Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Chillum
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinsides godt og ondt
hjælp mig!

jaja, i har sikkert hørt, og besvaret tonsvis af disse begynder spørgsmål... anyways, her kommet et til
jeg har lige fået skaffet mig en chillm:)

Når man skal ryge på sådan en, er det så noget med at man skal lave en rist ved at tage en piberenser, fjerne de små "hår", og forme den som en spiral??

og så vil jeg også lige sprøge; hvad er bedst at ryge på, joint eller chillum :) ??
eller måske noget helt tredje?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Man kan sagtens lave en rist af en piberenser. Man brænder bare hårene af og laver en slags spiral ud af den. Et merskumsfilter ville dog klart være at foretrække. Du kan højst sandsynligt få et der hvor du købte din chillum. Hvad der er bedst at ryge på afhænger af hvilken slags røg du har. Imo er chillum bedst til charas og den slags rygere, men frem for alt så husk ikke at ryge noget pot eller hash der smager dårligt. Smagen kommer til at sidde i den og hvis din chillum først smager af pot eller standard hash kan du ligeså godt smide den ud. Mht. hvad der er bedst at ryge på, er det jo i sidste ende op til hver enkelt hvad de kan lide at ryge på, smag og behag :)

God ryger :joint:

-Jimmy Carter

Titel: g
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinsides godt og ondt
tak tak :)

Titel:
Medlem

Hvis du har en vvs butik i nærhede eller en vandhane kan du også bare gå ud og maltraktere den og tage den lille rist der sidder ude enden hvor vandet kommer ud. Men du kan også købe sådanne en rist i en Vvs butik, og det er nok at fortrække da den er træls at undvære i sin egen vandhane, for vandet sprøjter ud over det hele, når den er væk.

Mvh Tom

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det vil jeg så ikke anbefale.
Det er ikke alt metal der er lige sundt at ryge af. (Men okay, det kan vel næppe være værre end piberenser-tricket)

Personligt ville jeg også bruge en merskums-rist.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
SÅ bare for at slå den fucking skid tilføjer jeg til et ca 20 dage gammelt topic:
så gå ind i den headshop du kender og overvej situationen, (merskum eller ej) for du kan få 5 metalriste til 2 kr (eller noget i den dur) i alle headshops. Og så forgår en sådan rist beregnet til formålet forresten ikke lige med det samme.. (hvis du da ikke har gjort det :wink: , så også for andres uvidenheds skyld)

Har selv skiftet den i min chillum 1 gang, fordi jeg var skæv og skulle rense chillummen. :roll: hva sker der!?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]