Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 09:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg var nede og købe et lystofrør i Lyngby dyrehandel... for en uge siden..... og mine planter vokser da også i højden, men bladene er bare ikke særlig store....
Kan man bruge sådanne et rør til akvarie planter?
Manden nede i butikken sagde at de var gode til ALLE slags planter!!!!
Hvis de er cool nok er det jo noget billigere end de der "PSYCHO RØR"
100 dask måtte jeg slippe!
hilsen DR-D

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
de rør kan sagtens bruges.. men er det til hamp skal du have mange flere

Medlem

Hey! her er jeg faktisk også lidt intresseret.... vil det sige... at hvis man så bare køber 5-6 stykker af de dersens rør.. så burde det være nok??... eller hvor mange skal der til?

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
5-6 stykker ...lidt købmandsregning siger mig at det bliver en 5-600 kr, og for det beløb kan du få en samlesæt-hps på hanfburg.de

Junior medlem

Geografisk sted: En by i provinsen (8660)
hej DR-D

lysstofrør er ikke velegnet til blomstring af planterne (der skal man bruge en HPS lampe)men lysstofrør kan bruges til vægst fasen (18-24 timers perioden)man skal bare have mange af dem og de skal hænge ca 3-6 cm over planterne hele tiden, og så nok det mest vigtigste det skal være et lysstofrør med meget blåt lys i farvespektrumet, og der er det nok bedst at vælge de lysstofrør der er farve "dagslys" eller hvis røret er fra philips så hedder farven nr.865 eller nr.965.
Det er to rør med en meget høj farvetemperatur ca. 6500 Kelvin.

Og stadig lysstofrør kan med nød bruges til vægstfasen men ikke til blomstrings fasen, der skal der bruges HPS lamper.
og igen hvis du skal have et rimeligt resultat ud af lysstofrør i vægstfasen, så skal du næsten have så mange at de til sammen vil bruge mere strøm end en tilsvarende Hps lampe.

Men alt det her er bare min mening, jeg er sikker på at der er ligeså mange meninger om det her som der er "gartnere" håber du kan bruge det til noget.

hilsen TallMan

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]