udøversport end hvis man bare sidder og hænge så jo mere sport man dyrker jo hurtigere kommer thc'en ud af kroppen igen ...

[ 14 Maj 2001: Besked ændret af: smurf3000 ]

Medlem

Geografisk sted: det rager ?
he he, ikke alt sport stinker...

mountine biking er det vildeste adrenalin rush (men nok ikke så smart hvis man er skæv, man skal alligevel træffe en frygtlig masse valg på frygtlig kort tid (et par split sekunder...)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]