Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Standard
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinsides godt og ondt
jeg har lige været læst et par "tråde" inde på denne side om, hvordan man laver hash ud af skunk, og pot.
Det hash man får lavet ud af skunk/pot er jo super-hash( :) )
hvordan laver man så standard hash?
går der mindre pot/skunk til "spilde på det"?

Titel: Re: Standard
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

deaz skrev:
jeg har lige været læst et par "tråde" inde på denne side om, hvordan man laver hash ud af skunk, og pot.
Det hash man får lavet ud af skunk/pot er jo super-hash( :) )
hvordan laver man så standard hash?
går der mindre pot/skunk til "spilde på det"?

Hvis vi leger, at der er sammenhæng mellem pris og produkt, så er der sådan set to vigtige ting ved produktionsmetoderne for "standard":

1. Der rystes på sier, der har relativt store huller, hvorved der ryger mere plantemateriale ned i hashen. Men det fylder jo det hele, som de siger.

2. Selve plantematerialet er eller kan være dårligt behandlet omkring høsttidspunktet, bl.a. ved lyntørring ude i solen og opbevaring ved høje temperaturer. Tænk: jo kortere lagertid og omkostninger til opbevaring, jo bedre.

Du kunne ligeså let lave "standard" hash af skunk. Forudsat du behandler det dårligt og laver hash ud fra principperne om "hurtigst muligt" og ellers har til formål at få det til at fylde volumenmæssigt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

http://video.google.com/videoplay?docid ... 0474468512

prøv at søge lidt på bubble bags... det er nogle "poser" man bruger til at filtrere med, og alt efter hvor fin posen er des finere bliver dit hash (hvis jeg husker rigtigt :P)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Emingos>> Bubblehash er jo langt fra standard hash!

Deaz>> Må man have lov at spørge om hvorfor du vil lave standard hash, når du kan lave et langt bedre produkt?
Det giver ikke meget mening... :?

-Fluffy

Titel: h
Medlem
Brugeravatar

det er mit første grow nogen sinde i år, så hvis jeg nu laver standard, vil jeg få mere ud af planten, og jeg ryger jo ikke vildt meget, så det vil vel have næææsten samme effekt, om det er super-hash, eller standard.
men det er langt fra sikkert at jeg laver hash.. det er vel nok bedre at jeg bare holder mig til det mildere, som fx skunk/pot

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fluffy McPooch skrev:
Emingos>> Bubblehash er jo langt fra standard hash!

de har bags i forskellige størelser som man så kan lave forskelligt kvalitet hash med.. jeg vil da gå ud fra de også har til noget nær standard, det som det kommer an på er som Malkavian skriver størrelsen på hullerne man bruger

nu behøver man jo heller ikke at bruge bubble bags der findes mange andre produkter, eller man kan selv lave en pose/net

Titel: k
Medlem
Brugeravatar

og lige ngoet andet..
jeg kender to slags hash; standard og semi. jeg ved at semi er bedre end standard:)

hvor mange slags findes det, sådan ca.?

Titel: Re: h
Dedikeret medlem
Brugeravatar

deaz skrev:
det er mit første grow nogen sinde i år, så hvis jeg nu laver standard, vil jeg få mere ud af planten

Nej, du vil da ikke få mere ud af planten.
Til en langt stærkere hash end standard, bruger man jo en tilsvarende mængde mindre hash i jointen, da det er så meget stærkere.
Lav dog noget ordentligt, og slip for den klamme standard smag.
Det eneste du gør er jo bare og gøre det mindre potent, og putte flere blade og andre plante rester i.
Kan du følge mig?

-Fluffy

Titel: d
Medlem
Brugeravatar

aha, jaaa, sådan havde jeg ikke tænkt over det, takker=)

Titel: Re: d
Dedikeret medlem
Brugeravatar

deaz skrev:
aha, jaaa, sådan havde jeg ikke tænkt over det, takker=)

Det var så lidt mester... :)

Mvh Fluffy

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
og lige ngoet andet..
jeg kender to slags hash; standard og semi. jeg ved at semi er bedre end standard:)

hvor mange slags findes det, sådan ca.?

Sådan 3-400 stykker vil jeg tro, sandsynligvis også flere. Der er meget der skal udforskes, og ryges :P

-Jimmy Carter

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Standard er vel ikke en bestemt type gal? Det er vel bare elendigt gal. Samme gælder "semi" og hvad i nu ellers vil kalde det.

Slasker, er sjovt nok heller ikke en type hash, ej heller er snasker eller "modelervoks" en type hash.

og hash er ikke godt fordi det er sort og/eller blødt.

Og jeg er ikke fuld, men det er den kasse bajere ved siden af mig heller ikke.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Optimus Prime skrev:
Standard er vel ikke en bestemt type gal? Det er vel bare elendigt gal. Samme gælder "semi" og hvad i nu ellers vil kalde det.

Slasker, er sjovt nok heller ikke en type hash, ej heller er snasker eller "modelervoks" en type hash.

og hash er ikke godt fordi det er sort og/eller blødt.

Og jeg er ikke fuld, men det er den kasse bajere ved siden af mig heller ikke.

Øhh ok, det du siger er at der ikke findes nogen typer hash?
Gu er der da noget hash der er standard, semi osv.
Men at det så bliver fordrejet af de forskellige pushere rundt omkríng, er en anden sag.

-Fluffy

Titel: Re: h
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

deaz skrev:
det er mit første grow nogen sinde i år, så hvis jeg nu laver standard, vil jeg få mere ud af planten, og jeg ryger jo ikke vildt meget, så det vil vel have næææsten samme effekt, om det er super-hash, eller standard.
men det er langt fra sikkert at jeg laver hash.. det er vel nok bedre at jeg bare holder mig til det mildere, som fx skunk/pot

Det kan ikke helt sammenlignes på den måde. Pot/skunk som er hjemmedyrket og elsket efter alle kunstens regler kan edderpetervæltemig være endog meget godt. Bare nogen få sug på en joint af kvali-vare pot/skunk er nok til at gøre dig rimelig høj..

Det "snedige" ved pot/skunk er at du med sikkerhed får røget alt den THC, der er i bladmaterialet (alt i trichomerne og selv de små rester inden i bladene). Det ikke-så-snedige er at det kan være lidt kras :)

Når du ryster hash falder kun trichomerne og en lille smule bladmateriale af, så det er et (potentielt) meget potent produkt du får ud af det, men der vil næsten altid sidde noget tilbagei bladene selv efter ryst (men du kan evt. lave hampesmør eller kakao af resterne).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]