Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 20:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Bong :)
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Skal til at købe bong, og jeg har aldrig ejet en bong, så jeg ville gerne lige høre hvad folk synes man skal investere i. Har tænkt mig at tage den med på roskilde festival, og har tænkt mig at gemme den bagefter, så det må gerne være en lidt holdbar og god bong :)

Vil nok max bruge 500 på den.

På forhånd tak, jeg skriver igen i tråden lidt senere efter jeg har kigget flere sider igennem, så kan i lige give input mht. de bonger jeg kigger på (kvalitet, holdbarhed).

-c0ne 8)

Titel: Re: Bong :)
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

c0ne skrev:
Skal til at købe bong, og jeg har aldrig ejet en bong, så jeg ville gerne lige høre hvad folk synes man skal investere i.

Må man hoppe med i tråden med et par spørgsmål?

Er der noget specielt man skal være opmærksom på? Samlinger, materialer, hoveder, etc.

Hvilke bong'er er nemmest at rengøre, hvad med formen?

Størrelse?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Malkavian skrev:
c0ne skrev:
Skal til at købe bong, og jeg har aldrig ejet en bong, så jeg ville gerne lige høre hvad folk synes man skal investere i.

Er der noget specielt man skal være opmærksom på? Samlinger, materialer, hoveder, etc.

Størrelse?

Der er jo den velkendte rørformede bong, fåes i forskellige versioner

De er billige for det meste, og utrolig nemme at rengøre da det bare er et glasrør med åbent i begge ender, og f.eks. et glasrør ned i bongen, det hele er samlet med gummipakninger, og kan skilles ad utrolig nemt

Sammen med lidt citronsaft i vandet får du en bong der næsten aldrig skal rengøres nedei

Find en med gummipakning til merskum og hold dig fra bonger med metalrør ned i bongen og metalhovede. Er svært at holde rent, smager ikke ligeså godt, og det er sværere at tømme hovedet da du tit skal skrue det af, og efter 1 hovede er det næsten rødglødende ;)
Man kan også få metalhoveder man kan tage op af, men merskum er nu det bedste imo

Glashoveder er sjove nok, men en kort fornøjelse, har aldrig røget mere end 3-4 hoveder på hvert glasbonghovede ;)

Hold dig fra acryl med mindre det er en tag-med-rafting-bong, det kommer til at smage underligt og er sværere at gøre rent...

Jo enklere bonger er, jo nemmere er de at gøre rent, men der findes nogle hjælpemidler til at rengøre selv de værste bonger

F.eks. husholdningssprit, vodka, acetone, citronsyre og ris el. salt

Bonger findes i mange afskygninger, og de fleste er rigtig gode

/edit:

I kan kigge lidt her, de har et meget OK udvalg

http://www.everyonedoesit.co.uk/online_ ... tCatID=164

Med flerfarvet glas og glashovede, meget ok bong

http://www.everyonedoesit.co.uk/online_ ... goryID=340

http://www.everyonedoesit.co.uk/online_ ... goryID=164

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Malkavian skrev:
c0ne skrev:

Størrelse?

Materialer : Glas og acryl helt sikkert det bedste, nemt at rengøre og man kan se igennem om de er blevet helt rene ! Og et merskumshoved er at fortrække hvis man ryger hash / mix på bongen skal der ryges skunk på den ville jeg nok vælge et stort glashoved !

Rengøring : Glas og acryl er det nemmeste at rengøre og vælg en uden for mange mærkelig former hvor skidtet kan sætte sig ( eventuelt fyld lidt koncentreret citronsaft i bongen så sætter skidtet sig ikke så nemt fast !

Størrelse : Den skal være høj nok til at man kan suge igennem uden at få vandet i munden så ikke mindre end 35-40cm i højden !!

Titel:
Insane psychedelia user!

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Planet 1W33D7
Prøv evt. en headshop.. Men de kan også fås i alm. tobaksforretninger.

Titel:
Junior medlem

Hvis du har mulighed for det, så vil jeg helt klart anbefale dig at tage ind på staden, eller en rygeshop.. Der kan du se og føle på varen og spørge lidt til råds..

Søg desuden her på siden, der er masser af gode råd om hvordan man holder sin bong i topform..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mange tak for hjælpen allesammen :)

Jeg har bestilt en ret normal glasbong med case til :)

Regner med ikke at bruge merskumshoved til den på roskilde, for der skal kun ryges skunk på den :)

Men jeg vil da klart tage en tur indtil staden for at få købt nogle riste og lidt andet godt :D

http://www.everyonedoesit.co.uk/online_ ... uctID=2087

Regner med den er god nok til en nybegynder indenfor bongs :)

Så kan jeg investere i en bedre en anden dag, meningen er bare den skal bruges til hygge på roskilde, og måske lidt bagefter :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
c0ne skrev:

Regner med ikke at bruge merskumshoved til den på roskilde, for der skal kun ryges skunk på den :)

Men jeg vil da klart tage en tur indtil staden for at få købt nogle riste og lidt andet godt :D

Så kan jeg investere i en bedre en anden dag, meningen er bare den skal bruges til hygge på roskilde, og måske lidt bagefter :)

Den ser helt fin ud. Tror dog sagtens du kan opgradere den med merskum hvis den overlever Rusgilde, men med en kasse til at have den i så minimerer man da risikoen :)

Tillykke med din første bong, men pas på den, for virkningen kan godt få tag i en... ;)

Mht. skunk på merskum, så er det også rigtig godt. Jeg har fået lavet mit største hovede en del større, til pot og skunkrygning. Det skal man ikke fylde op med hashmix

Riste er rigtig vigtigt i glas, var selv inde for at købe nogle i dag derinde, men faldt over en pakke pølser, et bål og en bunke joints. Skulle bare købe riste ? :roll: :lol:

/edit: Glemte faktisk at købe dem også... Hmmm :D

God fornøjelse med den

Senest rettet af Xpert 21 jun 2006 14:16, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
c0ne skrev:

Den ser helt fin ud. Tror dog sagtens du kan opgradere den med merskum hvis den overlever Rusgilde, men med en kasse til at have den i så minimerer man da risikoen :)

Tillykke med din første bong, men pas på den, for virkningen kan godt få tag i en... ;)

Mht. skunk på merskum, så er det også rigtig godt. Jeg har fået lavet mit største hovede en del større, til pot og skunkrygning. Det skal man ikke fylde op med hashmix

Riste er rigtig vigtigt i glas, var selv inde for at købe nogle i dag derinde, men faldt over en pakke pølser, et bål og en bunke joints. Skulle bare købe riste ? :roll: :lol:

God fornøjelse med den

Hehe okay :)

Det vil jeg gøre hvis den overlever ^^

Vender nok tilbage efter roskilde med spørgsmål om merskumshoveder så ;)

Tak for hjælpen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Planet 1W33D7
Den ser da helt fin ud. Har en der ligner.

Titel:
Dr. Phibes skrev:
Billede

Nu er det jo ikke "Vis mig din bong" tråden, men tak fordi du deler billedet af din pibe med os andre.

Kan det passe din mor også har sådan en, det er måske den du har fået?

MVH
Piercer

Ps. Cone hvorfor køber du ikke bare en Bong på Roskilde, det må der sku da være en masse af der over.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Piercer skrev:
Dr. Phibes skrev:
Billede

Nu er det jo ikke "Vis mig din bong" tråden, men tak fordi du deler billedet af din pibe med os andre.

Kan det passe din mor også har sådan en, det er måske den du har fået?

MVH
Piercer

Ps. Cone hvorfor køber du ikke bare en Bong på Roskilde, det må der sku da være en masse af der over.

Tjaa ved det faktisk ikke, ville gerne have en så jeg kunne prøve den før roskilde også :)

Så var den her også ret billig for en med kuffert til.

Den kostede ca. 140 :) Nok mindre

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ahvad?

- Sælger de rygegrej på roskilde?

FORHELVEDE HVOR JEG GLÆDER MIG!!!!

Men når jeg på et tidspunkt selv skal ud og købe en så vil jeg hellere gå efter den store gummiprop der passer i de store skruelågs glas også købe et ordenlig tykt rør til den...

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg tror ikke man kan få rygegrej på Roskilde, jeg har ihvertfald aldrig set det, og det går også dårligt i spænd med deres åndsvage "say no to drugs" principper.
Man kan ikke engang få ordentligt rygepapir der, kun den evigt elendige rød rizzla.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

øv

nå men jeg skulle vel være meget uheldig hvis jeg ikke løber ind i en rasta far der er villig til at dele ud af sin pibe..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Nu der er en bong tråd kørende.. Hvordan er skunk rusen så hvis man ryger skunk på bong ? :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Sufix skrev:
Nu der er en bong tråd kørende.. Hvordan er skunk rusen så hvis man ryger skunk på bong ? :roll:

Tjahh, hvordan tror du?
Som en almindelig skunk-rus, bare meget kraftigere... :wink:
Formentlig også en del mere stenet, hvilket det jo stort set altid vil være når man ryger på bong.
Selvfølgelig medmindre man har fået fat i en ren sativa dominant skunk, så kan det imo godt blive lidt halv psykedelisk... :twisted:

-Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Okay tak.. :) - Er normalt ikk så meget for bong med hash.. bliver alt for rundtosset og kan overhovedet ikke fokusere eller stå op.. kan godt klare pot rusen på bong .. men tror bare jeg holder mig væk fra skunk på bong :shock: - men kan nok ikk lade være med at prøve det 1 enkelt gang hehe :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er nu ikk' meget, der slår et fyldt bonghoved White Widow... Så er der allerede dømt spacey! 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]